مقالات آموزشی

آموزش های پولی کسب درآمد از تلگرام به صورت رایگان

کسب درآمد از تلگرام رایگان

پکیج پولی کسب درآمد از تلگرام به صورت رایگان به علت درخواست بسیار زیاد دوستان علاقمند به درآمدزایی از تلگرام و کانال بر آن شدیم تا از صفر تا صد این تجربه ی کوچک خود را برای علاقمندان این حوزه گرد آوری نماییم.
دوستان عزیز قبل از کسب درآمد از تلگرام و قبل از اینکه کانال خود را ایجاد نمایید باید بدانید ایجاد کانال کاملا رایگان و به آسانی و سهولت انجام می پذیرد اما بسط و گسترش یک کانال جدای از اقدامات فیزیکی که شما انجام می دهید نیاز به خلاقیت ، جدیت و پشتکار چه در بحث محتوا و چه در بحث تبادلات و تبلیغات را دارد. پس اگر در این مسیر پرسود قدم برداشته اید خواهشمندم چند اصل را فراموش نکنید: جدیت، خلاقیت، خستگی ناپذیری و پشتکار … مساوی با کسب درآمد از تلگرام است.

تلگرام چیست ؟ و تاریخچه شروع آن | کسب درآمد از تلگرام

تلگرام یک برنامه پیام رسان است که تمرکزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است. این برنامه بسیار ساده و استفاده از آن رایگان است. با تلگرام شما می توانید عکس، ویدئو، متن و هر نوع فایلی را ارسال نفر ایجاد کنید. شما میتوانید 5000 کنید. این برنامه به شما اجازه میدهد تا گروه هایی با ظرفیت حداکثر شماره تلفن خود را بنویسید یا افراد را با نام کاربری جستوجو کنید . به عبارت دیگر تلگرام ترکیبی از پیام کوتاه و ایمیل است . تلگرام از هشتگ و منشن ( ذکر نام یک فرد ) نیز پشتیبانی میکند . اگر به دنبال بالاتر بردن امنیت هستید میتوانید به تنظیمات برنامه رفته و امنیت را بالا ببرید . شما میتوانید گفتوگوهای خصوصی داشته باشید و قابلیت از بین رفتن خود به خودی در آن را فعال کنید و همچنین برای برنامه خود رمز عبور قرار دهید . در سایت خود تلگرام نوشته شده است که یک برنامه غیرتجاری است و به کشور خاصی تعلق ندارد و همه میتوانند از آن استفاده کنند.

چه کسانی پشت تلگرام هستند؟

تلگرام توسط پاول و نیکلای دوروف دو برادر روس پشتیبانی میشود . پاول پشتیبانی مالی و ایدئولوژیک و نیکلای مسئولیت بخش تکنولوژی در تلگرام را بر عهده دارد . نیکلای بر روی پروتکلهای باز، ایمن و بهینه روی چندین مرکز داده کار میکند و در نتیجه تلگرام بسیار سریع و ایمن است . در عین حال که موسسان این برنامه روسی هستند اما مقر اصلی آنان شهر برلین در آلمان است.

آنها چگونه پول درمی آورند؟

خود برادران دوروف میگویند این برنامه را برای مردم ساخته اند و قصد کسب درآمد از آن را ندارند. آنها همچنین میگویند هیچگونه آگهی و تبلیغ تجاری نمی پذیرند و قصد فروش برنامه را نیز ندارند. حتی میگویند قصد فروش سهام هم ندارند و پول به اندازه راه اندازی تلگرام را داشته اند و اگر نیازمند پول شوند از کاربران میخواهند تا به صورت غیراجباری به آنها اهدا کنند. اما به هیچ وجه قصد کسب درآمد از این راه را ندارند.

تلگرام کی متولد شد؟

برنامه پیام رسان تلگرام برای اولین بار در 2013 آگوست 14 برای آیفون راه اندازی شد و بعد نسخه آلفا برای اندروید را در 2013 اکتبر 20 بیرون داد. می توانید از تلگرام در تلفنهای همراه هوشمند، تبلتها، ویندوز، ویندوزفون و لینوکس استفاده کنید. همچنین می توانید به طور همزمان از تلگرام روی چندین وسیله استفاده کنید و تنها به یک شماره تلفن منحصر به فرد در تمام آنها نیاز دارید. شما میتوانید یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید و سایرین می توانند نام شما را جستوجو و شما را پیدا کنند و به شما پیام بدهند. حتی در صورتی که شماره تلفن شما را نیز نداشته باشند با نام کاربری نیز می توانند به شما پیام دهند. موسسان تلگرام برنامه خود را ایمن تر از واتساپ و لاین میدانند. آنان می گویند اگر از گفتوگوی خصوصی استفاده کنید، پیام شما در مبدأ و مقصد رمزگذاری میشود و به هیچ عنوان پیامها در فضاهای ابری ذخیره نمی شوند و تنها در مبدأ و مقصد در دسترس خواهند بود. البته باید بگوییم احتمالاً این موسسان نمیدانند که پیامها در واتساپ نیز به هشت روش رمزگذاری میشوند. آنها به کار و امنیت خود اطمینان بالایی دارند و به کسی که بتواند پیامهای رمزگذاری شده را رمزگشایی کند هزار دلار جایزه میدهند. آنها میگویند سرویس دهنده اینترنت شما هر شرکتی که باشد نمیتواند به 300 محتوای پیام شما دسترسی داشته باشد. شاید برایتان این سوال پیش آید که تفاوت پیام خصوصی با پیامهای معمولی در چیست؟ آیا پیامهای معمولی رمزگذاری نمیشوند؟ در ابتدا باید بدانید در هر صورت رمزگذاری انجام خواهد شد. اما نوع رمزگذاریها متفاوت خواهد بود. هنگام استفاده از پیام خصوصی، پیامها از رمزگذاری کاربر به کاربر استفاده میکنند اما در حالت معمول رمزگذاری کاربر-سرور و سرور-کاربر استفاده میشود. همچنین باید بدانید که پیامها از گفتوگوهای خصوصی امکان باز ارسال به دیگران را ندارند (فوروارد نمیشوند)، همچنین اگر پیامی در یک طرف پاک شود در طرف دیگر نیز پاک خواهد شد.

نگاه کلی به برنامه پیام رسان تلگرام

تلگرام نیز یک برنامه پیام رسان از طریق اینترنت است که مانند سایر برنامه های پیام رسان عمل میکند. در ابتدا شما آن را روی ابزار هوشمند خود نصب و سپس شماره تلفن خود را وارد میکنید. بلافاصله یک پیام تایید برای شما ارسال میشود و حساب کاربری خود را فعال میکنید. از آن لحظه به بعد میتوانید با افراد دیگری که این برنامه را روی ابزار هوشمند خود دارند، از طریق اینترنت و بدون پرداخت اپراتوری ارتباط برقرار کنید. حال در برخی از برنامه ها امکان برقراری تماس صوتی و تصویری نیز اضافه شده است که در مورد تلگرام باید بگوییم هنوز این امکانات در آن وجود ندارد. موسسان تلگرام میگویند ما فعًلا تمرکزمان را روی سرعت انتقال پیام و امنیت آن گذاشته ایم و به مرور زمان سرویسهای دیگر را نیز در این برنامه فعال میکنیم. آنها بسیار به امنیت برنامه خود میبالند. البته برخی برنامه های دیگر نظیر واتساپ نیز بسیار ایمن هستند و امکانات بیشتری نیز در اختیار کاربر قرار میدهند یا وایبر تماس تصویری را نیز به برنامه خود اضافه کرده است. مانند تمامی برنامه های پیام رسان دیگر شما میتوانید گروه بسازید و در گروهها گفتوگو کنید. در این برنامه شما میتوانید گروه هایی با ظرفیت حداکثر 200 نفر بسازید که در مقایسه با وایبر این ظرفیت دو برابر است. شما همچنین در تلگرام میتوانید به غیر از ارسال متن، عکس و ویدئو، فایل نیز ارسال کنید و این از ویژگیهای خوب این برنامه به شمار میرود. نکته بسیار قابل توجه در این برنامه این است که به شما اجازه میدهد تا فایلهای در اندازه حداکثر 1/5 گیگابایت را از طریق این برنامه ارسال کنید. در این برنامه نیز مانند سایر برنامه های پیام رسان موبایلی شما میتوانید کاربران دیگر را که نمیخواهید با آنان ارتباط برقرار کنید، بلاک کنید.
باید بگوییم تلگرام در ارسال و دریافت پیام همانطور که موسسان آن میگویند، بسیار سریع است و همین سرعت بالا موجب شده است روز به روز بر تعداد کاربران این برنامه افزوده شود. در کشور خودمان قبل از اینکه وایبر با اختلالاتی مواجه شود این شبکه پیام رسان خیلی مورد استقبال نبود اما هنگامی که اختلالاتی در دریافت و ارسال پیام در وایبر در یک دوره اتفاق افتاد، حجم زیادی از کاربران به استفاده از تلگرام سوق داده شدند و تاکنون کاربران از استفاده از آن رضایت داشته اند. در حال حاضر این برنامه 50 میلیون کاربر دارد و خود موسسان میگویند هر هفته یک میلیون کاربر به تعداد کاربران این شبکه اجتماعی پیامرسان اضافه میشود. آنها همچنین می گویند روزانه یک میلیارد پیام از طریق این شبکه پیام رسان ارسال میشود.
در 17 فوریه 2015 بنیاد مرزهای الکترونیکی، که یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکاست، این برنامه را به لحاظ امنیت مورد بررسی قرار داده و به آن نمره چهار از هفت داده است. البته باید یادآور شویم در بررسی امنیت در گفتوگوی خصوصی، تلگرام نمره هفت از هفت را از آن خود کرده است.
این برنامه در حال حاضر به زبانهای انگلیسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، ایتالیایی و کره ای در دسترس است. باید بدانید کاربران در کشور ما از پرمصرف ترین کاربران شبکه های اجتماعی موبایلی و پیام رسان هستند و این حجم عظیم کاربران تا قبل از اختلالات وایبر از این شبکه استفاده می کردند و حال به تلگرام روی آورده اند و مسلماً بخش عمده و قابل توجهی از کاربران این برنامه را به خود اختصاص میدهند.

روش های درآمد از تلگرام | کسب درآمد از تلگرام

تلگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی تلفن همراه (واتس آپ، لاین، تانگو و …) عمر کمتری دارد ولی بعضی از قابلیت های ویژه آن باعث شده این اپلیکیشن با استقبال کاربران مواجه شود. مدتی قبل جدیدترین سرویس تلگرام با نام ” کانال تلگرام ” راه اندازی شد که به سرعت بین عموم مردم مورد پذیرش قرار گرفت. اما نکته مهم که تا به حال به آن اشاره ای نشده، این است که با توجه به فراگیر بودن تلگرام و تعداد بسیار بالای کاربران گوشی همراه می توان از این اپلیکیشن به عنوان یک فرصت عالی برای کسب درآمد و معرفی کسب و کار خود استفاده نمایید و هر مدیری میتواند از این اپلیکیشن به راحتی برای توسعه و بازاریابی کسب و کار خود و ارتباط مستقیم با مشتریان خود استفاده نماید . به نظر بنده خود بر و بچه های تلگرام هم شاید فکر نمی کردند که نرم افزاری که برای ارتباطات امن و در کَل کَل با دولت روسیه ساختند این چنین تبدیل به نرم افزاری پولساز و اقتصادی در کشور ما شود ، اما ما از قدیم نشان داده ایم که نبوغ مان در حدی است که حتی رویاهای اجانب هم به ما نمی رسد و هرجا که پول باشد فعل خواستن را حتی با بیش تر از شش زمان فعلی دستور زبان فارسی می توانیم صرف کنیم. زمان چندان زیادی از ارائه قابلیت ساخت کانال توسط تلگرام و کانال داری نمی گذرد اما در همین زمان کوتاه، این حوزه به یکی از حوزه های پربازده اقتصادی تبدیل شده، اقتصادی که مالیات ندارد، هزینه تولیدش هم پایین است و فقط کافی است راه و رسمش را یاد بگیرید تا وارد این بازار پولساز شوید.

ویژگی کانالهای تلگرام

کانال تلگرام ، یک رسانه است که ویژگی های زیر را دارد:
عدم محدودیت در تعداد اعضا
امکان تعریف چند ادمین برای گروه
نمایش تعداد افرادی که پست ها را مشاهده کردند
عدم ارتباط اعضای گروه با هم ( فقط ادمینها به لیست اعضای گروه دسترسی دارند )
امکان مشاهده مطالب کانال قبل از عضویت
عدم نمایش پیام عضویت یا ترک گروه کاربران در کانال
امکان حذف پیام توسط ادمین

درج تبلیغات مشاغل و کانالها

شاید خود شما نیز از زمره افرادی بوده باشید که به دلایل مختلف به کانالهای تلگرامی تبلیغ داده باشید . این تبلیغات می تواند در رابطه با شغل واقعی شما باشد یا به جهت افزایش تعداد کاربران کانال شما. در حال حاضر ادمین های کانال های تلگرامی از ماهیانه یک میلیون گرفته تا ماهی صد میلیون تومان از محل تبلیغاتشان درآمد دارند. شیوه کار نیز بسیار ساده می باشد. به این صورت که پس از اینکه کانال شما به مقدار قابل قبولی از اعضا رسید تبلیغ دهنده ها به وسیله آیدی ارتباطی که شما در بخش مشخصات کانال وارد نموده اید با شما ارتباط گرفته و در قبال واریز مبلغی تعیین شده توسط شما تبلیغ خود را به شما می دهند تا داخل کانال خود درج نمایید .

افزایش تعداد کاربران کانال

در این روش ادمین های کانالهای بزرگ در ازای مبلغ معینی به شما تعهد می دهند که تعداد کاربران کانالتان را به صورت تضمینی بالا ببرند اما در خصوص این که کاربران در کانال شما بمانند یا بروند هیچ گونه تضمینی وجود ندارد و همه چیز به آن بستگی دارد که خود شما تا چه حد محتوای جذاب به آن ها ارائه دهید. کانال داران در کمینه دریافت شان به ازای هر یک هزار کاربر 50 هزار تومان مطالبه می کنند و اگر تیغ شان خیلی ببرد به ازای هر یک هزار بازدید 300 هزار تومان پول می گیرند، البته فراموش نکنید که در روش تضمینی عده ای سودجو نیز در کمین شما هستند و در ازای دریافت مبلغی ناچیز کاربران غیر واقعی یا به اصطلاح فیک وارد کانال شما می کنند که هیچ ارزشی چه از حیث تبلیغات و چه از حیث بازار هدف برای شما ندارند.

خرید و فروش لینک کوتاه یا آیدی

شاید برایتان کمی عجیب باشد اما شاهد فروش آیدی های رند تلگرام هم هستیم. آیدی های تلگرام به دلیل اینکه بعد از رزرو همانند دامین های اینترنتی غیرقابل ثبت می شوند تبدیل شده اند به یک بازار پرسود در تلگرام مخصوصا اگر این آیدی ها بسیار رند و کوتاه باشند.

فروش اجناس و کالا یا خدمات به کاربران

اگر شما به صورت اصولی و غیر فیک اقدام به افزایش کاربران خود کرده اید در اصل یک بازار بسیار پویا در رابطه با موضوع کانال خود نموده اید. به عنوان مثال اگر شما کانالی مرتبط با حوزه موسیقی تاسیس کرده اید قطعا خوانندگان، آهنگ سازان به سراغ شما جهت درج تبلیغ خواهند آمد و خود شما نیز می توانید کالاها یا خدماتی در این رابطه را به کاربران خود عرضه کنید. یک کانال در مورد بدن سازی و فیتنس قطعا علاقمندان زیادی جهت خرید مکمل های بدن سازی خواهد داشت.

تبلیغات کلیکی

هر چند این روش از محبوبیت کمتری نسبت به سایر روش ها برخوردار است ولی به هر حال طرفداران و درآمد مخصوص به خودش را دارد. روش کار به این صورت است که یک شرکت واسطه تبلیغی را به شما داده و در ازای هر کلیک یا ورودی که کاربران از آن تبلیغ داشته اند به شما مبلغی را اختصاص می دهند.

درآمدزایی با استفاده از سایتهای دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ جدیدترین و سریعترین روش کسب درآمد از طریق فروش کالا به صورت اینترنتی برای همگان با هر سن و سرمایه ای می باشد. شما می توانید بدون نیاز به داشتن سرمایه های میلیونی برای خرید عمده کالا و دردسرهای انبارداری و ارسال کالا و بدون ریسک سرمایه گذاری کلان ، نمایندگی فروش محصولات تامین کننده (دراپ شیپر) را با سود عمده بدست بیارید و از طریق وبسایت فروشگاه اینترنتی خودتون و به نام شرکت خودتون، اقدام به تبلیغ و فروش محصولات نموده و پس از هر فروش از وبسایت فروشگاهتان، تامین کننده کالا را به اسم فروشگاه شما برای مشتریتان ارسال نموده و شما سود عمده بدست می آورید و شما فقط تبلیغ و فروش را انجام می دهید و بقیه کارهای تامین جنس، انبارداری، ارسال و … را تامین کننده انجام می دهد. خوشبختانه در ایران برای اولین بار شرکت دراپ شیپر آرتا اقدام به فروش سایتهای دراپ شیپینگ نموده است و اگر شما کانال بزرگی داشته باشید می توانید به وسیله تبلیغات به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید.

شغلهایی که به آنها پیشنهاد میکنیم حتما از کانال استفاده نمایند

مزون لباس، برندهای کت و شلوار و پوشاک، آژانسهای مسافرتی، فروشگاه های فروش سی دی (نرم افزار، بازی و…)، فروشگاههای کیف و کفش، فروشندگان کتاب، گل فروشیها، فروشگاههای لوازم کادویی، سوپر مارکت هایی که تخفیف ارائه میدهند.

چند نمونه کاربردی:

نمونه های واقعی با سود بالا

کانال فروش لباس مناسب زنانه:

در این کانال ، مدیر تصاویری از لباس ها گذاشته و زیر هر تصویر قیمت ، کد کالا و شماره تماس خود را می گذارد. در حال حاضر فروش لباس از طریق این کانال بیشتر از فروش یک فروشگاه لباس در مرکز شهر می باشد.

کانال فروش فروشگاه لوازم خانگی:

مدیر این فروشگاه با ایجاد کانال مربوط به فروشگاه خود. عضو نمودن تمام مشتریان روش جدید کسب و کار خود را آغاز کرد. در این کانال تمام اطلاعات مربوط به لوازم خانگی، مقایسه برندهای متفاوت، مزایا و معایب هر کدام به مرور زمان گذاشته می شود. در این بین مدیر هر ماه یکبار یک محصول خود را با تخفیف ویژه ارائه می کند.

معرفی این کانال از زبان مدیر کانال:

” من هنگامی که این کانال را ساختم بیشتر سعی کردم مطالب آموزشی بگذارم که هم مربوط به کالاهای فروشگاه شود و هم مورد استفاده عموم باشد.در حال حاضر هرکسی قصد خرید لوازم خانگی داشته باشد از من مشاوره میگیرد و من با ارائه مشاوره مناسب جهت انتخاب کالای مناسب همیشه سعی کردم که این موقعیت را از دست ندهم. همچنین با معرفی مناسب کالاهای فروشگاه و معرفی مزایای آنها، این کانال تاثیر مستقیمی در فروش کالاهای من در فروشگاه نیز داشته است. من از کانال خودم استفاده کردم و در اعیاد مثل روز مادر و… کالاهایی از فروشگاه خودم که می توان هدیه داد را به مشتریان معرفی می کنم وبا تخفیف عرضه میکنم که این موضوع نیز با استقبال فراوان روبرو شده است.

چگونه اعضای کانال تلگرام خود را افزایش دهیم ؟

افزایش اعضای کانال تلگرام ، مهمترین دغدغه صاحبان کانال در این شبکه اجتماعی است. زیرا درآمد مدیران کانال رابطه مستقیم با تعداد اعضا کانال دارد. در این مطلب موثرترین روش های افزایش اعضای کانال تلگرام را به شما آموزش خواهیم داد.
در ابتدا ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که افزایش اعضای کانال تلگرام (Telegram) با روش های غیر معمول نظیر ربات ها و نرم افزارهایی که در این روزها در اینترنت فراوان یافت می شود، نه تنها موثر نخواهد بود بلکه در بیشتر موارد باعث هدر رفتن زمان و پول شما خواهد شد. روش هایی که در این مطلب برای افزایش اعضای کانال تلگرام معرفی شده است، همه کاملا استاندارد، موثر و کاربردیست. پس بهتر است به جای فکر کردن به راه های میانبر و روش های غیر معمول، تا انتهای این مطلب را مطالعه و عمل نمایید.
لازم به ذکر است مالک و سازنده کانال به عنوان مدیر اصلی می تواند در بدو ساخت کانال تا 200 نفر از مخاطبین دوجانبه (Mutual Contacts یعنی مخاطبینی که شما شماره آنها را دارید و آنها نیز شماره شما را دارند) خود را به کانال اضافه کند . این عمل برای استارت کار و شروع فعالیت کانال به عنوان یک محرک مناسب از طرف تلگرام به سازنده کانال داده شده است تا کار رشد کانال سرعت بیشتری پیدا بکند. اما مشکل بزرگ این روش این است که عضویت افراد بدون اطلاع و جلب رضایت آنها صورت می گیرد و ممکن است باعث ناراحتی و به طبع ترک کانال توسط آنها شود.
خیلی از دوستان در این مدت از من سوال می کنند که مثًلا چطور یک لیست شماره (مثل فایل اکسل، متنی و…) را وارد اعضاء کانال کنیم؟ یا مثلاً چطور بیشتر از 200 نفر را به کانال اضافه کنیم؟ و سوالاتی از این دست. باید به اطلاع همه دوستانی که این سوال ها را دارند برسانم که می توان فقط و فقط 200 نفر از مخاطبین Mutual را به کانال اضافه کرد. اضافه کردن لیست شماره و یا مخاطب بیشتر توسط مدیر فعلاً امکان پذیر نیست و شاید در نسخه های بعدی تلگرام چنین قابلیت هایی به آن اضافه شود که بنظر خودم دور از انتظار است.

ارائه و تولید محتوای مناسب و ارزشمند

باید اعتراف کنم که بهترین راه جذب مخاطب برای کانال تولید محتوای ارزشمند است طوری که مخاطبین فعلی کانال مجاب به بازنشر آن در گروه های دیگری که در آنها عضو هستند شوند و افراد عضو در آن گروه ها با دیدن مطالب بازنشر شده از کانال شما و پسندیدن آن به عضویت در کانال شما تشویق شوند. برای این منظور توجه به توصیه های زیر می تواند مفید باشد:
تصویر لوگو و توضیحات (Description) مناسبی برای کانال خود انتخاب کنید.
در انتهای هر پستی (متن یا تصویر) که در کانال منتشر می کنید شناسه (ID, Username) کانال یا URL (لینک) آن را قرار دهید تا اگر پست های کانال در جایی دیگر توسط اعضاء فوروارد میشوند لینک کانال هم فرستاده شود.
اگر در گروه هایی عضو هستید مطالب کانال خود را با لینک زیر آن در گروهها منتشر(Forward) کنید تا توسط اعضاء گروه ها دست به دست شود. این عمل یکی از موثرترین راه ها می باشد. البته بیاد داشته باشید در تبلیغ کانال حتما از عکس و تصویر و لینک دعوت استفاده کنید.

انتخاب موضوع و هدف مناسب

ابتدا هدف خود از ساخت کانال مشخص کنید و به هیچ عنوان بعد از مدتی لینک و موضوع کانال و تغییر ندهید، سعی کنید مطالب مرتبط با نام و پیشینه کانال منتشر کنید تا از ریزش اعضاء جلوگیری شود. مثلاً اگر در کانالی که از اسم و توضیحات آن برمی آید که یک کانال علمی باشد مطلب طنز یا سیاسی ارسال شود ممکن است برخی از اعضاء از این موضوع خوششان نیاید و کانال را ترک کنند. همچنین موضوع کانال خود نقش کلیدی در آینده آن دارد. به طور مثال کانال های سرگرمی و حاوی مطالب طنز بهتر از کانالهای تجاری، علمی و … در جذب اعضا موفق هستند.

انجام تبادل لینک با دیگر کانال ها بخصوص کانال های پربازدید

راه دیگری که می تواند خیلی سریع به رشد اعضاء کانال تان کمک کند انجام تبلیغ در کانال های پر مخاطب در خود تلگرام می باشد که اینکار خود به دو روش تبلیغ متقابل و تبلیغ پولی انجام می گیرد. در روش تبلیغ متقابل (که به مبادله لینک هم معروف است) شما می توانید با مدیر کانال دیگری بر سر این موضوع که شما تبلیغ کانال وی را در کانال خود قرار دهید و در عوض وی نیز کانال شما را در کانال خود تبلیغ کند توافق کنید. کاری که این روزها در بسیاری از کانال ها مشاهده می کنید. البته کانال ها معمولا با تعداد اعضاء برابر تبادل لینک را انجام می دهند.
نکته مهم دیگر اینکه تبادل لینک در یک دوره ابتدائی جذابیت دارد ولی استفاده بیش از اندازه از آن باعث افت کیفیت کانال و خود دلیلی برای ترک کانال توسط اعضاء می شود. سعی کنید در روز یک یا نهایتًا دوبار اینکار را انجام دهید.
در روش دوم که مختص کانال های با اعضاء بالای 100 هزار نفر است مدیران کانال با دریافت مبالغی اقدام به تبلیغ کانال شما در کانال خود خواهند کرد.

تبلیغ کردن کانال در رسانه های دیگر

یکی از راه های موثر دیگر در افزایش اعضای کانال تلگرام انتشار اطلاعات و نشانی های اینترنتی است. برای اینکار می توانید با جستجو در گوگل و پیدا کردن وب سایت هایی که لیست کانال های تلگرام را به اشتراک می گذارند در آن وب سایت ها اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات کانال خود کنید. مثلاً بصورت ارسال نظر Comment و…
همچنین استفاده از دیگر شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، گوگل پلاس، لاین و… نیز می تواند مفید باشد.

نگه داشتن عضو مهمتر از جذب عضو جدید

یکی از مهمترین روش های افزایش اعضای کانال تلگرام حفظ آنها در کانال است. یعنی شما باید بتوانید در کانال جاذبه ای ایجاد کنید که اگر عضو جدیدی به کانال وارد شد به ماندن در کانال تشویق شود. در همه کانال ها همواره جذب عضو وجود دارد اما در بسیاری از آنها ریزش اعضاء بقدری است که نه تنها رشدی در تعداد اعضاء دیده نمی شود بلکه کاهش در تعداد اعضاء قابل لمس می شود.

کار تیمی مستمر

کانال تلگرام این قابلیت را دارد که چند مدیر (Admin) انتخاب کنید، اگر افراد مورد اعتمادی میشناسید آنها ( را ادمین کنید تا به شما در انتشار مطالب کانالتان کمک کنند. با تولید مطالب با کیفیت بیشتر بطبع احتمال انتشار آنها در دیگر گروهها و جذب عضو بالاتر خواهد رفت. البته سعی کنید ادمین های کانال زیاد نباشند چون ممکن است از آن طرف بام بیوفتید و با تولید محتوای زیاد عده ای از اعضاء بدلیل عدم وقت برای چک کردن همه آنها کانال را ترک کنند. دیگر اینکه اگر کانال دارای چند مدیر است حتما طبق یک برنامه جاری همیشه یک مدیر آنلاین داشته باشید. همچنین با مدیران خود همفکر شده و مشورت کنید تا بتوانید مطالب بهتر و ارزشمندتری منتشر کنید.

و چند نکته مهم دیگر

سعی کنید حتمًا نوع کانال عمومی باشد هر کاربر می تواند 4 کانال عمومی (Public) داشته باشد. زیرا کانال های عمومی در نتایج جستجو کاربران نمایش داده می شوند و این خود می تواند یکی از راه های جذب عضو باشد.
تا جای ممکن سعی کنید لینک کانال را کوتاه و با معنی انتخاب کنید تا کاربران بتوانند آن را براحتی بخاطر سپرده و در تایپ آن مشکلی نداشته باشند. هرچند که الان انتخاب شناسه مناسب بدلیل کثرت کانال ها کار سختی شده است.
تکرار مطالب باعث افت جذابیت کانال می شود. بنابراین از ارسال مطالب تکراری خودداری کنید.
مطالب را بر اساس یک زمانبندی مشخص شده انتشار بدهید. جوری نباشد که در یک ساعت 100 مطلب منتشر کنید و در بقیه روز هیچ مطلبی منتشر نکنید. همچنین سعی کنید از ساعت 12 شب تا حدود ۹ صبح مطلبی در کانال تلگرام خود منتشر نکنید. در صورت عدم رعایت این موضوع امکان خارج شدن کاربران از کانال بسیار بالا خواهد رفت.

جمع بندی

تمام مواردی که در بالا گفته شد ، روش های درست و مناسب برای افزایش اعضای کانال تلگرام است با این حال، بهترین راه افزایش اعضای کانال تلگرام تولید محتوای ارزشمند است و داشتن کمی صبر و مداومت در تولید محتوا خود باعث رشد به مرور که روز به روز سریع تر خواهد شد می شود.

تبادلات و انواع آن

همانطوری که می دانید کانالهای تلگرامی برای افزایش اعضای خود از روش های گوناگون تبادل استفاده می کنند. و شما نیز اگر قصد افزایش کاربران خود را داشته باشید حتما می بایست با این روش ها آشنایی پیدا کنید. استفاده از تبادلات پیشرفت شما را بسیار بالا می برد اما دقت کنید که زیاده روی در تبادلات اعضای کانال شما را خسته کرده و جدای از اینکه ممکن است تعداد زیادی از اعضا کانال را ترک کنند قطعا عده زیادی نیز اقدام به بی صدا کردن کانال شما خواهند کرد که این کار باعث پایین آمدن ویوی کانال شما خواهد شد که ممکن است کسانی که قصد تبلیغ دادن به شما دارند به اشتباه فکر کنند که شما ممبر فیک یا غیرواقعی دارید . در ادامه و قبل از هر چیز می بایست با یک سری اصطلاحات رایج در تلگرام آشنایی پیدا کنید.

اصطلاحات رایج در تبادلات و محاورات ادمین های تلگرام

ادمین های کانالها به جهت تسریع در محاوره و همچنین تلخیص اصطلاحات و جملاتشان از یکسری اصطلاحات استفاده می کنند که حتما می بایست آنها را برای کسب درآمد از تلگرام یاد بگیرید.
ممبر: به کاربران عضو کانال تلگرام گفته می شود.
ویو: وقتی داخل کانال مطلبی را به اشتراک بگذارید با رویت کاربران کانالتان در زیر آن مطلب تعداد مشاهده کنندگان را می توانید در قالب یک عدد ببینید که اصطلاحا به آن ویو می گویند.
ویوی کانال برای ادمین های کانال بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد زیرا در تمامی تبادلات و حتی تبلیغات ویو را چک می کنند و اگر ویوی کانال شما نامطلوب باشد ادمین ها نیز تمایلی برای تبادل زدن با شما نخواهند داشت و همچنین به دلیل طولانی شدن درج تبلیغ ریزش کانال شما بالا خواهد رفت.
ریزش: این اصطلاح به معنای رفتن گروهی افراد در زمانی کوتاه از کانال مورد استفاده قرار می گیرد و علل مختلفی دارد. به عنوان مثال اگر شما با یک بنر فیک به جذب ممبر بپردازید پس از جوین دادن و اثبات فیک بودن بنرتان باعث خروج از کانال و ریزش خواهد گردید.
عوامل زیادی باعث ریزش می گردد منجمله محتوای نامناسب ، رعایت نکردن زمان محتواگذاری ، استفاده از مطالب و محتوای غیراخلاقی یا درج محتوا بدون توجه به ذائقه مخاطب ، تبلیغات و تبادلات بیش از حد و خسته کننده و هر چیزی که اصطلاحا مخاطب از کانال شما خوشش نیاید !

تگ: همان آیدی منحصر به فرد کانال شما در تلگرام است که با عنوان لینک کوتاه نیز استفاده می شود . به عنوان مثال وقتی شما به یک ادمین پیام می فرستید و طرف مقابل قصد دارد تا کانال شما را ببیند از شما خواهد پرسید: تگ ؟ و شما می بایست آیدی خود را به او بدهید. مثل:
bigwalletir@
که این تگ کانال بیگ والت می باشد.
لینک جوین یا لینک بلند: از لینک جوین یا لینک بلند معمولا در بنرسازی استفاده می شود. زیرا حسنی که نسبت به لینک کوتاه دارد کاربر را مجبور به عضویت در کانال شما می کند در صورتی که اگر از لینک کوتاه یا تگ در بنرسازی استفاده کنید کاربران می بایست حتما بعد از ورود به کانال شما گزینه پیوستن یا جوین را انتخاب نمایند که ممکن است فراموش کنند.
برای پیدا کردن و کپی کردن لینک جوین اگر کانال شما عمومی است می بایست وارد تنظیمات تلگرام خود شوید و یک بار کانال خود را به حالت خصوصی تغییر دهید و لینک جوین را کپی کنید و دوباره کانال را به حالت اول برگردانید.
تب: همان مخفف تبادل می باشد که بسیار هم استفاده می شود.
گروههای تبادل: ادمین های کانالهای تلگرام برای پیدا کردن کانالهای همسنخ خود اقدام به ایجاد گروه هایی کرده اند تحت عنوان گروه تبادل که در آنجا درخواست های تبادل انجام می شود.
در زیر لینک دو گروه تبادل بزرگ جهت شروع بکار نمودن شما عزیزان درج شده است.
گروه تب رو تب https://telegram.me/joinchat/BIOMpzygAvSmumc53gTGcA
گروه تب تکی https://telegram.me/joinchat/Borykj1E_GTbQuWLtlIwNg

انواع تبادلات رایج برای کسب درآمد از تلگرام

تبادل رایگان کانال و گروه

تب تکی

از تبادلات اولیه تلگرام است که دو کانال به تبلیغ همدیگر می پردازند و انواع مختلفی دارد.
تب تایمی: در این نوع از تب تکی دو کانال که از حیث تعداد اعضا تقریبا در یک حد باشند توافق می کنند که بنرها را در یک زمان مشخص داخل کانال هایشان درج نموده و پس از مدت زمان خاصی بردارند . البته این نوع تبادل تقریبا منقضی شده است.
تب بازدیدی: نسبت به تب تایمی خیلی بهتر است. زیرا در این نوع تبادل طرفین روی یک بازدید یا ویو خاص توافق می کنند و وقتی بنر به آن مقدار از بازدید رسید از داخل کانال حذف می کنند.
تب رو تب: کانالهای تلگرامی پس از مدتی به دلیل استفاده بهینه از وقت و تبادلات بیشتر با چند کانال همزمان شیوه تب رو تب را ابداع نمودند . اساس کار تب رو تب به این صورت است که با چند کانال در آن واحد تب تایمی انجام می شود و بنرها زیرهم قرار می گیرند.
تنها نکته ای که هست پست های آخر از درجه اهمیت بیشتری نسبت به پستهای بالاتر برخوردار هستند و به همین دلیل معمولا کانالهای کوچک تر می بایست پست آخر خود را به کانالهای بزرگ تر بدهند و کانالهای بزرگ تر نیز کانال های کوچک تر را در بین لیست خود جای می دهند.
مقوله تب رو تب خیلی گسترده بوده و غیر از بحث یادگیری می بایستی به صورت تجربی نیز در این حوزه فعالیت کنید. همچنین در بسته حرفه ای که به زودی برای شما آماده خواهیم نمود به صورت جامع و کامل به این مبحث خواهیم پرداخت.
تب شبانه: همان تب رو تب می باشد و بین کانالهای تلگرامی هر شب از ساعت 12 الی 10 صبح انجام می شود. دلیل آن هم استفاده بهینه از زمان استراحت و آف کانال می باشد.
تب چرخشی: یک نوع تب رو تب می باشد که یک نفر لیدر معمولا چینش آن را بر عهده می گیرد . در پایان همه می بایست که بر اساس چینش لیدر بنرها را طی زمان خاصی که اعلام می شود داخل کانال خود درج کنند. ترتیب درج بنرها هم به این صورت است که شما به کانال یا گروهی که لیدر بنر شما را قرار داده می روید که در آنجا تمامی بنرها به ترتیب چیده شده اند و بنر بعد از بنر خود را تا اخرین بنر داخل کانال خود درج می کنید . سپس اولین بنر را نیز تا بنر قبل از خود داخل کانال درج می کنید.
شیوه چیدمان در تب چرخشی به صورت ذیل می باشد.
فرض کنید بنر شما شماره 3 بوده به ترتیب ذیل
بنر شماره 1
بنر شماره 2
بنر شماره 3
بنر شماره 4
بنر شماره 5
شما می بایست به ترتیب ذیل بنرها را درج کنید و بنر خود را نیز نباید درج کنید.
بنر شماره 4
بنر شماره 5
بنر شماره 1
بنر شماره 2
تب ممبری: مثل همان تب چرخشی هست با این تفاوت که ترتیب و اولویت چینش با کانالهای بزرگ تر می باشد.
تب سنتری: در این نوع تبادل یک کانال مادر یا خیلی بزرگ یک لیست از کانالهای کوچک را در یک پست در یک زمان خاص داخل کانال خود درج می کند و در مقابل تمام کانالهایی که در آن لیست درج شده اند می بایست بنر کانال ما در را در کانال خود طی زمان توافق شده درج کنند.
اینها مهمترین و متداول ترین روش های تبادل بین کانالها بود اما هدف دیده شدن کانال شما می باشد و ممکن است شما از روشی بهتر و جدیدتر در آینده جهت این کار استفاده کنید.
روش درخواست تبادل در گروههای تبادلات: شما پس از عضویت در گروههای تبادلات کافیست یکی دو روز هیچ درخواستی نکنید و فقط روش درخواست دیگران را مشاهده کنید تا کاملا با نحوه درخواست ها آشنا شوید . ولی ما یک توضیح کوچک و اجمالی می دهیم . در گروههای تبادل اگر قصد تب تکی داشته باشید می بایست یک نوشته از قبل آماده کرده باشید و در آن درخواست خود را مبنی بر تب تکی نوشته باشید . پس از کپی آن داخل گروه افراد به شما مراجعه و جهت تبادل هماهنگ خواهند کرد.
اگر قصد هماهنگی جهت تب رو تب داشته باشید نیز می بایست یک لیست از قبل آماده کرده باشید و آن را داخل گروههای تبادل کپی کنید تا افراد بفهمند که قصد هماهنگی جهت تب رو تب را دارید . در حال حاضر تب رو تب شبانه یا همان تب شبانه بیشتر در گروهها هماهنگ می شود و عرف شده است.
درست است که گروههای تبادل محلی برای هماهنگی تبادلات است اما شما می توانید از هر طریقی منجمله اینترنت و … پس از ورود به کانالها به داخل پی وی ادمین ها بروید و با آنها هماهنگی کنید. کانالهای بزرگ معمولا یک ادمین مختص هماهنگی تبادلات را به خدمت می گیرند.

پنج اصل اساسی برای ساخت یک آگهی یا بنر تبلیغاتی خوب برای کسب درآمد از تلگرام

در تبادلات و تبلیغات یک بنر خوب حرف اول را در جذب ممبر می زند. پس می بایست ادمین های محترم توجه ویژه ای را به این مهم داشته باشند.
لازم به ذکر است یک آگهی خوب در درجه اول باید توجه مخاطب را جلب و سپس او را بدان محصول علاقمند سازد . سپس تمایل او را برای پیگیری موضوع افزایش دهد و بالاخره همان آگهی خوب باعث فروش کالا ، خدمت یا ایده مورد نظر شود.
در ساخت یک آگهی خوب باید پنج اصل اساسی زیر مورد توجه قرار گیرد:
اصل اول: طرح مناسب
یک آگهی خوب باید دارای طرح مناسب باشد ؛ این طرح می تواند عکس ، نقاشی یا حروف چاپی باشد که به عنوان عناصر گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
در انتخاب طرح مناسب نکات زیر را همواره مدنظر داشته باشید:
از طرحهای ساده استفاده کنید. استفاده از یک عنصر هنری واحد، بیشترین تاثیر را دارد. به خصوص در آگهی های کوچک که جا و فضا ، ارزش بیشتری دارد.
شرح عکس را زیر تصویر بگذارید تا مخاطب بداند دنبال چیست.
خواسته و تقاضای مخاطب را در طرح جای دهید.
قبل و بعد از عکسها ، از عناصر دیگری غیر از کلمه و متن استفاده کنید تا عکس و طرح ، خود را بهتر نشان دهد.
استفاده از تصویر محصول در آگهی ، معمولاً در فروش آن تاثیر بیشتری دارد.
اگر طراح و گرافیست در اختیار ندارید تا می توانید از صحنه ها ، سایه ها و ابزار مناسب استفاده کنید.
اصل دوم: تیتر مناسب و مفید
اصل دوم در ساخت آگهی، انتخاب تیتر مناسب است. شما باید به گونه ای تیر مناسب و مفید را برای آگهی خود انتخاب کنید تا توجه و علاقه خوانندگان را چون شکارچی، شکار کنید.
در انتخاب تیتر مناسب و مفید برای آگهی خود، موارد زیر را رعایت کنید:
ایده و محتوای تیتر باید از محصول جدید خبری به مخاطب ارایه دهد و یا تقاضا و حس کنجکاوی او را افزایش دهد.
برای جلب توجه مخاطب باید او را در تیتر تحریک کنید. خلاقیت به کار ببرید و حتی می توانید در تیتر با او شوخی کنید.
از تیتر به عنوان هشدار و جلب توجه مخاطب استفاده کنید.
از تیتر دنباله دار، تیتر دوم یا سوتیتر استفاده کنید. این تیترها مثل پلی که فکر و علاقه مصرف کننده را به تولید مرتبط می کند، عمل خواهند کرد.
اصل سوم: تبلیغ در متن آگهی
سومین اصل اساسی در ساخت یک آگهی ((تبلیغ در متن آگهی)) است که برای آنکه این اصل اساسی در ساخت آگهی لحاظ گردد، باید نکات زیر در نظر گرفت:
معرفی و حمایت از ویژگیهایی که محصول، مدعی دارا بودن آنهاست.
مزایای مثبت محصول خود را به معرض نمایش بگذارید.
مداراک و دلایلی برای ویژگیهایی که محصول شما مدعی دارا بودن آنهاست ارایه بدهید.
وقتی یک متن مشکل و پیچیده برای ارائه به مخاطب دارید، از طولانی شدن آن هراس نداشته باشید.
مدارک و مستندات شما باید متقاعد کننده و به یادماندنی باشد.
اجازه دهید مخاطبان بدانند که چرا به محصولی که برای آن تبلیغ می کنید نیاز دارند.
اصل چهارم: تحریک مخاطب به خرید یا در تلگرام تحریک به جوین
اصل چهارم در ساخت یک آگهی خوب ((تحریک مخاطب به خرید یا جوین)) است؛ باید در آگهی خود، مخاطب را برای اقدام به خرید تحریک نماییم. برای این منظور می توانیم موارد زیر را انجام دهیم.
باید به گونه ای عمل کنیم که مخاطب رفتاری خاص- در جهت هدف آگهی- از خود بروز دهد؛ مطمئن ترین راه برای آن که شخصی را به چنین رفتاری وادار کنید، درخواست از او برای انجام آن کار است.
توجه داشته باشید هنگامی که انجام رفتاری را القا یا درخواست می کنید، باید انگیزه و محرکی هم برای آن ارائه دهید؛ مثلاً یک محدودیت زمانی قائل شوید یا جایزه ای برای آن کار و رفتار خاص تعیین کنید یا قیمت استثنایی برای آن مورد خاص اعلام کنید.
برای آن که شخص را به انجام رفتار مورد نظر وادارید، باید از خواسته ها و نیازهای عقلانی و احساسی مخاطب – هر دو- استفاده کنید.
یکی از راههای دیگر برای تحریک مخاطب برای خرید کالا، ارایه خلاصه ای از ایده و فکر مورد قبول آگهی دهنده، در آگهی مورد نظر است. ایده نهایی باید شامل همه اطلاعات لازم برای خوانندگان باشد تا دست به کار شوند؛ مثل مشخصات فروشگاه، ساعت کار، تاریخ و…
هرگز مطلب را با یک القای ضعیف به پایان نبرید.
یک کوپن برای سفارش پستی کالا فراهم کنید. فراموش نکنید که لازم است برای کوپن یاد شده همیشه یک ▪ تاریخ مصرف معین، مشخص کنید.
اصل پنجم: مشخصات تجاری
پنجمین اصل اساسی در ساخت یک آگهی خوب، درج ((مشخصات تجاری)) کالا، در آگهی است.
برای انجام هر چه بهتر این اصل اساسی، به نکات زیر توجه داشته باشید:
نام تجاری، نشانی، تلفن، ساعت کار و دستورالعملهای استفاده از کالا را ارائه دهید.
از علامت تجاری موسسه استفاده کنید.
از به کار بردن نام تجاری کالا به عنوان تیتر یا به عنوان بخش اصلی و مسلط طرح، خودداری کنید.

اگر در مورد کسب درآمد از تلگرام سوالی دارید لطفا در زیر همین پست سوال بفرمایید.

0 0 رای
به این مقاله امتیاز دهید

miladmilan

موسس و مدیرعامل بیگ والت ✍ miladmilan1@ آیدی تلگرام در حال حرکت به سمت جلو با تمام ❤
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ کاربران
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x