zolorex
vitrinnet
iraniantraders

irandogebank

UMO-Finance | Innovations

dogeminers

usdsolution stablecryptocapital
بازاریابی و فروشمقالات آموزشی

23 ایده تبلیغاتی خلاق برای جذب مشتری و فروش بیشتر

استراتژی های تبلیغاتی برای افزایش خرید

ai-trader amadeusbank

در سال 2020، هزینه های فروش 2.6 درصد رشد داشته است و پیش بینی می شود تا پایان امسال 3.5 درصد رشد داشته باشد. اما حتی اگر شما به عنوان یک کارفرما، بیشتر روی استراتژی های تبلیغاتی خود سرمایه گذاری کنید ولی نداشتن یک برنامه خوب و برنامه ریزی شده می تواند ضرر زیادی به کسب و کار شما وارد کند و تبلیغات فقط برای شما هزینه های اضافه باشد.

قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی جدید خود، در اینجا ما 23 ایده برای فروش بیشتر از طرف متخصصان برتر جهان گردآوری کردیم تا بتوانید در تبلیغات بعدی موفقیت بیشتری کسب کنید و فروش شما بالا برود.

1- تبلیغات هدفمند در گروه های خاص مشتری

اولین سوالی که هنگام شروع فروش می پرسید این است که چه کسی را هدف قرار می دهید؟ به عنوان مثال، ممکن است بخواهید تبلیغاتی را برای افرادی انجام دهید که از وب سایت شما بازدید کرده اند اما خریداری نکرده اند. در این حالت، اگر پیکسل فیس بوک را در سایت خود نصب کرده اید (که باید داشته باشید)، می توانید تبلیغات را فقط برای آن دسته از افراد با تبلیغات هدفمند خود نشان دهید.

پیکسل فیس بوک چیست؟ Facebook Pixel

اگر از تبلیغات Facebook استفاده می کنید – یا قصد دارید که در آینده از آنها استفاده کنید – یک ابزار اصلی وجود دارد که باید بلافاصله شروع به استفاده کنید. Facebook Pixel به شما کمک می کند تا از بودجه تبلیغات اجتماعی خود نهایت استفاده را ببرید.

پیکسل فیس بوک کدی است که شما در وب سایت خود قرار می دهید. این سیستم داده ها را جمع آوری می کند و به شما کمک می کند تا از تبلیغات فیس بوک ردیابی کنید ، تبلیغات را بهینه کنید ، مخاطبان هدفمند را برای تبلیغات بعدی ایجاد کنید و برای افرادی که قبلاً نوعی اقدام در وب سایت شما انجام داده اند، ردیابی کنید.

از طرف دیگر، اگر می خواهید تبلیغ گسترده تری را برای مشتریان و مشتریان بالقوه انجام دهید، دوباره باید هدف خود را پیدا کنید. این افراد آنلاین کجا هستند؟ بانک اطلاعاتی ایمیل شما ممکن است اولین درگاه تماس شما با این مشتری ها باشد. سپس ممکن است بخواهید از اهداف عالی Facebook برای تبلیغات استفاده کنید. آیا می خواهید مردان بین 25 تا 40 ساله که ازدواج کرده اند، در لندن زندگی می کنند را پیدا و تبلیغات خود را شروع کنید. با گذشت زمان و با آزمایش های فراوان، بهتر می دانید مخاطبان شما در کجا قرار دارند و چه کسی را هدف قرار دهید.

2- وب سایت خود را به دستگاه تولید هدایت مشتری تبدیل کنید

اگر در مورد مشتری هیچگاه اطلاعاتی کسب نکند، ایجاد تبلیغات فروش شما فایده ای نخواهد داشت. وب سایت شما یک مکان اصلی برای گرفتن موارد قوی از افرادی است که از قبل به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند. سپس می توانید با پیگیری به موقع آن ها ، آن دسته از افراد را به فروش تبدیل کنید. می توانید از کتاب های آموزشی رایگان و صفحات پاپ آپ و همچنین خبرنامه استفاده کنید.

3- پخش کوپن تخفیف و پاداش زیرمجموعه

این یکی از بهترین استراتژی های کاری است که هر بیزینس بزرگی برای افزایش فروش خود استفاده می کند. هنگامی که یک کاربر چیزی را از فروشگاه شما خریداری می کند، به عنوان تشکر یک کوپن رایگان برای خرید بعدی به آنها ارائه دهید. بنابراین، شما می توانید ارتباط برقرار کنید و کاربر را ترغیب به خرید چیزی در یک زمان دیگر کنید.

یا می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

با مشاغل دیگر شریک شوید و کوپن های خود را ارائه دهید.
برای مشتریان خود برنامه زیرمجموعه گیری تهیه کنید
با افراد و شرکت ها شریک شوید و به آنها کمی پول نقد بدهید.

4- در نظر بگیرید که به جای کاهش قیمت، کیفیت را ارتقاء دهید

رقابت بر اساس قیمت، حتی از طریق تبلیغات نیز می تواند دشوار باشد، بنابراین به جای آن یک نسخه را در نظر بگیرید چون این بیشتر از تخفیف به سود شما است. به عنوان مثال، یک سرویس 99 دلاری را با 75 دلار ارائه دهید. ارائه یک به روزرسانی یا افزونه می تواند بعداً یک مشتری بالقوه را نیز با قیمت معمولی ارتقا دهد، هنگامی که آنها بدانند چه چیزی در دسترس است. همچنین می توانند به شما این امکان را بدهند که قیمت خود را ثابت نگه دارید و درک کنید که چه ارتقای برای مشتریان بالقوه جذاب هستند.

5- با خرید همراه باشید توسط سیستم Pipeline

اغلب برای فروش باید یک چشم انداز داشته باشید، به ویژه اگر محصول یا خدمات بیشتر از یک خرید معمولی باشد. در این موارد، باید بدانید که چشم انداز در روند فروش کجاست و به طور مناسب از آنها بهره ببرید.

Pipedrive یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری CRM متمرکز بر فروش است که به شما کمک می کند تا مشتری خود را از اولین تماس تا فروش ردیابی کنید که به شما می گوید در کجا باید تمرکز کنید.برای جذب مشتری برای فروش پیشنهاد می دهد، مثلا کی می توانید ایمیل ارسال، دریافت و ردیابی کنید و همچنین یادآوری، اعلان های تلفن همراه و هشدار دریافت کنید. برای یک آزمایش رایگان اینجا را کلیک کنید.

6- مطمئن شوید که یک “قیف” در محل خود دارید

حرکت ، کمبود و اعتبار سه عنصر مهمی هستند که برای ارتقاء فروش باید داشته باشید.

حرکت: 10 روز قبل از تبلیغ، شما نیاز به یک کمپین ایمیل خودکار دارید که مخاطبان خود را درباره این تبلیغ آتی آگاه می کند – شما باید قبل از شروع کامل آماده باشید و احساسات کاربران را تحریک کنید.

کمبود: در پیام های ایمیل شما، باید این مسئله را روشن کنید که این تبلیغات کمیاب است. به عنوان مثال: “روزی 25 درصد تخفیف فروش فقط از 5 تا 7 مهر ماه.”

اعتبار: هرگز به هر دلیلی تبلیغ را گسترش ندهید. در پایان دوره تبلیغی موعود، باید فوراً تبلیغ را به پایان برسانید. نکته مهم این است که افرادی که این تبلیغات را از دست داده اند، باید ابراز پشیمانی کنند. دفعه بعد، افرادی که اولین تبلیغ شما را از دست داده اند، فرصت تبدیل بهتری خواهند داشت.

7- ایجاد حس نیاز شدید در تبلیغات فروش

یک راه آسان برای ایجاد یک حس شدید نیاز برای خرید اکنون، به جای بعد استفاده از تبلیغات “Flash sale” است – روشی که شامل یک تبلیغ بسیار واضح و زیبا و دلپذیر که همراه با تخفیف برای مدت کوتاهی است.

تخفیف فروشگاه اینترنتی Flash sale چیست؟

تخفیف فروشگاه اینترنتی (Flash sale)، تخفیف کوتاه مدتی است که فروشگاه اینترنتی آن را بر روی محصولات خود اعمال می کند. این تخفیف معمولا برای کمتر از 24 ساعت قابل استفاده است. هدف تخفیف ویژه فروشگاه اینترنتی، ترغیب خریداران آنلاین به خرید بیشتر، افزایش آگاهی نسبت به برند (Bran Awareness)، افزایش وفاداری مشتریان و ترغیب مشتریان برای بررسی محصولات بدون تخفیف موجود در سایت است.

تخفیف فروشگاه اینترنتی می تواند به طور متوسط، معاملات را تا 35% افزایش دهد. علاوه بر افزایش درآمد، جشنواره فروش تخفیف دار می تواند به کسب و کار اینترنتی شما کمک کند تا از شر کالاهایی که تعداد زیادی از آنها را در انبار دارید راحت شوید و موجودی انبار خود را تثبیت کنید. مهم تر از همه اینکه، تخفیف خرید اینترنتی معمولا مخاطبین زیادی را به سایت شما می آورد و بازدیدکنندگان را تشویق می کند محصولات بدون تخفیف را نیز خریداری نمایند.

نکته اصلی این است که پیام های بازاریابی خود را در کلیه بخش ها ساده سازی کنید، و باید در افراد حس نیاز را تقویت کنید و به آسانی آن ها را به مشتری های بالقوه تبدیل کنید.

8- تبلیغات به موقع ایجاد کنید تا حس نیاز را تقویت کند

تبلیغات باید به موقع باشند و نیاز به عمل سریع دارند.

یک تاکتیک عالی دیگر، گنجاندن تصاویر در تبلیغ است. تصاویر صحیح می تواند بیننده را به مکانی خاص منتقل کند و آنها را به محل درست هدایت کند. یک آگهی همچنین باید نیازهای مصرف کننده را ارائه دهد، به عنوان مثال، شامل قیمت عادی و با تخفیف باشد یا این که اشاره به نسخه های بالاتر بکند.

9- مخاطب خود را با واقعیت افزوده تحت تاثیر قرار دهید

واقعیت افزوده AR (به انگلیسی: Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیدات کامپیوتری که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS می‌باشد ایجاد می‌شود. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده‌است.

واقعیت افزوده یکی از اشکال جدیدتر بازاریابی است که توسط شرکت‌هایی که از آن برای ترکیب دنیای واقعی با تبلیغات آنلاین استفاده می‌شود. این روش بازاریابی به عنوان راه ایده آل برای انتقال پیام‌های متقاعدکننده به مخاطبان مطرح می‌گردد.

جذب مشتری
جذب مشتری و افزایش فروش

10- برای مشتریان خود یک برنامه وفاداری تهیه کنید

برنامه وفاداری برنامه فروش شما باید به اندازه کافی جذاب باشد که مشتریان واقعاً بخواهند در آن مشارکت داشته باشند، این برنامه‌ها، همان‌طور که از نامشان پیداست برای افزایش وفاداری مشتریان طراحی و اجرا می‌شوند. به بیان دیگر، طراحان این برنامه‌ها امیدوارند شما ترغیب شوید تعداد و حجم خرید خود را افزایش دهید.

برنامه وفاداری خود را با یک راه حل راحت مانند CandyBar ساده کنید. پلت فرم تلفن همراه آن مخصوص مشاغل کوچک ایجاد شده است، بنابراین می توانید بدون دردسر با مشتری ها ارتباط برقرار کنید. فقط کافی است شماره موبایل مشتری خود را دریافت کنید، و پس از تایید مشتری، همه آنها به سیستم وارد می شوند. و شما می توانید برای مشتری های خود پاداش و جایزه قرار دهید.

11- تبلیغات خود را شخصی سازی کنید

غول های تجارت الکترونیکی مانند آمازون و زالاندو از شخصی سازی تبلیغاتی برای غلبه بر رقبای خود استفاده می کنند. بازاریابی 1:1 یک به یک یک استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که بر تعاملات شخصی با مشتریان تأکید دارد. به نظر می رسد شخصی سازی تعاملات موجب افزایش وفاداری مشتری و بازگشت بهتر به سرمایه گذاری بازاریابی می شود.

12- در ازای تخفیف در آینده روی مشتریان در لیست ایمیل خود تمرکز کنید

اگر آنها با استفاده از نرم افزاری مانند MailChimp یا HubSpot ثبت نام کردند، اولین پیشنهاد تبلیغاتی را فوراً ارسال کنید و شامل یک کوپن برای X درصد تخفیف شوید. این بسیار بهتر از دادن تخفیف است، زیرا مشتری موجود در لیست ایمیل شما نسبت به کسی که نیست، بسیار ارزشمندتر است. شما می توانید برای خرید کالاهایی که در گذشته خریداری کرده اند، به آنها انگیزه دهید و پیشنهادات جدیدی برای محصولات مرتبط یا سیستم زیرمجموعه ارائه دهید تا بتوانند آنها را به دوستان یا همکارانشان منتقل کنند. و می توانید برای ایجاد و تقویت روابط مشتری خود با گذشت زمان، به آنها محتوای دیگری ارسال کنید.

13- از محصولات دارای مارک شخصی استفاده کنید

بازاریابی و برندینگ بدون هم معنا ندارند. بازاریابی است که باعث می شود در نهایت وقتی نام برند شما می آید، کسب و کار و هویت شرکتتان برای همه تداعی شود.

بازاریابی برند شما را تعریف نمی کند، بلکه همچون وسیله ای است که به بهترین نحو ممکن و با بیشترین تاثیر ممکن، هویت شما را به مشتریانتان انتقال می دهد.

پس از آنکه برند خود را بنا نهادید، بازاریابی بر اساس تصمیماتی که پیش از این اتخاذ کرده اید شروع شده و طبیعتا ادامه خواهد یافت.

خلق تبلیغات جدید و بدیع آسان و ساده خواهد بود اگر و تنها اگر بدانید که چه چیزی باید بگویید، مواد بازاریابی یا مارکتینگ نیز به آسانی تولید خواهند شد اگر سبک، رنگ ها، فونت ها و پیام های آنها از پیش به خوبی تعیین شده باشد.

با تلاش موفق در برندسازی، خواهید توانست که تلاش خود را به این موضوع معطوف کنید که چگونه این ارزش های از پیش تعیین شده را به بهترین نحو معرفی کنید و بازاریابی برند انجام دهید.

14- برای نسخه نمایشی محصول از فیلم استفاده کنید

ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) یا بازاریابی ویدیویی شاید گفت محبوب ترین شکل دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) است. استفاده از ویدئو برای تبلیغ و یا معرفی برند، می تواند به صورت موثر بر فروش محصولات و یا خدمات شما تاثیر بگذارد اما برای تاثیر گذاری باید به صورت اصولی و بر اساس قواعد ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی این کار انجام شود در غیر این صورت نتیجه لازم را نخواهید گرفت.

شاید هنوز هم قانع نشده باشید که باید اهمیت بیشتری به بازاریابی ویدیویی بدهید اما جالب است بدانید طبق نتایج یک تحقیق که بر روی خریداران چندین فروشگاه اینترنتی معتبر انجام شد، آموزش یا تبلیغات ویدیویی توانسته 90% در تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرید تاثیر بگذارد. همچنین در سال 2019، بیش از 80% فضای ترافیکی اینترنت به ویدیو‌ها اختصاص داده می‌شود.

15- تولید نسخه آزمایشی رایگان Offer Free Trials

با استفاده از نسخه آزمایشی رایگان مثلا 30 روز رایگان یا یک اکانت رایگان می توانید نرخ تبدیل کاربر به مشتری خود را افزایش دهید. تبدیل کاربر به مشتری به این معنی است که شما کاربر را وادار به انجام یک عمل در سایت خود می‌کنید و منظور این نیست که حتماً مشتریان باید از شما کالایی را خریداری کنند.

برای مثال یک فروشگاه اینترنتی می‌خواهد که مراجعه ‌کنندگان، اجناس موجود در آن را خریداری کنند، یک وب ‌سایت خبری می‌خواهد که خوانندگانش بر روی بنرهای تبلیغاتی موجود کلیک کنند یا سایت‌های خدماتی توقع دارند که بازدید کنندگان آنها به صورت رایگان خدماتشان را آزمایش کنند و در صورت رضایت، آن را خریداری کنند. بنابراین هر زمان که توانستید کاربران سایتتان را وادار کنید کاری که می‌خواهید را انجام دهند، به این معنی است که عملیات تبدیل کاربر به مشتری با موفقیت انجام شده است.

16- درک کنید که چگونه از سیستم تخفیف حجمی استفاده کنید

تخفیف از نوع حجمی volume discount هم وجود دارد که در خرده فروش های مختلف شما می تونید اون رو مشاهد کنید، یکی از مثال های جذاب در این بخش رو شما در صنعت بهداشتی مشاهده می کنید که دو محصول رو از یک جنس به هم بستن و شما در صورت خرید کردن جنس دوم رو هم یا به صورت رایگان و یا با مبلغی تخفیف دریافت می کنید.

هنگامی که شما پیشنهاد تخفیف برای خرید انبوه را به مشتری می‌دهید آنها در واقع مبلغ کمتری به ازای هر محصول پرداخت می‌کنند که این در صورتی است که میزان بیشتری از یک آیتم را خریداری می‌کنند. تخفیف خرید انبوه به دلیل آن که شما مشتریان خود را ترغیب به خرید واحدهای بیشتری از محصولات خود در یک سفارش می‌کنید، گزینه مناسبی خواهد بود.

17- 5 قانون را برای پیش نمایش محصول رعایت کنید

دموی محصولات راهی عالی برای نمایش محصولات شما هستند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که برای ترغیب مشتریان از خرید، از امکانات بیشترین استفاده را می کنید. قوانینی را که توسط جفری جیمز Geoffrey James نوشته شده است را ببینید تا اطمینان حاصل کنید که از بهترین شیوه های اجرای نمایشی محصول استفاده می کنید.

نیازی نیست یک کاربر ویژگی‌های بلااستفاده را در محصول مشاهده کند. در نتیجه نسخه‌ی دموی محصول باید بر اساس نیازهای کاربر شخصی‌سازی شده باشد. مطمئنا زمانی که مشتری ببیند نیازهای روزمره‌اش چگونه توسط محصول برطرف می‌شود، برای خریدن آن صبر نخواهد کرد.

ویژگی‌های دموی محصول حرفه‌ای

  • برقراری تماس با مشتری یا فرستادن ایمیل
  • شروع دموی محصول
  • اختصاصی کردن دموی محصول

18- برای دادن کوپن های مخفی از توییتر Twitter استفاده کنید.

در حال حاضر فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی زیادی در توییتر وجود دارد، به یاد داشته باشید که فروشندگان زیادی در رسانه های اجتماعی شکست خورده اند، بنابراین دانستن نحوه ارائه ایده خوب بسیار مهم است. چهار روش کارآمد و مخفی برای تبلیغات در توییتر

  • یک کوپن منحصر به فرد “مخفی” را فقط برای دنبال کنندگان توییتر خود پیشنهاد دهید.
  • کوپن های رایگان قرار بدهید.
  • به کوپن خود یک دوره بازخرید کوتاه بدهید.
  • با دنبال کردند و پیام دادن به مشتری ها خود را درگیر کنید.

19- یک صفحه فرود Landing Page بسازید

صفحه فرود یا Landing Page، صفحه‌ای ساده و مجزا در وب‌سایت شماست که به هدف جذب کاربر یا یک تبدیل (Conversion) ساده ایجاد شده است. صفحه فرود آنقدر مهم است که حتی به آن صفحه هدف هم می‌گویند.

طراحی سایت و استایل کلی وب‌سایت با صفحه هات Landing Page متفاوت است، صفحه لندینگ پیج به صورت جدا از صفحات اصلی یک ‌سایت طراحی می‌شود، لندینگ پیج صفحه‌ای منحصر به فرد و خارج از چارچوب کلی وب سایت است. به همین علت طرح کلی سایت در آنها لحاظ نمی‌گردد.

هر صفحه فرود معمولاً دو ویژگی بسیار مهم دارد:

  • دارای یک فرم است.
  • صرفاً برای جمع‌آوری اطلاعات از مخاطب طراحی شده است.

وبسایت‌ها و کسب و کارهای آنلاین به طور کلی با ایجاد لندینگ پیج ها، سه هدف را دنبال می‌کنند:

  • فروش مستقیم
  • ایجاد مخاطب
  • برقراری ارتباط

20- از نمونه های تبلیغاتی فروش آنلاین الهام بگیرید

تجارت الکترونیکی به نوعی منحصر به فرد است زیرا مشتری شما نمی تواند محصول را از نظر جسمی بررسی کند، بنابراین عدم اطمینان در آنجا وجود دارد و به راحتی می تواند از فروش جلوگیری کند. که در اینجا شما باید با روش های شخصی شده خود کالا و محصول خود را بفروشید چند نمونه از تبلیغات فروش آنلاین را بررسی کنید و برای خود یک سیستم شخصی ایجاد کنید.

21- یک باشگاه اعضا راه اندازی کنید.

باشگاه وفاداری باید تحلیل درستی از رفتار مشتریان مانند تعداد دفعات مراجعه مشتری، فاصله بین مراجعات، مقدار خرید، مدت زمان از آخرین خرید، علاقه مندی ها و عادت های مشتریان و امثال آن داشته باشد تا بتوان بر اساس این تحلیل ها، تصمیمات درست در جهت تشویق مشتری به خرید یا مراجعه بیشتر گرفت و مدل کسب و کار را نیز بهبود بخشید.

هدف اصلی از طراحی باشگاه مشتریان ، فعال کردن مشتریان و افزایش وفاداری آنها به وسیله ایجاد یک رابطه عاطفی با آنها است. در شرایط امروز که مشتریان در طوفانی از پیشنهادات قرار دارند، شرط موفقیت در کسب و کار جذب وفاداری مشتریان است. البته که حفظ ارتباط با مشتری در وفادارسازی مشتری موثر است، اما طرح های وفادارسازی از طریق بستر باشگاه مشتریان است که قابل پیاده سازی می باشد. بنابراین باشگاه مشتریان را می توان بستری دانست که در آن در یک چرخه با ارتباط با مشتری و طرح های وفادارسازی ، مشتریان را جذب و مشتریان بالفعل و یا بالقوه را به مشتری وفادار تبدیل می کند.

22- تبلیغات خود را بررسی کنید

از ابزار ردیابی مانند Google Analytics استفاده کنید تا ببینید چگونه تبلیغات شما به صورت آنلاین انجام می شود. همچنین، از کدهای تخفیف مخصوص استفاده کنید تا به شما در پیگیری تعداد افرادی که از تبلیغات شما استفاده می شوند کمک کنید. همچنین می توانید از ابزارهای اجتماعی مانند Facebook Insights و Twitter Analytics استفاده کنید تا درک بهتری از تبلیغات خود داشته باشید.

23- از هر بازدید کننده بیشترین استفاده را ببرید

اگر یک فروشگاه دارید، اطمینان حاصل کنید که از پاپ آپ ها و بنرهای تبلیغاتی برای ایجاد لیست ایمیل خود استفاده می کنید، پیشنهادات ویژه ای مانند حمل و نقل رایگان و نمایش فروش، محصولات و مجموعه ها را نمایش دهید. اجازه ندهید که بازدیدکنندگان بدون اینکه چیزی خرید کند یا راه ارتباطی برای بعدا بگذارد از سایت شما خارج شود. این اطلاعات می تواند به شما در رسیدن به اهداف فروش کمک کند.

پرشین دوج کوین
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

  اشتراک در  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن