بازاریابی جامع Holistic Marketing چیست؟

بازاریابی جامع‌نگر چیست و چرا مهم است؟

تعریف بازاریابی جامع نگر Holistic Marketing ، مفهوم بازاریابی جامع گرا ، بازاریابی کل نگر چیست؟

بازاریابی جامع چیست؟

بازاریابی جامع یک فلسفه بازاریابی کسب و کار است که کسب و کار و تمام بخش های آن را به عنوان یک واحد تک در نظر می گیرد و هدف مشترکی را برای هر فعالیت و شخص مربوط به آن کسب و کار را دنبال می کند.

کسب و کارها درست مثل بدن انسان هستند: قسمت های مختلفی دارند، اما تنها زمانی قادر به کارکرد درست می شوند که تمام آن قسمت ها برای یک هدف واحد کار کنند. مفهوم بازاریابی جامع این ارتباط را به وجود می آورد و معتقد است که چشم انداز وسیع و یکپارچه برای دستیابی به بهترین نتایج ضروری است.

در واقع بازاریابی جامع نگر، نگرش بازاریابی را در چهار حوزه مختلف تحت پوشش قرار داده است. تمرکز بر رابطه با مشتریان و  همچنین تمرکز بر ارتباط با کارکنان در داخل سازمان، حضور اجتماعی سازمان و یکپارچه سازی فعالیتهای بازاریابی در ابعاد مختلف می باشد.

این فلسفه دارای ویژگی های زیر است:

استراتژی بازاریابی جامع

یک هدف مشترک

مفهوم بازاریابی جامع معتقد است که کسب و کار و تمام بخشهای آن باید به یک هدف واحد متمرکز شوند که یک تجربه عالی مشتری است.

فعالیت های هماهنگ

تمام خدمات، فرآیندها، ارتباطات و سایر فعالیت های تجاری باید به هدف مشترک هدایت شوند.

فعالیت های مجتمع

تمام فعالیت ها باید به گونه ای طراحی شده و یکپارچه شوند تا بتوانند یک تجربه مشترك، سازگار و بی نظیر ایجاد كنند.

قطعات بازاریابی جامع

بازاریابی جامع بر روی استراتژی های بازاریابی طراحی شده برای فروش برند به هر شخص مربوط به آن، یعنی کارکنان، مشتریان موجود یا مشتریان بالقوه، و برقراری ارتباط آن به شیوه ای یکپارچه با در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی کسب و کار متمرکز است.

بازاریابی رابطه ای

بازاریابی رابطه ای جنبه از فلسفه بازاریابی جامع در ارتباط با مشتری در دراز مدت و تعامل به جای اهداف کوتاه مدت مانند کسب مشتری و فروش فردی است. این استراتژی بر هدف قرار دادن فعالیت های بازاریابی در مشتریان موجود برای ایجاد ارتباطات قوی، عاطفی و همیشه مشتمل بر مشتری است. این ارتباطات بیشتر به کسب و کارها در فروش، بازاریابی و ده ها راه دیگر کمک می کند.

بازاریابی یکپارچه

بازاریابی یکپارچه روشی است برای ایجاد یک تجربه یکپارچه و یک رنگ برای مصرف کننده برای تعامل با برند به کمک تبلیغات، ارتقاء فروش، بازاریابی مستقیم، روابط عمومی و بازاریابی دیجیتال است. به طوری که همه با هم به عنوان یک نیروی متحد کار کنند و در اطراف یک برند قوی متمرکز باشند.

چرا بازاریابی جامع مهم است؟

ساختمان برند

ذهنیت مشتریان در حال تغییر است. آنها  نه تنها به خرید محصول بلکه به برند اعتقاد دارند. بازاریابی جامع، شرکت را قادر می سازد تا یک برند را در بین سهامداران خود ایجاد نماید.

ثبات

برای اینکه مدت طولانی در بازار بمانید هماهنگی و ثبات نیاز است. از آنجایی که مفهوم بازاریابی جامع شامل بازاریابی برند به همه ذینفعان و از طریق استراتژی های ارتباطی یکپارچه است درنتیجه هماهنگی حفظ می شود.

بهره وری

هنگامی که تمام جنبه های کسب و کار مورد توجه قرار گیرد، کاهش دادن راحت میشود و حتی میتوان چیزهای تکراری را ازبین برد. و باعث به کارآمد تر شدن و صرفه جویی در وقت و هزینه های شرکت می شود. درنتیجه افزایش کارایی در بهره گیری بهتر از فرصت ها و تهدیدات بالقوه قابل مشاهده میشود.

اثربخشی

فلسفه بازاریابی جامع نگر، با تمرکز بر روی تصویر بزرگ، ایجاد یک همکاری به طور موثری پیام تبلیغاتی را تقویت می کند، و تصویر و اسم برند را در ذهن مشتریان ماندگارتر میکند.

امتیاز شما به این مطلب
[votes: 0 Rating: 0]
ما را در تلگرام دنبال کنید ما را در اینستاگرام دنبال کنید
برچسب ها
نمایش بیشتر

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

پربازدیدترین مطالب این بخش

دیدگاه بگذارید

  اشتراک در  
اطلاع از
بستن