finllo

YESSS
wssavior

BSFinance.biz - 6500% AFTER 90 DAYS
dogeminers-biz

بازاریابی و فروشمقالات آموزشی

اینفلوئنسر به چه کسی می‌گویند؟

یک فرد تاثیر گذار یا به اصطلاح عامیانه "شاخ"

اگر علاقه‌ی زیادی به شبکه های مجازی و اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک ، یوتیوب و …) دارید مطمئنا کلمه‌ی اینفلوئنسر به گوشتان خورده است.

اینفلوئنسر کیست؟

واژه influencer در لغت به معنی «تاثیرگذار» است. اما در دنیای شبکه‌های اجتماعی به کسانی گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده باشند. اینفلوئنسرها در حقیقت سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. در حالی که شاید خارج از آن شبکه اجتماعی زندگی کاملا عادی داشته باشند و آنچنان شناخته شده نباشند!

در میان مردم اصطلاحاتی مثل «شاخ» برای توصیف اینفلوئنسر استفاده می‌شود.

متوجه شدیم که اینفلوئنسر یعنی فردی تأثیرگذار در جامعه‌ای مشخص که میتونه با چند کلمه صحبت کردن روی مخاطبین خیلی زیادی تأثیرات خاصی بگذارد، اگر خیال دارید از اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کارتان استفاده کنید حتماً باید یک سناریو مشخص، محتوای مناسب و هدف مطلوبی داشته باشید.

انواع اینفلوئنسرها

اکثر اینفلوئنسرها در یکی از چند دسته ی زیر قرار میگیرند که آخرین دسته به سرعت به مهمترین دسته تبدیل شده است:

  • سلبریتی ها یا افراد مشهور
  • متخصصان صنعت و رهبران فکری
  • وبلاگ نویس ها و تولیدکنندگان محتوا
  • میکرو اینفلوئنسرها

امروزه حجم بسیاری از مارکتینگ اینفلوئنسر اجتماعی در شبکه های اجتماعی به وقوع میپیوندد، و به طور برجسته ای توسط میکرو اینفلوئنسرها و وبلاگ نویس ها. متخصصان صنعت و رهبران فکری مانند روزنامه نگاران هم میتوانند به عنوان اینفلوئنسر در نظر گرفته شوند و جایگاه مهمی را برای برندها حفظ کنند. و نهایتا سلبریتی ها هستند که اینفلوئنسرهای اصلی محسوب میشوند، و با وجود اینکه اهمیت آنها به عنوان اینفلوئنسر رو به کاهش است اما همچنان نقش قابل توجهی در این امر دارند. استفاده از اینفلوئنسرها در برنامه های بازاریابی کار آسانی نیست و موفقیت در آن نیازمند بودجه ای کافی و مارکتینگ پلن اصولی است.

روش‌های همکاری و فعالیت با اینفلوئنسرها

آسان‌ترین راه همکاری با اینفلوئنسرها پرداخت پول به آنان است. بازاريابان زمان زیادی است که از اشخاص مشهور در تبليغات خود بهره می‌گیرند. مشتریان، بازیگر یا ورزشکاری را که برای معرفی و تبليغ کالا، پول دریافت کرده می‌شناسند. بازاریابان، اعتبار و شهرت اینفلوئنسرها را برای فروش کالا به کار می‌برند. این روش، راهکاری است که آن را معرفی‌نامه‌ای از سوی شخص مشهور می‌نامیم.

روش دیگر کار با اینفلوئنسرها بهره بردن از توانایی دسترسی آن‌هاست. این امر، دلیل به‌کارگیری اینفلوئنسر مارکتینگ از سوی اکثر بازاریابان امروزی است. آن‌ها در جست‌وجوی فردی با فالورهای زیاد در شبکه های اجتماعی هستند تا او را برای تبلیغ کالا ترغيب کنند. این روش تبلیغات حمایتی ناميده می‌شود.

چطور اینفلوئنسر شوم؟

برای اینکه بتوانید یک فرد تاثیر گذار باشید، چه در شبکه های اجتماعی و چه در فضای واقعی نیاز به کار کردن بر روی برند شخصی خود دارید، همچنین نحوه رفتار درست در شبکه های اجتماعی که می تواند رشد برند شخصی شما را گسترده تر کند می بایست توسط یک متخصص در کنار شما انجام پذیرد.

  1. یک اینفلوئنسر فلسفه کاری مشخصی را دنبال می کند.
  2. شبکه اجتماعی مناسب خود را تعیین کنید. (البته چندین نوع شبکه را می توانید انتخاب کنید.)
  3. محتوای هدفمند بسازید.
    یکی از نام آشنا ترین روش‌های مدیریت شبکه های اجتماعی و تولید محتوای شبکه های اجتماعی قانون ۵-۳-۲ می‌باشد. بر اساس این قانون از هر ۱۰ مقاله‌ای که نوشته شده است، ۵ عدد از مقاله‌ها باید ناب و باکیفیت باشند که توسط شخص ثالثی نوشته شده‌ باشند و ۳ مقاله باید به صورت آموزشی و خبری باشند که توسط شما نوشته شده باشند. ۲ مقاله نیز باید در مورد شما نوشته شود.
  4. در ارسال محتوا پشتکار داشته باشید و مداوم فعالیت کنید.
  5. داستان های خود را به اشتراک بگذارید.
  6. یک اینفلوئنسر باید خودش را تبلیغ کند.
  7. شبکه ی مخاطبان را افزایش دهید.
  8. باید بخشی از تمرکز خود را به تقویت شبکه‌ی فالوورها و افزایش تعداد آنها اختصاص دهید.
  9. اگر امکان دارد با افراد معروف اینفلوئنسر ارتباط برقرار کنید.
  10. مواظب محتواهای تولید شده خودتان باشید و بی گدار به آب نزنید.
[تعداد: 0 امتیاز: 0]
تلگرام بیگ والت اینستاگرام بیگ والت

برچسب ها

فرهاد دهقان

موسس و مدیرعامل بیگ والت ✍ "زمان شما محدود است، بنابراین آن را با زندگی به سبک دیگران هدر ندهید. اجازه ندهید زمزمه های دیگران باعث شوند تا صدای درونی خود را نشنوید. از همه مهم تر، شجاعت این را داشته باشید که به حرف دل خود و یافته های درونی خود عمل کنید. آنها به خوبی می دانند که شما دوست دارید چه کاری انجام دهید. همه چیزهای دیگر در درجه دوم اهمیت قرار دارند. "

نظرات کاربران

  اشتراک در  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن