بودجه تبلیغاتی Promotional Budget چیست؟

تعریف بودجه تبلیغاتی

بودجه تبلیغاتی مقدار معینی پول است که برای ترویج محصولات یا اعتقادات یک کسب و کار یا سازمان تعیین شده است. بودجه های تبلیغاتی برای پیش بینی هزینه های ضروری مرتبط با رشد یک کسب و کار یا حفظ نام تجاری ایجاد شده است. بودجه اغلب با توجه به درصد فروش یا سود به منظور حفظ نرخ رشد مورد انتظار تنظیم می شود.

کاهش درآمد با بودجه تبلیغاتی بالا

تبلیغات و بازاریابی یک کسب و کار نشان دهنده هزینه هایی است که اکثر شرکت ها این هزینه ها را به سختی پیش بینی میکنند، به همین دلیل یک روش درصدی ممکن است استفاده شود. بودجه تبلیغاتی می تواند در پیش بینی خطوط تولید جدید در آینده نزدیک تعیین شود. بودجه های تبلیغاتی بالا می تواند سود را در طول دوره کاهش دهد. شرکت ها ممکن اند چنین هزینه های بالایی را براساس فرض بر اینکه فروش یا آگاهی در میان مشتریان افزایش می یابد متحمل شوند.

چطور بودجه های تبلیغاتی مصرف می شوند؟

بودجه های تبلیغاتی معمولاً شامل پولهایی هستند که برای تبلیغات در رسانه ها مانند رادیو، تلویزیون، اینترنت و چاپ انجام می شود.
بودجه تبلیغاتی شرکت می تواند هزینه های کمپین های ایمیلی، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و نشانه های در فضای باز بیرون را شامل شود. بودجه تبلیغاتی نیز ممکن است به استخدام کارشناسان خارجی و مشاوران که کمپین ها را توسعه می دهند و تبلیغات را در رسانه ها و مکان های مناسب قرار دهند صرف شود. این می تواند شامل بستن قرارداد با شرکت های تفسیر کننده اطلاعات بازاریابی برای داده های شرکت باشد که نشان می دهد چگونه هزینه های مربوط به بازاریابی در این راه برای معرفی یک شاخه جدید و یا توسعه شرکت مصرف شده.

وقتی تصمیم به تخصیص بودجه برای بودجه های تبلیغاتی گرفته میشود، روند تصمیم گیری در ساخت و توسعه سازمان ها همچنان ادامه دارد. همانظور که قبلاً توجه عموم مردم به رسانه های قدیمی‌تر و سنتی مانند چاپ بوده ولی حال همه چیز اینترنتی شده، که برای تمرکز بیشتر بر رسانه های دیجیتال، آنلاین و موبایل استراتژی های بودجه بندی تغییر می کنند.

در حالی که اندازه کلی یک بودجه تبلیغاتی شرکت ممکن است تغییر نکند، نحوه تقسیم پول ممکن است تغییر داشته باشد. به عنوان مثال، پولهایی که قبلاً برای تبلیغات از طریق تلویزیون اختصاص داده شده، ممکن است شامل تبلیغاتی باشند که به کمک گوشی های هوشمند به مردم دسترسی پیدا کنند.

تغییراتی که با روند بودجه تبلیغاتی رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم بر صنایع رسانه ای داشته باشد که بر درآمد آنها متکی است. کاهش روزافزون تبلیغات در روزنامه ها و سایر رسانه های چاپی، و حضور شرکت هایی که این دارایی ها را به رسانه های دیجیتال و سایر رسانه ها هدایت می کردند، موجب افت صنعت روزنامه و مجله شد.

شرکت ها به طور مرتب بازده سرمایه گذاری از بودجه تبلیغاتی خود را بررسی میکنند. اغلب نتایج تاثیر قابل توجهی دارند بر جایی که شرکتها منابع مالی خود را در آن قرارمیدهند. به عنوان مثال، یک شرکت احتمالاً استراتژی خود را تغییر خواهد داد اگر یک کمپین بیلبوردی در جذب توجه مردم شکست بخورد در همان بازه زمانی که پیام های بازاریابی در رسانه های اجتماعی باعث افزایش فروش میشوند. در بسیاری از موارد، بودجه تبلیغاتی در شرکت صرف سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی می شود.

امتیاز شما به این مطلب
[votes: 0 Rating: 0]
ما را در تلگرام دنبال کنید ما را در اینستاگرام دنبال کنید
برچسب ها
نمایش بیشتر

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

پربازدیدترین مطالب این بخش

دیدگاه بگذارید

  اشتراک در  
اطلاع از
بستن