بازاریابی رویدادی (Event marketing) چیست؟

آشنایی با بازاریابی رویدادی

بازاریابی رویدادی چیست و چگونه می‌توان از مزیت‌های آن در کسب‌وکار بهره‌مند شد؟
در میان هزاران روش بازاریابی آنلاین و آفلاینی که امروزه پدید آمده‌اند، برخی از روش‌ها از بازگشت سرمایه‌ی بسیار بالایی برخوردار هستند. امروزه بسیاری از افراد به روش‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی اینترنتی روی آورده‌اند.

بازاریابی رویدادی – Event marketing

بازاریابی رویدادی یکی از بهترین انواع بازاریابی آفلاین است که برندها از آن برای تبلیغ محصول و یا خدمات شرکت خود بهره‌مند می‌شوند.

بازاریابی رویدادی عبارت است از راهکاری تبلیغاتی که شامل ارتباط چهره به چهره بین شرکت ها و مشتریانشان در گردهمایی های خاصی همانند کنسرت ها، نمایشگاه های فصلی کالا و خدمات و یا مسابقات ورزشی می شود. در این نوع از بازاریابی، کسب و کارها با برگزاری گردهمایی های سرگرم کننده همچون نمایشگاه ها، رقابت ها و یا مهمانی ها از طریق ارائه رایگان نمونه محصول بطور مستقیم به مشتریان دسترسی پیدا کنند. این عمل کارآمد خواهد بود چون مصرف کنندگان را در حالی با تجارتشان درگیر می کنند که در محیطی دوستانه و رقابتی قرار می گیرند.

بر خلاف تبلیغاتی که یک پیام همگانی از طریق تلویزیون، رادیو و یا تابلوی اعلانات برای میلیون ها مصرف کننده پخش می شود، بازاریابی رویدادی افراد یا گروه های خاصی را به هنگام تجمع مورد هدف قرار می دهد تا شاید بتواند تأثیرات کیفی بر افراد بگذارد.

چرا شرکت‌ها از بازاریابی رویدادی استفاده می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم یک استراتژی صحیح بازاریابی ترکیبی از استراتژی‌های بازاریابی آفلاین و آنلاین است.

کسب‌وکارها سعی می‌کنند از هر راهی شده، رشد و توسعه پیدا کنند.

بازاریابی رویدادی نقش بسیار موثری در رشد کسب‌وکارها دارد، بنابراین شرکت‌ها علاقه‌مندند که از آن بهره‌مند شوند. در ادامه برخی از مزایای بازاریابی رویدادی را می‌خوانید.

افزایش تعامل با مشتری با بازاریابی رویداد

هم‌اکنون بسیاری از برندها از طریق وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط هستند. همان‌طور که می‌دانید هیچ روش ارتباطی نمی‌تواند جایگزین ارتباطات رو در رو شود. این امکان را برای شما و مشتریان‌تان فراهم می‌کند تا از نزدیک با هم در ارتباط باشید و مسلما تاثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتری خواهد گذاشت.

براساس تحقیقات افزایش تعامل با مشتری منجر به افزایش ۵ برابری وفاداری مشتری و حفظ و نگهداری آنان است.

آموزش از طریق بازاریابی رویداد

۶۵٪ از برندها معتقدند که رویدادها به آن‌ها کمک می‌کنند تا نسبت به محصولات و برندها درک بهتری داشته باشند. آن‌ها معتقدند رویدادها (آفلاین و آنلاین مثل وبینارها) روش مناسب‌تری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و سایر انواع تبلیغات هستند.

آموزش در رویداد به طرق مختلفی می‌تواند صورت بگیرد، اگر نحوه استفاده از محصول شما پیچیده است، می‌توانید وبینارهایی برگزار کنید و نحوه استفاده از آن را آموزش دهید. یا می‌توانید غرفه‌ای در یک نمایشگاه مشهور اجاره کنید و به آموزش کسب‌وکار خود بپردازید.

همه چیز به ایده‌های شما و مشتریان‌تان بستگی دارد.

افزایش مشتری از طریق بازاریابی رویداد

• رویدادها بسیار اعتمادساز هستند.
• در واقع، رویدادها نقش اساسی در اعتمادسازی ایفا می‌کنند.
• مردم به برندهایی که از نزدیک با آن‌ها آشنا هستند بیشتر اعتماد می‌کنند.
• این نکته را هم فراموش نکنید که رویدادها می‌توانند آنلاین هم شکل بگیرند، مثل وبینارهایی که این روزها تعداد آن‌ها بسیار زیاد شده است.
• حتی وبینارهای آنلاین هم که اغلب با هدف آموزش صورت می‌گیرند، منجر به افزایش اعتماد می‌شوند.
• اعتماد باعث می‌شود که تعداد مشتریان شما روز به روز افزایش پیدا کند.
• زیرا مشتریان وفادار بهترین مبلغان برند شما خواهند بود.

رمز موفقیت در یک بازاریابی رویدادی

رمز موفقیت در یک بازاریابی رویدادی تأثیرگذار شناسایی صحیح مخاطبان هدف و ایجاد تجربه ای است که در خاطر شرکت کنندگان ماندگار شود. کسب و کارها با یافتن فرصت برای تعامل با جمعی از افراد مورد هدف خود، اعم از مشتریان فعلی و خریداران احتمالی می تواند تأثیرات مطلوب و روابط پایداری را با آنها ایجاد کند. در بهترین حالت، اکثر رویداد های خلاقانه تعاملاتی را خلق می کنند که نه تنها تأثیر مثبت آنی آن ها بر عنوان تجاری منعکس می شود، بلکه تا مدت ها پس از پایان آن هم آوازه اش بلند خواهد بود.

برچسب ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close