بازاریابی و فروشمقالات آموزشی

بازاریابی دیجیتال Digital marketing چیست؟

بازاریابی به کمک رسانه های دیجیتالی

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)

ابتدا بگویم که بازاریابی‌دیجیتال با بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی آنلاین یکسان نیست و متفاوت است!
بازاریابی دیجیتال: بازاریابی با استفاده از ابزارها و رسانه‌های دیجیتال است.
بازاریابی اینترنتی: بازاریابی با استفاده از ابزارها و رسانه‌های اینترنتی یا همان آنلاین است.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی‌دیجیتال بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از فن آوری های دیجیتال، عمدتا در اینترنت، همچنین استفاده از تلفن های همراه، تبلیغات تلویزیونی و هر رسانه دیجیتال دیگر است.

بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از کانال های دیجیتال برای رسیدن به مصرف کنندگان.
هدف اصلی این است که برندها را از طریق فرم های مختلف رسانه های دیجیتال ترویج کنند.

بیشتر کارشناسان بر این باورند که “بازاریابی‌دیجیتال” فقط یک روش دیگری برای بازاریابی نیست.
این روش یک نیاز و رویکرد جدید بازاریابی است و درک جدیدی از رفتار مشتری دارد.
به عنوان مثال، شرکت ها نیاز به تجزیه و تحلیل و تعیین مقدار دانلود برنامه ها در دستگاه های تلفن همراه، توییت در توییتر، فعالیت در فیس بوک و غیره را دارند.

هر کسب و کاری برای بقا در بین رقبایش باید در رسانه های دیجیتال حضور داشته باشد. نه اینکه از آن فقط برای کمک گرفتن استفاده کند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال

سئو
بازاریابی موتورهای جست و جو شامل ترافیک عادی و خریداری شده
بازاریابی محتوایی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
بازاریابی ایمیلی
تبلیغات نمایشی یا بنری
بازاریابی از طریق همکاری در فروش
تبلیغات بر اساس کلیک
کتاب های الکترونیکی، گزارشات و پروپوزال ها
بازاریابی موبایلی
بازاریابی بازی‌های رایانه‌ای
بازاریابی از طریق SMS و MMS
بیلبوردهای الکترونیکی
یکی از جدیدترین روش های تبلیغات دیجیتال ارسال پیام اعلان است.
و…

چگونه یک استراتژی جامع دیجیتال ایجاد کنیم

1) ایجاد شخصیت خریدار خود. بهترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال بر پایه شخصیت های خریدار ساخته شده است و اولین قدم برای ایجاد آنها است.
2) شناسایی اهداف خود و ابزار بازاریابی‌دیجیتال که شما نیاز دارید.
3) کانال های بازاریابی دیجیتال موجود و دارایی های خود را ارزیابی کنید.
4) حسابرسی و برنامه ریزی رسانه های متعلق به شما
5) حسابرسی و برنامه ریزی رسانه های به دست آمده خود
6) حسابرسی و برنامه ریزی رسانه های که در آن تبلیغ کرده‌اید
7) همه را با هم بیاورید. اکنون وقت آن است که همه اینها را با هم ترکیب کنیم تا یک سند استراتژی یکپارچه ایجاد کنیم.

دیجیتال مارکتینگ نیاز اصلی هر کسب و کاری است که به صورت آنلاین فعالیت می کند. در واقع بازاریابی دیجیتال یک قسمت جدایی ناپذیر در کسب و کارهای اینترنتی است. استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کار آنلاینی واجب است. یعنی هیچ کسب و کار آنلاینی وجود ندارد که از این روش ها استفاده نکرده باشد و هم اکنون موفق باشد.

تا جایی که می توانید با توجه به میزان سرمایه و نوع کسب و کارتان از بازاریابی‌دیجیتال استفاده کنید.

[votes: 0 Rating: 0]

کانال تلگرام بیگ والت
برچسب ها
انواع بازاریابی بازاریابی برندسازی

فرهاد دهقان

موسس و مدیرعامل بیگ والت ✍ "زمان شما محدود است، بنابراین آن را با زندگی به سبک دیگران هدر ندهید. اجازه ندهید زمزمه های دیگران باعث شوند تا صدای درونی خود را نشنوید. از همه مهم تر، شجاعت این را داشته باشید که به حرف دل خود و یافته های درونی خود عمل کنید. آنها به خوبی می دانند که شما دوست دارید چه کاری انجام دهید. همه چیزهای دیگر در درجه دوم اهمیت قرار دارند. "

نظرات کاربران

avatar
  اشتراک در  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن