بازاریابی مقاله ای (article marketing) چیست؟

همه چیز درباره بازاریابی مقاله ای (article marketing)

بازاریابی مقاله ای: بازاریابی با مقاله نویسی نوعی از تبلیغات است که یک تجارت دربارهٔ خودشان مقاله‌های کوتاه ایجاد می‌کنند، زمینه مقالات دربارهٔ تخصص و استراتژی‌های بازاریابی است.

یکی از مهمترین نکاتی که متاسفانه خیلی از دوستان اشتباه می گیرند این هست که فکر می کنند منظور از بازاریابی محتوایی راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت است.

باید عرض کنم که بازاریابی محتوایی در حقیقت بسیار فراتر از راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت است . به راه اندازی بلاگ بر روی وب سایت و تولید مقاله و توزیع و انتشار آن مقاله ، بازاریابی مقاله ای اطلاق می شود.

اگر فرایند بازاریابی محتوایی رو 4 مرحله : طراحی استراتژی محتوایی ، تولید محتوا ، توزیع و انتشار محتوا و آنالیز محتوا در نظر بگیریم ، در بخش تولید محتوا بازاریابی محتوایی و بازاریابی مقاله ای با هم متفاوت هستند.

در حقیقت بازاریابی مقاله ای بخشی از بازاریابی محتوایی است اما همه اون نیست .

بازاریابی سنتی مقاله‌ای

بازاریابی مقاله‌ای از زمانی که تولید انبوه روزنامه‌ها شروع شد به وسیله متخصصان بازاریابی مورد استفاده قرار گرفت. یک کسب و کار برای روزنامه محتوا ایجاد می‌کند، مثلاً: موضوع مقاله می‌تواند در فصل مالیات گیری مربوط به ممیزی‌های مالیاتی باشد؛ و روزنامه ممکن است از مقاله استفاده کند و اطلاعات تماس کسب وکار را روی آن قرار بدهد. روزنامه‌ها و رسانه‌های سنتی بودجه محدودی برای تولید محتوا دارند و این بخش‌های مقالات برای آن‌ها درآمد زا است.

بازاریابی مقاله‌ای در اینترنت

بازاریابی مقاله در اینترنت برای ارتقاء تخصص نویسنده‌ها در بازاریابی آن‌ها، محصولات و سرویس‌ها به وسیله دایرکتوری مقالات کاربرد دارد.

دایرکتوری مقالات همراه با رتبه گوگل خوب می‌تواند کاربران زیادی را برای سایت فراهم کند و اعتبار سایت را در موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک سایت بالا ببرد.

این دایرکتوری به افزایش اعتبار سایت در رتبه بندی‌ها کمک می‌کند به علاوه ترافیک را از سمت خوانندگان به سایت شما می‌کشاند.

مقالات و دایرکتوری مقالات برای موتورهای جستجو جذاب هستند زیرا دارای محتوای غنی ای هستند.

دلیل اثربخشی بازاریابی مقاله ای

زمانی که مقاله‌ای با کیفیت بالا را به یک وب سایت ارائه می‌کنید تا نیازهای مشتریان بالقوه را تأمین کند معمولاً این مقاله، “منتشر” می‌شود و یا به خبرنامه سایت، وبلاگ یا دیگر وسایل ارتباطی معمولی اضافه می‌شود. با استفاده از این روش، مقاله‌ها به ندرت چاپ می‌شوند. خوشبختانه انتشار مقاله به صورت آنلاین بسیار سریع‌تر از انتشار از طریق چاپ می‌باشد و روشی تقریباً فوری است.

البته بازاریابی مقاله‌ای به جز مطلع ساختن خوانندگان از تخصص شما، مزیت‌های قابل توجه دیگری هم دارد که اساسی ترین آنها این است که موجب ارتقاء جایگاه شما در موتورهای جستجو می‌شود.

به این صورت که موتورهای جستجو، کیفیت و ارتباط وب سایت شما را براساس تعداد وب سایت‌های دیگر که با وب سایت شما لینک شده است تعیین می کنند.

این امر شبیه به سیستم رأی‌گیری است. اگر صرفاً به‌جای داشتن پنج رأی (به این صورت است که اگر پنج وب سایت دیگر نظر مثبتی نسبت به شما داشته باشند و در سایت خود در مورد شما صحبت کنند) ۳۰۰ رأی داشته باشید (۳۰۰ وب سایت دیگر به سایت شما لینک شده است چون آنها مقاله شما را در صفحه خبر نامه ثبت کرده اند) جایگاه شما در موتورهای جستجو ناگهان ترقی خواهد کرد. هرگاه کسی محصولات و خدماتی را درحرفه و زمینه تخصصی شما جستجو کند وب سایت شما بالاتر از دیگر رقبا که بازاریابی مقاله‌ای را انجام نداده‌اند نمایان خواهد شد.

بایدها و نبایدهای بازاریابی مقاله ای

اگر می‌خواهید در بازاریابی مقاله‌ای عملکرد مناسبی داشته باشید، تنها علاقه به نویسندگی و دانش استفاده از علائم نگارشی کافی نیست. برخی بایدها و نبایدها هستند که بهتر آن‌ها را در نظر داشته باشید.

  • در مورد ایده‌هایی بنویسید که حداقل تجربه اندکی در آن حوزه داشته باشید؛ چراکه آن تجربه همیشه در نوشته شما نمایانگر می‌شود.
  • حتماً چندین بار مقاله خود را بخوانید و تمامی اشتباهات املایی و نگارشی را اصلاح کنید و سپس در اینترنت منتشر نمایید.
  • همیشه در کنار مقاله خود، اطلاعات مفید دیگری به خواننده بدهید تا به سایر مطالب قبلی شما نیز علاقه‌مند شوند.
  • به طور مداوم و منظم مقاله بنویسید و در وب سایت‌ها و کاتالوگ‌ها قرار دهید.
  • مقاله خود را در سایت‌های مختلف منتشر کنید تا بازدیدکننده‌های بیشتری آن را ببینند.
  • به آمار مقالات خود توجه کنید که منجر به ترافیک بیشتری برای شما شود. باید مقاله‌های خاص خود را بیشتر در معرض نمایش بگذارید.
  • نباید متن خود را با عبارتی مانند” این مقاله راجع به باغبانی است” شروع کنید. همیشه با عنوان‌های جذاب شروع کنید تا مخاطب جذب شود و
  • به خواندن ادامه مطلب علاقه‌مند شود.
  • هیچ‌گاه مقاله خود را طولانی ننویسید. مقالات کوتاه قدرتمندتر هستند و این باعث می‌شود خوانندگان با تمرکز بیشتری بخوانند.
  • نباید مقاله خود را از وب سایت‌های بزرگ بنویسید چراکه خوانندگان شما به دنبال اطلاعات صحیح و دقیق هستند که تکراری و کپی نباشد.
  • نباید کلمات و عبارات کلیدی را زیاد در مقاله خود استفاده کنید چراکه موتورهای جستجو خیلی این روش را نمی‌پذیرند.
  • خوانندگان خود را با جملات پیچیده و بدون جواب گیج نکنید.
  • 0/5
  • 0 ratings
0 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%0%
برچسب ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close