آیا قهوه می‌تواند تمرین را برای شما آسان‌تر کند؟

اثرات قهوه در انجام تمرینات ورزشی

قهوه و تمرینات ورزشی
آیا قهوه می‌تواند تمرین را برای شما آسان‌تر کند؟ نظر شما چیست؟

آیا قهوه می‌تواند در انجام تمرینات ورزشی به شما کمک کند؟

آیا احساس خستگی بیشتری می کنید، رفته رفته ورزش سخت تر میشود!. به همین دلیل است که مربیان و ورزشکاران حرفه ای مدت زمانی طولانی‌تری میتوانند استقامت کنند. زیرا آنها قبل از جلسه تمرینی یا رقابت یک کپسول کافئین میخورند تا عملکرد خود را بهبود بخشد، با این کار آسان تر  و با شدت تمرین میکنند، ولی با درد و خستگی کمتر؛
علم هنوز در مورد نقش کافئین به عنوان یک کمک آموزشی چیزی را اثبات نکرده اما، تحقیقاتی که تاکنون انجام شده دلگرم کننده است.
اثر اصلی کافئین بر بدن، افزایش هشیاری و تحریک است که می تواند باعث افزایش تمرکز شود. همچنین ممکن است به عضلات کمک کند که چربی بیشتری بسوزانند.

در اینجا این نظریه وجود دارد: عضلات از گلیکوژن، که یک نسخه ذخیره شده از گلوکز است، برای تامین انرژی خود استفاده می کنند و زمانی که گلیکوژن‌های ذخیره شده تمام شوند، ماهیچه ها ضعیف تر و ناکارآمدتر می شوند و منجر به خستگی می شود. اما عضلات نیز می توانند چربی بسوزانند و وقتی که این کار را کردند، عضلات به آسانی خسته نمی شوند. کافئین می تواند به چربی سوزی ماهیچه ها سرعت بخشد، که می تواند گلیکوژن‎‌های ذخیره شده را حفظ و زمان بیشتری را قبل از اینکه از بین بروند از انرژی آنها استفاده کند. این منجر مشود که تمرین طولانی تری داشته باشید و کمتر احساس کنید. برخی از محققان همچنین معتقدند که کافئین با افزایش کارآیی خود در تولید انرژی میتواند به طور مستقیم بر روی عضلات کار کند.

تاثیر کافئین ممکن است کمی زمان ببرد. درنتیجه تاثیرات آن در ورزش های استقامتی و طولانی مدت بیشتر نمایان میشود، نه در تمرینات کوتاه؛
اما هنوز مشخص نشده که بعد از استفاده از قهوه چه مدت طول میکشد تا چربی سوزی شروع شود. اما اغلب مطالعات، اثرات کافئین بر عضلات را پس از دو ساعت بررسی کرده‌اند. اثرات کافئین معمولا حدود یک ساعت بعد از مصرف شروع می شود و تاثیرات اش میتواند سه تا شش ساعت طول بکشد. همچنین مشخص نشده که چه میزان قوه میتواند موثر واقع شود. کپسول های قهوه معادل چهار فنجان قهوه هستند. ولی طبق تحقیقاتی که در برزیل انجام شده بود به کسانی که روزانه قهوه مصرف میکردند یک کپسول کافئین دادند.  آنها تمرینات خود را با شدت انجام دادند ولی نتیجه آن طوری که میخواستند نشد و آنها سریع خسته شدند. تاثرات قهوه در هر بدنی متفاوت است؛

محققین ورزش بر این باورند که مصرف قهوه میتواند در انجام تمرینات ورزشی موثر باشد به شرطی که مصرف آن کنترل شده و با دقت باشد. مثلا نوشیدن یک فنجان یک ساعت قبل از انجام تمرینات مناسب است. اما مصرف بیش از حد آن مضر است!.

مصرف بیش از حد کافئین با سردرد، افزایش فشار خون و زخم معده بالقوه همراه است. حال ببینید آیا هیجان و تحریک باعث کاهش خستگی و افزایش تمرینات در شما میشود یا نه؛

  • 0/5
  • 0 ratings
0 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%0%
برچسب ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close