مقالات آموزشی

بررسی شغل جدید مربی هوش مصنوعی در سال 2020

برسی شغل مربی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی با هدف خاصی وارد دنیای واقعی شد و آن این است که کارهای سنگین را منسوخ کند، نه اینکه کار انسان ها را باطل کند.با این حال ،معرفی سیستم های هوش مصنوعی می تواند ما را به سمت فشار دهنده های دکمه ای تبدیل کند – ممکن است شغل خود را حفظ کنیم ، اما ممکن است به این نتیجه برسیم که از آن به عنوان یک عصا استفاده می کنیم و ارزش منحصر به فردی مانند انسان های ماهر اضافه نمی کنیم. کسانی که در تعامل با مشتری کار می کنند،اغلب اتوماسیون ها و هوش مصنوعی را یک چشم انداز ترسناک می دانند.نگرانی آنها این است که روی آوردن نقش های مهم پشتیبانی و فروش به نمایندگان مجازی ، آنها را از کار خارج می کند و باعث می شود مهارت های آنها به هدر رود. اما اگر گزینه دیگری وجود داشته باشد چه می شود؟ موضوعی که آنها را در موقعیت هایی که نه تنها به نقاط قوت دانش موجود خود کمک می کند ، بلکه از آنها برای بازار کار دیجیتالی آینده نیز استفاده میکند.

لیست شغل های نوظهور

مربی هوش مصنوعی شوید

اولین DNBدر 4 اکتبر سال 2019 در نروژ برگزار شد، نخستین کنوانسیون مربیان هوش مصنوعی جهان، نقشی را روشن کرد که تعامل مشتری را برای همیشه تغییر خواهد داد. در یک جلسه یک روزه از سخنرانی ها که توسط میزبان boost.ai و توماس لستین، رییس فناوری های نوظهور در DNB برگزار شد، بیش از 90 شرکت کننده-همه مربیان هوش مصنوعی-برای تبادل دانش و ملاقات با افراد متخصص در هوش مصنوعی جمع شدند
در دو سال و نیم که از آن گذشت. buff.ai نقش مربی هوش مصنوعی را برای پشتیبانی از هوش مصنوعی مکالمه ای زمینی خود ابداع کرد ، حاضران اکنون خود را در بین 800+ کادر قدرتمند مربیان هوش مصنوعی که خارج از اسکاندیناوی است امتحان می کنند. همچنین در مناطق دیگر اروپا، تعداد هر روز بیشتر می شود.

اولویت بندی هوش مصنوعی

بنابراین ، یک مربی هوش مصنوعی در واقع چه کاری انجام می دهد؟ به عبارت ساده ، آنها کسانی هستند كه تضمین می كنند كه سیستم های اساسی یك عامل مجازی می توانند چگونگی پرس و جوها و درخواست های مشتری را به نتایج عملی كنند. آنها کسانی هستند خستگی ناپذیر که در پشت صحنه کار می کنند تا قصد مشتری را پیش بینی کنند ، به طوری که هر تعامل با یک نماینده مجازی – از همه چیز اعم از بانکی یا ارتباط از راه دور تا بخش دولتی – تا حد ممکن یک تجربه آرام و مثبت باشد.هنری واج ایورسن ، بنیانگذار و مدیر ارشد محصول در boost.ai ، با تأکید بر اهمیت نقش مربی هوش مصنوعی گفت: “من فکر می کنم برای اینکه به جلو برویم AI Trainer واقعاً مهم خواهد بود، آنچه که ما بیشتر و بیشتر می بینیم ،آژانس های مجازی به هسته اصلی استراتژی خدمات به مشتری در شرکت تبدیل می شود. ” در گذشته ، نمایندگان مجازی غالباً در کنار ایمیل و پشتیبانی تلفنی گزینه مکمل دیگری بوده اند ، اما اکنون آنها نقش اصلی را ایفا می کنند و این به لطف انسانهایی است که وظیفه آموزش آنها را بر عهده دارند.

همیشه در حال پیشرفت

این تیم در boost.ai بازخورد شرکای خود و مربیان هوش مصنوعی را بسیار جدی می گیرد و این انجمن بهترین فرصت برای دیدن برخی از افکار نو است. در طول این رویداد،شرکت جدیدترین نسخه از “Admin Panel(روابط اولیه ای را که مربیان AI برای آموزش، نگهداری و به روزرسانی عوامل مجازی مربوط خود از آن استفاده می کنند.) برای شناخت و اجرای 20 زبان مشخص ارائه داده است. تغییراتی که همه از پیشنهاداتی که توسط خود مرببیان AI انجام شده است، ناشی است. پاسخ به نسخه جدید – موسوم به “شفق” – بسیار مثبت بود. كاتارینا اینگولفسن ، مربی هوش مصنوعی در سازمان رفاه دانشجویی در برگن ، خاطرنشان كرد: “جریان كلی اقدامات در سلسله مراتب هدف بسیار بهتر خواهد بود.” وی افزود: “به عنوان یک مربی هوش مصنوعی ، من در مورد دنیای دیجیتال در رابطه با خدمات به مشتری و اینکه چه سرعت در حال تغییر است ، چیزهای دیگری آموختم.”

یادگیری پیشرفته

بخش اصلی نقش مربی هوش مصنوعی ، به روز بودن در مورد بهترین شیوه ها و چگونگی آموزش مؤثرتر یک عامل مجازی است. boost.ai از پایگاه دانش جدید AI Trainer خود ، که در پنل Admin یکپارچه شده و با مجموعه ای از آموزش های ویدیویی جدید ، رونمایی کرده است ، پرده برداشت. امکان دستیابی به تعداد زیادی از اطلاعات در هر لحظه ابزاری ارزشمند برای یک مربی هوش مصنوعی است. مربی گواهینامه هوش مصنوعی و بنیان گذار Wize AI گفت: “همیشه خوب است بدانید که محتوای بعدی در کنار شما در Admin Panel دارید و می توانید اعتماد کنید که این بهترین مکان برای دریافت جواب است.” استونی ، در احساساتی که در آن روز توسط بسیاری از همسالانش تکرار شد.

با شواهدی مبنی بر اینکه موقعیت مربی AI به طور مداوم در حال تحول است ، boost.ai همچنین از افزودن یک دوره “Advanced AI Trainer” خبر داد و این فرصت را برای مربیان موجود فراهم می کند تا مجموعه مهارتهای گسترده و فوق العاده نادر خود را توسعه دهند.

یک مربی هوش مصنوعی در واقع چه می کند؟

پاسخ کوتاه این است که آنها یک حل کننده مشکل هستند. کار آنها حل مشکلات رسانه و بازاریابی با یافتن راههای بهتر برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی دیجیتال متمرکز شده است ، اما این روند برای همه اشکال آموزش هوش مصنوعی یکسان است.

در مرحله اول ، باید دقیقاً بدانند که مشکل برای حل چیست ، آن را به اجزای اساسی ریخته و ورودی ها و خروجی های مورد انتظار را تعریف شود. بخش اصلی این فرایند این است که آیا مشکل به سادگی بدون هوش مصنوعی قابل حل است یا اینکه در واقع اگر مشکل بسیار پیچیده باشد که بتواند با AI (هنوز به هر حال) حل نشده باشد ، مشخص می شود.

در مرحله بعد ، باید یک مدل مناسب برای مشکل تعیین شود. آیا می توان آن را با یک اجرای (یادگیری) نسبتاً ساده دستگاه یادگیری مانند طبقه بندی گر بیوای Naive حل کرد یا این چیزی است که به دنیای پیچیده تر شبکه های عصبی نیاز دارد – یک سیستم رایانه ای که بر روی مغز و سیستم عصبی انسان طراحی شده است.

چگونگی ساخت مدل برای مربیان

نوع مدل مورد استفاده ، میزان نیاز به داده های آموزشی را نشان می دهد. برای مثال ، آموزش تشخیص تصویر را در نظر بگیرید. این می تواند از صدها تصویر تا صدها هزار تصویر باشد. از آنجا که داده ها باید فرمت شوند تا توسط مدل انتخابی به درستی خوانده شود ، این معمولا وقت گیرترین مرحله است.

سپس زمان آن فرا رسیده است که مدل آموزش داده شود. اصولاً ، این بدان معناست که بارها و بارها نمونه های مدل داده های آموزش را نشان داده و به آن بگویید که آیا خروجی آن صحیح بوده یا خیر. ایده این است که با پیشرفت تمرینات، اتصالی که به تولید خروجی صحیح کمک می کند ، تقویت می شود ، در حالی که آنهایی که بی ربط نیستند کاهش می یابد. این بسته به نوع مدل، میزان داده و قدرت پردازش موجود می تواند مدتی طول بکشد.

سرانجام، زمان تست است. در واقعیت، این کار اغلب به طور همزمان با آموزش انجام می شود، این امکان را می دهد که توسعه مدل آموزش دیده مشاهده شود و آموزش در هنگام رسیدن به اوج، متوقف شود.

مشکل ترین قسمت کار مربی هوش مصنوعی چیست؟

این لزوما دشوارترین نیست ، اما قطعاً طولانی ترین و خسته کننده ترین قسمت کار، جمع آوری داده ها و حاشیه نویسی است. اما کوتاه مدت وجود ندارد. این یک مرحله مهم است ، زیرا کیفیت مجموعه داده های آموزشی به طور مستقیم بر عملکرد سیستم نهایی تأثیر می گذارد.

استرس زا ترین قسمت کار مربی هوش مصنوعی چیست؟

انتخاب مدل. مدلهای بسیار متنوعی در دسترس است که کلیه روشها یا تغییرات مختلفی را در این روشها اعمال می کنند و دارای درجه های مختلفی از دقت در مقابل عملکرد هستند اما تنها یکی از آنها برای اهداف شما ایده آل است.

بعد اساسی انسان

چشم انداز مشاغل در تعامل با مشتری به لطف پیشرفت های هوش مصنوعی در حال تحول عمیق است و برای اولین بار هیجان واقعی به وجود می آید که کارمندان انسانی بتوانند در کنار همکاران دیجیتالی خود همزیستی داشته باشند ، هر دو بدون ترس برکنار شدن از کار، بلکه همچنین با پتانسیل رشد باورنکردنی

Tammeraja ، وقتی از وی پرسیده شد که چرا مربیان AI نقش محوری را در پیش رو خواهند داشت ، می افزاید: “من فکر می کنم این یک کار آینده و یک امر بسیار مهم است.”روشن است که ماشین ها بخشی از زندگی همه خواهند شد و ما، به عنوان مربیان هوش مصنوعی، باید اطمینان حاصل کنیم که ماشین ها کارهای صحیح را انجام می دهند. همانطور که ایورسن با مراجعه به اتاقی از مربیان هوش مصنوعی، مشتاقانه آن را بیان کرد که مشتاق شنیدن چگونگی فعالیت شرکت برای بهبود نقش خود است فناوری مهم است ، اما شما همیشه به بعد انسانی نیاز دارید تا بتوانید هوش مصنوعی را با ارزش تجاری قابل اندازه گیری ، ارائه دهید. و دقیقاً این سنگ بنای هوش مصنوعی است که آن را به پتانسیل نهایی خود می رساند.

0 0 رای
به این مقاله امتیاز دهید

مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ کاربران
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x