مقالات آموزشی

تخفیف حجمی Volume Discount چیست؟ تخفیف به ازای خرید انبوه

استراتژی قیمت گذاری و تخفیف

تخفیف حجمی یا Volume discount یکی از استراتژی های قیمت گذاری و تخفیف، است که فروشنده به ازای خرید حجم یا تعداد زیادی از محصولات به مشتری تخفیف ویژه میدهد. تخفیف یکی از معمول ترین روش ها برای بالا بردن فروش است. مطابق نظرسنجی ها، فروش ارزان بهترین استراتژی مالی برای فروشندگان در تمام بخش ها است.

تخفیف حجمی چیست؟

تخفیف حجم یک انگیزه اقتصادی برای تشویق افراد یا مشاغل برای خرید کالا در چندین واحد یا در مقادیر زیاد است. فروشنده یا تولید کننده با ارائه قیمت کاهش یافته برای هر کالای خوب، یا گروهی از کالاها را به صورت عمده به مشتریان نخفیف می دهد. تخفيف حجم باعث مي شود تا مشاغل بتوانند با كاهش هزينه اغلام موجودي را سریع تمام کنند و محصولات جدید خريداري كنند همچنین به فروشندگان اصلی يا توليد كنندگان كمك میکند كه با فروش واحدهاي بيشتر به خريداران انبوه كه از قيمت كمتر برخوردار مي شوند، موجودي هاي قدیمی خود را كاهش دهند.

در بازارهای مالی، برخی از شرکتهای کارگزاری بسته به سطح سرمایه گذاری یا فعالیت تجاری یا برای معاملات بزرگ خود تخفیف حجمی ارائه می دهند.

انواع روش های مختلف برای تنظیم تخفیف های حجمی

روش های مختلفی برای تنظیم تخفیف های حجمی وجود دارد، ولی اغلب از یک ساختار تخفیف تکراری استفاده می شود.

تخفیف خرید انبوه

هنگامی که شما پیشنهاد تخفیف برای خرید انبوه را به مشتری می‌دهید آنها در واقع مبلغ کمتری به ازای هر محصول پرداخت می‌کنند که این در صورتی است که میزان بیشتری از یک آیتم را خریداری می‌کنند. برای مثال شرکتی یک تخفیف ۱۰% به ازای خرید ۸ بسته از محصولات خود پیشنهاد می‌دهد. اگر شما قصد خالی کردن انبار و یا افزایش ارزش میانگین در هر سفارش را داشته باشید، تخفیف خرید انبوه به دلیل آن که شما مشتریان خود را ترغیب به خرید واحدهای بیشتری از محصولات خود در یک سفارش می‌کنید، گزینه مناسبی خواهد بود.

تخفیف ویژه در صورت خرید به مقدار مشخص

برای مثال 10% به کسانی که بیش از 500 هزار تومان از شما خرید کرده اند در دفعات بعد تخفیف ارائه دهید. پیشنهاداتی که محدودیت زمانی دارند برای تشویق مشتریان مفید است اما باید در این مورد حواستان باشد باعث فشار یا دلزدگی آنان از ادامه سیستم لویالتی نشوید.

یک محصول رایگان در ازای خرید چند محصول

“یکی بخر دوتا ببر” و پیشنهاداتی مانند آن، روش های امتحان پس داده ای برای تشویق کوتاه مدت مشتریان به تکرار خرید محسوب می شود. از این روش برای مدت طولانی استفاده نکنید چراکه مشتریان آرام آرام به این فکر می افتند که شاید کیفیت محصول شما زیادی پایین است.

چرا در بازار تخفیف حجمی داده می شود؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد مشاغل و برندهای تجاری به ارائه تخفیف های حجمی به فروشندگان و مشتریان خود می پردازند. اجازه دهید نگاهی به برخی از متداول ترین دلایل بیندازیم:

برای رقابت و ماندن در صحنه بازار

مشاغل و برندها امروزه در محیط بازار بسیار پویایی فعالیت می کنند که از نظر سلیقه در حال تحقق مشتریان و رقابت از سوی رقبای جدید در بازار بسیار زیاد است. تلاش برای زنده ماندن و شکوفایی موفقیت آمیز در بازار رقابتی، برای دستیابی به مزیت رقابتی، باید با راهکارهای به خوبی برنامه ریزی شده ای پیش آمد.

تخفیف حجمی یکی از بهترین استراتژی های فروش و تبلیغاتی مخصوصاً برای بنگاه های خرده فروشی و تولیدی است. و اگر رقیبان از قبل استراتژی Volume Discount را دنبال می کنند، زمان آن رسیده است که شما مجبور باشید همان را به شیوه منحصر به فرد خود در پیش بگیرید. این به شما کمک می کند تا سهم بازار و دسترسی به برند خود را همزمان افزایش دهید.

برای جذب تعداد زیادی مشتری

این یک واقعیت کلی است که مشتری پادشاه تجارت شما است و شما باید او را در نقطه اصلی همه حقایق و عملکردهای تجاری خود نگه دارید. و استراتژی قیمت گذاری فروش و ایده های تبلیغاتی مانند Volume Discount یکی از آنهاست.

مشتریان امروزه به دنبال کالای باکیفیت و با قیمت مناسب هستند. استفاده از این روش مطمئناً آنها را به سمت برند شما سوق میدهد و عرضه محصولات شما بیشتر می شود.

برای تشویق به سفارشات بزرگ به جای موارد کوچکتر

داشتن سطح ثابت گردش پول یکی از بزرگترین مزیت های تجارت است. و هنگامی که تخفیف های حجمی را به مشتریان خود ارائه می دهید. به آنها انگیزه می دهد تا محصولات را در مقادیر زیادی خریداری کنند، در نتیجه مشکل جریان نقدینگی شما بطور خودکار حل می شود.

سرمایه در گردشی که شما با جریان ثابت پول نقد خود ایجاد می کنید به شما کمک می کند تا در تجارت خود سرمایه گذاری دوباره کنید که منجر به رشد کسب و کار شما میشود.

برای دستیابی به اهداف تجاری خود

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، برای ادامه کار و نگه داشتن آن، برای یک تجارت بسیار مهم است که از جریان ثابت وجوه نقدی و سرمایه در گردش برخوردار باشد. همچنین این روش تخفیف به شما کمک می کند تا در این بازار همیشه سخت و پویا که همیشه از رقابت برخوردار است، به اهداف تجاری خود برسید.

استراتژی Volume Discount در تقویت سهم بازار، ارزش نام تجاری، لیست طولانی مشتریان وفادار و دستیابی به ثبات مالی کاملاً مفید است.

سودمند برای تمام افراد موجود در چرخه

این یک روش برد – برد برای همه طرف های درگیر در معامله است.
شروع تخفیف از فروشنده مواد اولیه به تولید کننده و از تولید کننده به عمده فروشان و خرده فروشان منتقل می شود. و همین موارد به مشتریان منتقل می شود. و باعث میشود که همه در این شیوه تجارت سهم برابری داشته باشند.

0 0 رای
به این مقاله امتیاز دهید

فرهاد دهقان

موسس و مدیرعامل بیگ والت ✍ "زمان شما محدود است، بنابراین آن را با زندگی به سبک دیگران هدر ندهید. اجازه ندهید زمزمه های دیگران باعث شوند تا صدای درونی خود را نشنوید. از همه مهم تر، شجاعت این را داشته باشید که به حرف دل خود و یافته های درونی خود عمل کنید. آنها به خوبی می دانند که شما دوست دارید چه کاری انجام دهید. همه چیزهای دیگر در درجه دوم اهمیت قرار دارند. "
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ کاربران
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x