استراتژی بازاریابی جامع چیست؟

بازاریابی جامع و رویکرد بازاریابی جامع

استراتژی بازاریابی جامع Holistic Marketing Strategy چیست؟ و رویکرد بازاریابی جامع چگونه است؟

یک کسب و کار ممکن است تصمیم بگیرد که از یک رویکرد بازاریابی جامع استفاده کند، در حالی که معتقد است که تمام استراتژی های بازاریابی با هم در ارتباط هستند.
توسعه برنامه های بازاریابی مانند: مجموعه روشهای بازاریابی، طراحی کمپین های بازاریابی و اجرای فرآیندهای بازاریابی، توابع تجاری جداگانه شامل بازاریابی جامع نیستند. در عوض، این کسب و کار است تصمیم گیری های بازاریابی را انجام می دهد و بر اساس دستیابی به یک هدف سازمانی مشترک، مبارزات را اجرا می کند.

روند بازاریابی جامع، هنگام ایجاد و اجرای استراتژی های بازاریابی، ملاحظات ذینفعان، مشتریان، کارمندان، تامین کنندگان و به طور کلی جامعه را در نظر می گیرد. بازاریابی جامع به علت میزان اشباع بالا و افزایش رقابت در بازار، محبوبیت زیادی به دست آورده است. با این کار کسب و کارها متوجه می شوند که می توانند خود را از طریق یک رویکرد بازاریابی جامع از هم جدا کنند، در حالی که گاهی اوقات باعث ایجاد همکاری میان ادارات در سازمانها میشود.

بازاریابی جامع نگر چیست؟

در واقع بازاریابی جامع نگر، نگرش بازاریابی را در چهار حوزه مختلف تحت پوشش قرار داده است. تمرکز بر رابطه با مشتریان و  همچنین تمرکز بر ارتباط با کارکنان در داخل سازمان، حضور اجتماعی سازمان و یکپارچه سازی فعالیتهای بازاریابی در ابعاد مختلف می باشد.

رویکرد بازاریابی جامع

اگر چه استراتژی های اجرایی از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت است، هر رویکرد بازاریابی جامع شامل چهار جزء اصلی است: بازاریابی رابطه، بازاریابی یکپارچه، بازاریابی داخلی و بازاریابی اجتماعی.

1. بازاریابی رابطه ای

هدف بازاریابی رابطه ایجاد روابط قوی و طولانی مدت با ذینفعان مختلف و سایر احزاب مهم مرتبط با کسب و کار است. مشتریان، کارکنان، نهاد های تامین مالی، تأمین کنندگان، فروشندگان، سازمان های نظارتی و شرکت های رقابتی شرکای لازم برای حفظ و پیشرفت کسب و کار هستند. هر کدام تاثیر قابل توجهی در موفقیت یا شکست شرکت دارند. بازاریابی رابطه متکی به برقراری روابط با یک صاحب سهام و همچنین نیاز به حفظ و رشد هر رابطه در طول زمان است.

2. بازاریابی یکپارچه

بازاریابی یکپارچه یک جزء از استراتژی بازاریابی جامع است که به کسب و کار به منظور تصمیم گیری های بازاریابی کمک می کند و ارزش آن را برای سهامداران به وسیله یک پیام روشن و واضح بازاریابی نشان می دهد. تمام فعالیت های بازاریابی یکپارچه از جمله؛ تبلیغات، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم، ارتباطات آنلاین و بازاریابی رسانه های اجتماعی همگی با هماهنگی یکدیگر سعی در جلب اطمینان مشتریان و شرکای تجاری دارند تا اینکه آنها هم همان تجربه و درکی را میخواهیم نسبت به شرکت داشته باشند.

3. بازاریابی داخلی

بازاریابی داخلی با هدف تامین نیازهای ویژه کارکنان آن کسب و کار است.
بازاریابی داخلی تضمین می کند که کارکنان با کارهایی که هر روز انجام می دهند و همچنین فلسفه و جهت سازمان به طور کلی راضی هستند. رضایت بزرگ در میان کارکنان منجر به افزایش رضایت مشتری در طول زمان می شود و بازاریابی داخلی را یکی از جنبه های کلیدی رویکرد جامع است.

علاوه بر روی رضایت کارکنان از طریق بازاریابی داخلی، کسب و کارها از این جزء بازاریابی جامع برای به دست آوردن هماهنگی بهتر بین بخش های داخلی استفاده می کند. در این روش هدف این است که درگیری های اداری در سراسر کسب و کار کاهش یابد، که منجر به همکاری بیشتر در فعالیت های ارائه خدمات به مصرف کنندگان است.

4. بازاریابی اجتماعی

آخرین جزء بازاریابی جامع بازاریابی اجتماعی است. این جزء شرکت را فراتر از مشتریانی که محصول را مصرف یا از خدمات آن استفاده میکنند گسترش میدهدد و شرکت را به طور کلی به جامعه معرفی میکند.

در بازاریابی اجتماعی هدف ایجاد طرح های بازاریابی است که بر اساس شیوه های تجاری و اخلاقی صحیح، مانند تولید سازگار با محیط زیست یا تعامل معنی دار با جامعه اطراف است. روش دیگری که برای ایجاد مشاغل مفید و متقابلاً شریک در بقای کسب و کار است کمپین های بازاریابی هستند که به طور عمدی از نظر اجتماعی مسئول هستند.

امتیاز شما به این مطلب
[votes: 0 Rating: 0]
برچسب ها

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

مطالب مرتبط

دیدگاه بگذارید

  اشتراک در  
اطلاع از
بستن