افیلیت مارکتینگ چیست؟ Affiliate Marketing همکاری در فروش

Affiliate سیستم همکاری در فروش

آموزش افیلیت مارکتینگ affiliate marketing ، سیستم همکاری در فروش به کمک سیستم افیلیت

affiliate marketing با نامهای بازاریابی پورسانتی – بازاریابی وابسته – فروش رابطه ای – سیستم همکاری در فروش – بازاریابی رابطه مند و بازاریابی معرف شناخته میشود.

در این مدل از بازاریابی شما نیاز به سرمایه زیادی ندارید، ریسک بالایی انجام نمی دهید و همه مسئولیت ها برای ارائه، تامین و پشتیبانی بر عهده فروشنده یا ارائه کننده خدمات می باشد.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ از سال ۱۹۹۴ بوجود آمد و شرکت های کوچک و بزرگی از آن برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند.

بازاریابی پورسانتی یا بازاریابی وابسته یکی از انواع بازاریابی است که به فردی اشاره دارد که محصول یا خدمات فرد دیگر را معرفی و در ازای این معرفی، مبلغی تحت عنوان پورسانت یا کمیسیون دریافت می‌نماید.

افیلیت مارکتینگ یا همان همکاری در فروش، نوعی از بازاریابی‌ است که شخص سومی به عنوان همکار در فروش وارد عمل می‌شود. نمایش‌دهنده‌ها می توانند صاحبان وب‌سایت‌ها، کانال های تلگرامی، صفحات پرمخاطب در شبکه های اجتماعی باشند که با تبلیغ و یا معرفی کالاهای تبلیغ دهنده، مخاطبان خود را به فروشگاه مورد نظر فرستاده و در ازای فروش کالا، از آن فروشگاه یا شرکت کمیسیون دریافت می‌کنید.

بازاریابی پورسانتی نه خطرناک است و نه غیرقانونی. این روش تنها به دنبال جذب مشتری برای یک فروشنده است.

در این روش بازاریابی، فروشنده تنها زمانی هزینه پرداخت می کند که محصولاتش فروش برود. و از طرف دیگر، بازاریاب ها با معرفی محصولات درسایت خود یا تالارهای گفتگو، شبکه های اجتماعی و … درآمدهای خوبی کسب می کنند. یعنی در این سیستم هر دو طرف از این مشارکت سودآور بهره می برند.
در این سیستم بازاریابی چهار بازیگر اصلی وجود دارد : کالا، شبکه، ناشر و مشتری.

شیوه كسب درآمد اینترنتی از طریق Affiliate Marketing

در شیوه كسب درآمد اینترنتی از طریق افیلیت مارکتینگ تمام كارها به صورت آنلاین انجام می شود. از ثبت نام در سیستم تا كلیه مراحل تبلیغات و فروش محصول به صورت آنلاین و از طریق اینترنت صورت میگیرد و در كل این پروسه تنها كاری كه نماینده فروش باید انجام دهد تبلیغات محصول است به گونه ای كه كاربران اینترنت به راحتی محصول یا محصولات وی را در سطح اینترنت پیدا كنند و آنها را در سایت شركت یا فروشگاه سفارش دهند و در حقیقت خرید كنند. همانطور كه ملاحظه می كنید كل پروسه به صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور شما انجام شد.

مزیت affiliate marketing

مزیت افیلیت مارکتینگ برای کسانی که با آن کار می کنند داشتن ساعات کاری منعطف و همچنین هزینه پایین برای شروع است. معمولا در سیستم های همکاری در فروش، شرکت آموزش های لازم را برای جذب و بازاریابی مشتریان به همکاران خود ارائه می دهد. همچنین در خصوص محصولات اینترنتی، نیازی به پیش‌خرید محصولات از قبل نیست و هر زمان که مشتری آنها را خریداری نماید به تبلیغ کننده پورسانت تعلق می گیرد. مزیت عمده این روش این است که پشتیبانی محصول بر عهده کسب و کار ارائه دهنده محصول است.

مزیت دیگر این است که اگر محصولی که انتخاب کرده اید فروش نرفت شما ضرر نمی کنید. می توانید لینک آن محصول را با محصول یا سرویس دیگری جایگزین کنید.

برنامه پورسانتی Affiliate Program

هر سایتی برنامه پورسانتی Affiliate Program متفاوتی دارد. هرچه سایت پورسانت گیرنده مخاطب بیشتری داشته باشد، حتما میزان مشتری معرف وی بالاتر و درامد بالاتری از پورسانت خواهد داشت

برای شرکت‌ها، برنامه پورسانتی، یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت پروموشن رایگان است، پس باید دائماً در حال تبلیغ باشند. تمام سایت‌های تخفیفی بر همین اساس عمل می‌نمایند، هر کوپن تخفیفی که از آن‌ها خریداری می‌نمایید، درصدی از آن مبلغ را نیز به مدیر سایت پرداخت می‌نمایید.

برخی اصطلاحات پر کاربرد در افیلیت

سایت فروشنده محصول را  Merchant (تاجر) میگویند و سایت معرفی کننده را Affiliate (وابسته) میگویند.
در این سیستم به معرفان (Affiliates) و یا ناشران (Publisher) میگویند.

Affiliate:  وب‌سایت واسطی که لینک وب‌سایت فروشنده را در سایت خود قرار داده است و از برنامه پورسانتی و برای دریافت پورسانت استفاده می‌نماید.

Affiliate marketplace: وب‌سایت‌هایی که نوعی پایگاه اطلاعاتی برای برنامه‌های پورسانتی هستند.

Affiliate software: نرم‌افزاری که برنامه‌های پورسانتی را برای شرکت‌ها فروشنده تعریف می‌نماید.

Affiliate link: لینکی ویژه‌ای مشتری را از سایت پورسانت گیرنده (سایت وابسته) به سایت پورسانت دهنده (سایت اصلی) منتقل می‌نماید.

Affiliate ID: کد ویژه‌ای سایت پورسانت گیرنده است و عامل تشخیص سایت‌های پورسانت گیرنده از یکدیگر می‌شود که توسط سایت شرکت فروشنده به هر یک تخصیص داده‌شده است.

Payment mode: روش‌های تسویه‌حساب با پورسانت گیرنده است (چک، واریز نقدی و…)

Affiliate Manager/OPM: فردی که در سازمان پورسانت دهنده به عنوان مسئول هدایت و کنترل برنامه پرداخت پورسانت و رفع مشکلات پورسانت گیرندگان است.

Commission percentage: برنامه درصد پورسانت پرداختی

2tier affiliate marketing: معرفی سایر سایت‌ها پورسانت گیرنده در سایت خود . در این روش اگر مشتری از طریق سایت شما به سایت پورسانت گیرنده دیگری برود و از آنجا به سایت فروشنده اصلی وارد شود و خرید انجام شود، شما دو کمیسیون دریافت می‌نمایید.

امتیاز شما به این مطلب
[votes: 0 Rating: 0]
ما را در تلگرام دنبال کنید ما را در اینستاگرام دنبال کنید
برچسب ها
نمایش بیشتر

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

پربازدیدترین مطالب این بخش

دیدگاه بگذارید

  اشتراک در  
اطلاع از
بستن
بستن