مقالات آموزشی

بررسی داستان مشکلات بیمه در ارز دیجیتال

بیمه ارز دیجیتال

دنیایی ارز دیجیتال دارای خطراتی جدید است و همچنان هم دارای سود بالایی است. همین مسئله باعث شده است که داستان بیمه ارز دیجیتال شکل بگیرد. تبلیغ بیمه ارز دیجیتال را تقریبا هیچ جا نمی یابید اما به گفته افراد مطلع، این نوع بیمه یک کسب و کار جدید رو به رشد است که پیوسته شرکت های بیشتری سعی در پیوستن به آن دارند.

خطرات بیمه ارز دیجیتال

در نگاه اول، بیمه ارز دیجیتال به نظر پوچ می رسد زیرا فضای رمزینه ای مثل «غرب وحشی» است. مقرراتی وجود ندارد و افراد زیادی سرمایه خود را از دست می دهند، کلاهبرداری و سرقت منابع مالی کاملا رایج هستند. کافی است هک Mt.Gox و هک بیت فاینکس و هک BitStamp و همچنین به باد رفتن سرمایه‌ها در Parity یا هک «نایس هَش» یا هک Youbit را به یاد آورید.

با این حال، همچنان که تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال به آهستگی از محدودیت در آمده و در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند، بیمه کنندگان نیز در حال آموختن نحوه مقابله با خطرات این صنعت هستند. حق بیمه به دست آمده در این زمینه می تواند قابل توجه باشد. طبق گفته افراد مطلع، شرکت های بیمه گذار ممکن است از یک شرکت ارز دیجیتال بیش از میانگین درآمد کسب و کار آن برای پوشش در برابر سرقت یا خسارت، پول طلب کنند.

اولین شرکت بیمه ارز دیجیتال

کریستین وایشوبر Christian Weishuber، سخنگوی آلیانتس که شروع به ارائه پوشش بیمه برای سرقت سکه دیجیتالی در سال گذشته کرد و یکی از معدود بیمه گذارانی است که قبول کرده در این زمینه صحبت کند، بیان داشته است که «بیمه ارز دیجیتال فرصتی بزرگ خواهد بود. دارایی های دیجیتال در حال اهمیت یافتن و رایج شدن در اقتصاد واقعی هستند و ما در حال بررسی محصول و گزینه های پوشش در این حوزه هستیم.»
با این حال بسیاری از شرکت های جوان نمی توانند چنین سرویس های را پرداخت کنند. مارش اند مک لنون و آئون، دو پیشگام ارائه بیمه که به شرکت ها درخصوص سیاست های ارز دیجیتال کمک می کنند، امسال انتظار رشد کسب و کار قابل توجهی دارند – مارش تیمی از 10 نفر برای سرویس دهی به شرکت های نوپای بلاک چین شکل داده است. آئون که 50% بازار بیمه رمزینه را پوشش می دهد، اخیرا فرم تقاضا را جهت انعقاد قرارداد ساده تر کرده است. علاوه بر این، برخی بیمه گذاران آئون، حفاظت در برابر خطرات رمزینه ارزها را در سیاست های عمومی بیمه جای داده اند.
مارش و آئون از ارائه نام شرکای خود اجتناب کردند اما افراد مطلع گفته اند که امروز بیش از 12 بیمه گذار شامل Chubb و XL در خصوص کسب و کارهای مرتبط با رمزینه پوشش بیمه ارائه می کنند.

فوق سری

XL گفته است «در زمان بررسی خطرات و تحلیل مورد به مورد آن ها، با دقت عمل می کند» بی آن که وارد مشخصات دقیق شود. Chubb نیز بیان کرده است «تبادل ها و کیف پول های رمزینه ای» را بیمه می کنند اما مشخص نکرده است آیا برای سایر انواع خطرات رمزینه ای نیز پوشش ارائه می کنند یا خیر. مارش و آئون بیان کرده اند به رغم همه هک ها و سرقت های ماه های اخیر، از پرداخت هیچ گونه وجه بیمه مربوط به رمزینه اطلاع ندارند.

دروغ سایت های سرمایه گذاری هایپ در مورد بیمه

این مسئله نیز باید مورد توجه قرار گیرد که برخی از شرکت های نوپا می توانند در مورد بیمه ارز دیجیتال که برگزیده اند، دروغ بگویند.
Jackie Quintal، سرپرست موسسات مالی ای‌اوان چنین بیان کرده است «صادقانه بگویم، این مسئله چیزی است که بیمه گذاران از آن اطلاع دارند و درمورد آن محتاط هستند. آن ها تبلیغاتی مثل این نمی خواهند که مثلا گفته شود ما توسط شرکت بیمه ABC بیمه شده ایم، و این مسئله باعث برداشت اشتباه شود. این واقعا یک نگرانی است.» با این حال، مشتریان احتمالی، متوجه پیشرفت در این زمینه شده اند. در ماه مه، BitGo، که یک ارائه کننده ارز دیجیتال است، تقریبا با 75 بیمه گذار دیدار کرد. بنا به گفته Mike Belshe مدیر ارشد، از ابتدای سال 2015، این شرکت به یکی از اولین ها در دریافت بیمه رمزینه تبدیل شده است، هرچند که سال بعد به خاطر هزینه های بالا، آن را رها کرده است.
او می گوید «آن ها به یک بررسی ابتدایی اکتفا نمی کنند بلکه سوالات بسیار دقیقی می پرسند تا بتوانند خطرات را ارزیابی کنند.»

جبران خسارت

امروز شرکت های نوپای رمزینه ای بسیاری وجود دارند که بیمه را به عنوان یک ضرورت مد نظر قرار می دهند. طبق گفته کارشناسان این صنعت، شرکت های رمزینه ارزی عموما به دنبال پوشش برای جرائم سایبری هستند. حق بیمه سالانه می تواند تا 5% میزان پوشش بیمه باشد.
در صورتی که شرکت علاقمند به پوشش بیشتری باشد، باید توافق هایی با چند بیمه گذار داشته باشد که هریک 5 میلیون تا 15 میلیون دلار پوشش بیمه ارائه می کنند – بدین صورت، هیچ شرکت بیمه ای در صورت بروز مشکلات چندان متاثر نمی شود.

نیاز ارز دیجیتال به صنعت بیمه

کنایه ای در این زمینه وجود دارد که صنعت رمزینه که قرار بود کاربران را از سیستم مالی سنتی رهایی بخشد، خود به شدت نیازمند بیمه است.
Lucas Nuzzi، سرپرست تحقیقات تکنولوژی در مرکز تحقیقات دارایی های دیجیتال می گوید «پوشش می تواند باعث کاهش نگرانی های سرمایه گذار شده و کار با بانک ها را آسان تر کند. این مسئله قطعا می تواند به مشروع سازی این صنعت کمک کند.»
برای مثال، Trustology، یک شرکت نوپای واقع در لندن که متخصص خدمات نگهداری کریپتو است، در حال مذاکره با بیمه است تا جهت جذب مشتریان بیشتر، حساب های مشتریان خود را تا 85000 پوند بیمه کند. این شرکت همین طور در حال بررسی صندوق خود بیمه گذاری مشتریان است.
ولی باید توجه داشت که شرایط هنوز تا وضعیت ایده آل فاصله دارد بسیاری از شرکت های نوپای جوان هنوز نمی توانند از پس هزینه بیمه برآیند؛ تاییدیه پلیس می توانند ماه ها طول بکشد، و رد بیمه نیز می تواند به سرعت مسئله ساز شود. برای مثال، خسارت های ناشی از قطع سرویس می تواند جزو خسارت تحت پوشش باشد اما سرقتی که مسبب آن بوده، خیر.

سیاست بیمه

Hillik Nissani، سرپرست امور عملیاتی Cryptalgo که شرکتی نوپا جهت کمک به تاجران شرکتی جهت انجام سفارش ها است، می گوید «این رد بیمه می تواند کل سیاست بیمه را تقریبا بی استفاده کند.» با این حال، او می گوید شرکت او همچنان به دنبال بیمه یا احتمالا خود بیمه گذاری است. علاوه بر این، میزان پوشش اغلب برابر با اندازه خسارت احتمالی نیست.
کوین بیس که یکی از پیشگامان تبادل جهانی است، برای برخی از سکه های دیجیتال خود از بیمه استفاده می کند. به طور خاص، بیمه منابع مالی جمع شده در «کیف پول های داغ» را پوشش می دهد که 2% دارایی مشتری را شکل می دهد و در تریدینگ فعال مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین باید به خاطر داشت از آن جا که ارزش کریپتوها بسیار متغیر است، بیمه ای که زمانی با ارزش دارایی های مطابقت داشته است، ممکن است زمانی دیگر، ناکافی باشد. این همان اتفاقی است که برای شرکت اقتصاد رمزینه ای «Circle Internet Financial» روی داده است. این شرکت بنا به گفته مدیرکل، Jeremy Allaire، میلیاردها دلار دارایی مشتریان خود را در اختیار دارد.

ای‌اوان (Aon)

ای‌اوان (به انگلیسی: AON) شرکت بیمه بریتانیایی و چندملیتی مستقر در لندن، بریتانیا است، که در زمینه ارائه خدمات مدیریت ریسک، بیمه اتکایی، برون‌سپاری و در مجموع به‌عنوان یک کارگزار بیمه فعالیت می‌نماید.

ریشه‌های تأسیس شرکت ای‌اوان به سال ۱۹۱۹ باز می‌گردد، که دبلیو.کلمنت استون شرکت کومبایند رجیستری کو. را راه‌اندازی نمود، ولی فرم کنونی آن، حاصل ادغام گروه بیمه رایان و شرکت بیمه آمریکا در سال ۱۹۸۲ می‌باشد.

این شرکت در حال حاضر به‌عنوان بزرگترین کارگزار بیمه جهان محسوب می‌شود و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس لندن معامله می‌شود. شرکت ای‌اوان بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ اسپانسر اصلی باشگاه فوتبال منچستر یونایتد به‌شمار می رفت.

آلیانتس Allianz

آلیانتس، (به آلمانی: Allianz) شرکت چندملیتی خدمات مالی است، که دفتر مرکزی آن، در شهر مونیخ، آلمان قرار دارد. این شرکت، فعالیت‌های اقتصادی فراوانی دارد، ولی تمرکز اصلی آن، بر ارائه خدمات بیمه می‌باشد.

در سال ۲۰۱۰ شرکت آلیانتس، دوازدهمین شرکت بزرگ خدمات مالی در جهان بوده و در فهرست سال ۲۰۱۰ مجله فوربس، در رتبه ۲۳ از بزرگترین شرکت‌های جهان، قرار داشت.

فعالیت‌های اقتصادی آلیانتس، به ۵ بخش تقسیم می‌شوند، که هر بخش تحت یک شرکت تابعه، با مدیریت مستقل، اداره می‌شود. شاخه‌ای از این شرکت که شرکت سرمایه‌گذاری جهانی آلیانتس نام دارد، با سرمایه در گردشی معادل ۱٫۱۳۱ میلیارد یورو، به‌عنوان یکی از ۵ شرکت بزرگ در حوزه مدیریت سرمایه‌گذاری، در جهان شناخته می‌شود.

از شرکت‌های تابعه آلیانتس می‌توان به آلیانتس لایف، پیمکو، آلیانتس فرانسه، فایرمنز فاند و درسدنر بانک اشاره نمود.

شرکت آلیانتس، در سال ۲۰۰۸ درسدنر بانک را به کومرتس‌بانک فروخت و این دو بانک باهم ادغام شدند، که پس از آن، آلیانتس ۱۴٪ درصد از سهام کومرتزبانک را بدست آورد.

دفتر مرکزی شرکت بیمه آلیانتس در شهر مونیخ قرار دارد و سهام آن نیز در بازار بورس نیویورک و بورس فرانکفورت معامله می‌شود. این شرکت هم‌اکنون به‌عنوان سومین شرکت خدمات مالی و بانکداری جهان شناخته می‌شود. از سال ۲۰۰۳ تاکنون، مایکل دیکمان مدیرعامل آلیانتس می‌باشد.

0 0 رای
به این مقاله امتیاز دهید

miladmilan

موسس و مدیرعامل بیگ والت ✍ miladmilan1@ آیدی تلگرام در حال حرکت به سمت جلو با تمام ❤
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ کاربران
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x