بازاریابی و فروش

بازاریابی صنعتی ( b2b marketing ) چیست؟

( Business-to-business marketing ) بازاریابی کسب و کار چیست؟

بازاریابی صنعتی ( B2B marketing ) چیست؟

بازاریابی صنعتی ( Industrial marketing ) شامل فروش یک محصول یا خدمات یک شرکت به یک شرکت دیگر می شود. بازاریابی صنعتی، همچنین به عنوان بازاریابی کسب و کار (B2B) شناخته می شود.

بازاریابی صنعتی ( Industrial marketing or B2B marketing)، بازاریابی کالا و یا خدمتی است که از یک کسب و کار به کسب کار دیگر صورت می‌گیرد. کالای صنعتی کالایی است که به مصرف نهایی مصرف‌کنندگان نمی‌رسد بلکه در فرایند تولید کالای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تکنیک های بازاریابی صنعتی ( B2B ) بر پایه اصول اساسی همانند بازاریابی مصرف کننده تکیه می کنند، اما به روش منحصر به فردی اجرا می شوند. در حالی که مصرف کنندگان محصولات را نه تنها مبتنی بر قیمت، بلکه بر محبوبیت، وضعیت و سایر عوامل محرک نیز انتخاب می کنند، خریداران B2B فقط برای قیمت و سود دهی تصمیم می گیرند.

در حال حاضر موضوع داغ در دنیای بازاریابی B2B پیدا کردن راه های جدید برای تقویت روابط از طریق رسانه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی راه های بیشتری را برای مکالمات بین کسب و کار باز کرده اند. یک نظرسنجی که توسط Chadwick Martin Bailey و iModerate انجام شد، نشان داد که بیشتر کسب و کارها از شرکت های خرید میکنند که در شبکه های اجتماعی خیلی دنبال می شوند.

بازاریابی صنعتی ( B2B marketing ) چگونه کار میکند؟

در  اصلی، بازاریابی B2B شامل ایجاد روابط با ارزش برای تضمین به مشتریان پایدار می شود. که  اهداف مهم برای هر شرکت، چه یک شرکت خرده فروشی بزرگ و چه یک شرکت کوچکتر است.

بازار B2B بیشتر از همه بازارهاست و از ارزش بازار دلار فراتر رفته است. شرکت هایی مانند GE و IBM روزانه حدود 60 میلیون دلار هزینه می کنند که از کالاها و فعالیت تجاری خود حمایت کنند.

بازاریابی B2B عمدتاً توسط شرکت هایی انجام می شود که محصولاتی را تولید می کنند که مصرف کنندگان عادی از آنها استفاده نمیکنند. مانند فولاد. با این حال، آن توسط  شرکت هایی که محصولات آن را میفروشند به مشتریان خدمات میدهند استفاده میشود. مانند مصرف کنندگان عادی دیگر کسب و کارها، به عنوان مثال، شرکت Sprint (یک تامین کننده تلفن همراه) خدمات بی سیم، صدا و داده را به دو شرکت و مصرف کننده دیگر ارائه می دهد.

بازاریابان B2B عموما بر چهار دسته بزرگ تمرکز می کنند

1- شرکت هایی که از محصولات خود استفاده می کنند، مانند شرکت های ساختمانی که ورق های فولادی را برای استفاده در ساختمان ها خریداری می کنند.

2- آژانس های دولتی، تنها و بزرگترین هدف و مصرف کننده بازاریابی B2B.

3- موسساتی مانند بیمارستان ها و مدارس.

4- شرکت هایی که کالاها را تبدیل و دوباره به مصرف کنندگان می فروشند ، مانند کارگزاران و عمده فروشان،

بازاریاب B2B می تواند با ارائه شیوه ای هیجان انگیز، درک نیازهای مشتری، و پیشنهاد راه حل های مناسب با ترکیب این دو، تاثیر خوبی بر روی تولید محصول و یا ارایه خدمات داشته باشد.

برای بازاریابان B2B مهم است قبل از پیاده سازی و اجرای هر گونه تاکتیک تبلیغاتی یا تبلیغاتی، نیازهای مشتریان خود را درک کنند. در بازاریابی مصرف کننده، یک تبلیغ موثر می تواند درصد مصرف کنندگان را به درصد خرید محصول منتهی کند. با این حال، از آنجایی که بازاریابی B2B بسیار تخصصی تر است، بازاریابان اگر قبل از طراحی خدمات خود به نیازهای مصرف کنندگان توجه کافی نکنند متحمل ضرر میشوند.

مزیت بازاریابی صنعتی (B2B marketing)

بازاریابی کالاهای صنعتی موجب کاهش چشم گیر هزینه های بازاریابی شرکت های عرضه کننده تجهیزات صنعتی گردیده و توانسته در مدت اندکی بازار شرکت های تحت پوشش شبکه بازاریابی صنعتی را گسترش دهد. تولید کنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالاهای صنعتی می توانند بدون هیچ هزینه اولیه ای به شبکه بازاریابی صنعتی بپیوندند. پس از عقد قرارداد و تحت پوشش قرار گرفتن محصولات شما توسط شبکه بازاریابی گروه پیشتاز فرایند بازاریابی محصولات شما توسط گروه بازاریابی پیشتاز آغاز می گردد و تنها در صورت فروش محصولات شما پورسانت توافقی دریافت می گردد

عوامل مؤثر در قیمت‌گذاری محصولات صنعتی

شرکتها برای تعیین یا تغییر قیمت محصولات صنعتی در بازار با 6 عامل مهم و مؤثر مواجه اند. این عوامل عبارتند از:

• ارزش محصول برای مصرف‌کننده

• رقابت

• ملاحظات هزینه‌ای

• هدفهای قیمت‌گذاری شرکت

• مدیریت عالی شرکت

• دولت

هر گونه قیمت‌گذاری بدون در نظر گرفتن شرایط بالا می‌تواند غیر واقعی و گمراه‌کننده باشد و به زیان شرکتها تمام شود.

/بازاریابی صنعتی/B2B marketing/

امتیاز شما به این مطلب:
[votes: 1 Rating: 4]
برچسب ها
نمایش بیشتر

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

دیدگاه بگذارید

  اشتراک در  
اطلاع از
بستن