iranian traders
بازاریابی و فروشمقالات آموزشی

نحوه تسلط بر فروش رقابتی در یک بازار شلوغ

موفقیت در فروش محصولات در سخت‌ترین شرایط

تسلط بر فروش رقابتی master competitive selling شرکتها و برندها
منازعات بین برند‌هایی که رقیب یکدیگرند، می‌توانند فرآیند‌هایی طولانی باشند. آنقدر طولانی که شروع و اتمام دوره مدیریت چندین مدیر را به خود ببینند. هزینه چنین رقابت‌هایی سنگین است.
این منازعات در همه صنایع و عملا در هر رده‌ای از محصولات به‌وقوع می‌پیوندند. 

چنین مجادلاتی صرفا محدود به اتخاذ تاکتیک‌های بازاریابی موثر نبوده و ملاحظات مدیریتی قابل توجهی را می‌طلبد. این کشمکش‌ها می‌توانند تعیین‌کننده جهت‌گیری و حرکت چندین (یا حتی چند ده) ساله صنایع مربوط باشند. همچنین آنها بازار را وادار به تقسیم‌بندی، نوآوری در محصولات و عبور از مرز‌های فناوری موجود می‌کنند. تحریک شرکت‌ها به رشد، تسریع در ادغام و تعدیل نیرو نیز از تبعات این منازعات است.

تسلط بر فروش رقابتی با گفتگو و چت زنده

“چت زنده به مصرف کننده امکان می دهد راه حل های بیشتری را به طور همزمان ارزیابی کند.”

PATRICK O’NEIL

در کنار افزایش رقابت، بسیاری از شرکت ها نسبت به همیشه به مشتریان و چشم اندازهای خود نزدیک تر می شوند. به ویژه ظهور پیام رسانهای مدرن، اصطکاک زیادی را از روند خرید نرم افزار حذف کرده است. برای یک نمایندگی فروش، چت زنده به شما امکان می دهد به طور همزمان و در یک تماس یا در یک جلسه حضوری رو در رو، به 5 مشتری به طور همزمان رسیدگی کنید و بفروشید. کمتر مورد تأیید است که اگرچه شما می توانید به یکباره به تعداد بیشتری از افراد بفروشید، گفتگوی زنده همچنین به مصرف کننده امکان می دهد به عنوان یک نماینده، راه حل های بیشتری را به طور همزمان ارزیابی کند. در نتیجه کار شما جالب تر و چالش برانگیز تر خواهد شد.

تسلط بر فروش رقابتی در برابر رقیب خود

افزایش تعداد رقبا باعث سهولت این امر میشود که مشتریان می توانند در مورد گزینه های خود تحقیق و مقایسه کنند، بدان معنی است که شما مجبور به پذیرش رقبای خود خواهید شد.
اما بهترین راه‌حل شما برای فروش نسبت به رقبا چیست؟

“مهم است که به یاد داشته باشید که رقبای شما سزاوار احترام هستند.”

PATRICK O’NEILL

این وضعیت چالش برانگیز است زیرا ما از تمرکز روی اینکه چگونه می توانیم مشکل مشتری را حل کنیم، فاصله گرفته ایم و در عوض تمرکز خود را بر رقابت متمرکز می کنیم.

شما ممکن است سعی کنید با استفاده از روش های مختلف فرار یا تهاجمی، با این کار مقابله کنید:

به رقیب خود حمله کنید: اگر روی کاستی های آنها توجه و تأکید کنید، این باعث تصمیمگیری آسان برای مشتری است.

نادیده گرفتن رقیب: کار ما فروش کالای خودمان است، ما می دانیم چه کاری انجام می دهیم! – اگر می خواهید در مورد کارهایی که آنها می کنند یاد بگیرید، با آنها صحبت کنید.

نبرد ویژگی با رقیب: باید دقیقاً تجزیه کنید آنچه را که آنها ارائه می دهند و آنچه را که شما ارائه می دهید؛ همه چیز در مورد محصول و ویژگی های مختلفش را مشخص کنید و نشان دهید که چه کاری بیشتر از رقیب خود انجام می دهید.

این رویکردها وسوسه انگیز بودن، مهم است به یاد داشته باشید که رقبای شما مستحق احترام هستند. به یک معنا خاص، شما با هم در یک کار هستید!. با یکدیگر می جنگید، اما با این حال در کنار هم بازار را گسترش می دهید، ذهنیت خود را تغییر می دهید و اهمیت بیشتری می دهید.

تسلط بر فروش رقابتی: نحوه بستن معاملات برای شرکت شما

گفته می شود در فروش، هدف شما بستن معاملات برای شرکت است، بنابراین مواردی هستند که هنگام فروش رقابتی باید به آنها توجه کنید:

1. چشم اندازها را بشناسید

اگر می خواهید یک فروشنده مشاور باشید، باید بدانید چه کسانی در بازار، چه کاری انجام می دهند و تفاوت آنها با شما چیست.

2. مقایسه یک سرنخ است

اگر می دانید چشم انداز شما را چه کسی ارزیابی می کند و چشم اندازهای رقابتی را می شناسید، می توانید در مورد نحوه تفکر مشتری در مورد حل مشکلاتش، بینش بیشتری بدست آورید. این می تواند زمینه ای را برای شما ایجاد کند که موفق شوید زیرا در غیر این صورت نتیجه ای نخواهید گرفت.

3. در زمین خود بمانید و برای رقابت تنها به قیمت اعتماد نکنید

اگر محصول خود را ارزان تر از رقبا و با تخفیف می دهید، این نشان می دهد محصول شما به اندازه محصولات آنها مناسب نیست. ولی اگر به کمک این روش برنده شوید، به محض اینکه گزینه ای ارزان تر وجود داشته باشد، مشتریان خود را از دست میدهد. تخفیف اهرمی برای استفاده در فروش است نه یک عصا.

4. با اشتیاق در مورد برند و ارزش های خود صحبت کنید

مشتری همیشه تصمیمات تجاری را تنها بر اساس آنچه که بیشترین تأثیر را در کسب و کار دارد، اتخاذ نمی کند. تصمیمات می توانند تحت تأثیر عوامل دیگری باشند. مثلاً: اهداف بلند مدت شرکت یا آنچه که شرکت در نظر دارد.

5. از موفقیت های گذشته استفاده کنید

بیشتر اوقات بهترین مکانیزم فروش استفاده از مشتریان قبلی است. داستانهای مشتریانی که در رابطه با تغییر به سمت شما گفته میشوند بسیار قدرتمند هستند. به ویژه اگر آنها دارای مستندات و آمارهای قوی درباره‌ی گفته هایشان باشند.

6. نقش خود را در پیروزی معاملات دست کم نگیرید

در پایان روز، فروش یک شغل شخصی است. ما دریافتیم که انسانها دوست دارند با سایر انسانها (به خصوص انسانهایی که دوست دارند) تجارت کنند. دوستانه، آگاه بودن و صادقانه بودن به عنوان یک نماینده فروش می تواند به اندازه هر ویژگی یا فعالیتهای بازاریابی تأثیرگذار باشد.

رقابت یک واقعیت در فروش است

رقابت یک واقعیت در فروش است. اینکه چگونه به آن رقابت واکنش نشان می دهید، مشخص خواهد کرد که آیا شما در بسیاری از این معاملات برنده خواهید شد یا نه؟ از آن خجالت نکشید؛ در عوض، محترمانه، متفکر و وسواس مشتری باشید. در دراز مدت مزایا این کار را به دست خواهید آورد.

[تعداد: 0 امتیاز: 0]

تلگرام بیگ والت؛ تحلیل و بررسی روش‌های کسب درآمد + تازه‌ترین اخبار کسب و کارها
کانال تلگرام گروه تلگرام

برچسب ها
Newsletters

✉ خبرنامه


با عضویت در خبرنامه، برترین مقالات را در ایمیل خود دریافت کنید!

همین الان ایمیل خود را ثبت کنید و کسب درآمد را شروع کنید.

تعداد علاقه‌مندانی که تاکنون عضو خبرنامه ما شده‌اند:

2189 نفر

Newsletters

نظرات کاربران

  اشتراک در  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن