exbonds
مقالات کسب و کار

تماس سرد و تماس گرم در بازاریابی و فروش چیست؟

تفاوت بین تماس سرد، تماس گرم و تماس اجتماعی

هنوز هم فروشنده‌های هستند که هنوز تفاوت بین تماس سرد، تماس گرم و تماس اجتماعی را نمی‌دانند و یا آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند.

در فروش تلفنی یا حضوری، هر چقدر بتوانید اطلاعات بیشتری استخراج کنید، کنترل کردن مشتری و انجام فروش آسان تر خواهد بود.

تماس سرد چیست؟

Cold Calling یا تماس سرد، تماس با هر مشتری بالقوه یا مشکوکی است که در حال حاضر «اعلام آمادگی» نمی کند.

تماس سرد فقط به تماس تلفنی محدود نمیشود. تماس سرد ممکن است از طریق ارسال ایمیل، پیامک یا حتی به صورت حضوری باشد.
مهم‌ترین ویژگی تماس سرد در این است که فروشنده، طرف مقابل در تماس و ارتباط را نمی‌شناسد یا بسیار کم می‌شناسد.

با وجود تمامی مشکلات در تماس سرد، استفاده از این روش در بسیاری از اوقات اجتناب ناپذیر است زیرا:

  1. سریع ترین روش برای ارزیابی مشتری احتمالی و تشخیص زمان مناسب فروش می باشد.
  2. سریع ترین روش برای آگاه ساختن مشتری احتمالی از محصولات یا خدمات ما می باشد.
  3. بهترین راه برای پیدا کردن تصمیم گیرنده خرید است.
  4. یک راه سریع برای ایجاد یک رابطه شخصی با خریدار احتمالی است.
  5. ما را کم و بیش با نیازهای مشتری اشنا می کند.
  6. بوسیله آن می توانیم به مشتریانی دست پیدا کنیم که از راههای دیگر بازاریابی به آنها نرسیده ایم.
  7. بهترین راه برای تعیین وقت ملاقات در فروش های صنعتی و سازمانی است.

تماس گرم چیست؟

warm call یا تماس گرم در زمانی اتفاق می افتد که به عنوان مثال: یک مشتری بالقوه فرمی را در وبسایت شما تکمیل می کند و به نحوی علاقمندی خود را نشان می دهد و سپس با شما ارتباط برقرار میکند.

فروشنده‌هایی که با تلفن کار می‌کنند معمولاً تماس گرم را به تماس سرد ترجیح می‌دهند، چون در تماس گرم مخاطب کسی است که قبلاً با او در ارتباط بوده‌ایم. ولی موفقیت در هر کدام از این تماس‌ها کاملاً به مهارت‌های مکالمه‌ای شما بستگی دارد.

مشتری راغب داغ کیست؟

مشتری راغب کسی است که نسبت به خرید محصولات و خدمات شما رغبت و علاقه دارد.
مثلاً: مشتریان جدید یا مشتریان فعلی خودتان به شما مراجعه می کنند و می گویند یک محصول جدید یا چیزی که قبلاً خریده اند را  می‌خواهند.

تماس اجتماعی

social calls یا تماس اجتماعی یا فروش اجتماعی به استفاده از رسانه‌های اجتماعی مثل لینکدین، توئیتر، فیسبوک و… برای برندسازی خودتان یا شرکت‌تان به عنوان متخصصی در این حوزه اشاره دارد.

به کمک شبکه های اجتماعی میتوان تماس سرد را به تماس گرم تبدیل کرد.

0 0 رای
امتیاز مقاله

سلب مسئولیت مانیتورینگ بیگ والت
بیگ والت یک سیستم مانیتورینگ است نه معرفی سایت های معتبر پس این سایت هیچگونه ارتباطی با پروژه های معرفی شده در سایت ندارد. سرمایه گذاری در پروژه های آنلاین همانند پروژه های فیزیکی دارای ریسک بوده و تصمیم به سرمایه گذاری و هر گونه سود و زیان به عهده‌ی شخص شماست. چنانچه به هر دلیل فکر می‌کنید نمی‌توانید در این تجارت موفق باشید از هر گونه سرمایه گذاری در پروژه‌ها جداً بپرهیزید. همه بنرها و پیوندها در اینجا فقط تبلیغات هستند. ما هیچ تبلیغی را تأیید یا تضمین نمی کنیم.
[بیشتر...]

برچسب ها

فرهاد دهقان

موسس و مدیرعامل بیگ والت ✍ "زمان شما محدود است، بنابراین آن را با زندگی به سبک دیگران هدر ندهید. اجازه ندهید زمزمه های دیگران باعث شوند تا صدای درونی خود را نشنوید. از همه مهم تر، شجاعت این را داشته باشید که به حرف دل خود و یافته های درونی خود عمل کنید. آنها به خوبی می دانند که شما دوست دارید چه کاری انجام دهید. همه چیزهای دیگر در درجه دوم اهمیت قرار دارند. "
مشترک شدن
اطلاع از
guest
0 پرسش و پاسخ کاربران
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
دکمه بازگشت به بالا
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
بستن