خریدار کیست؟ – مشتری کیست؟

خریدار و مشتری به چه کسی می‌گویند

خریدار یا مشتری کیست؟ کسی که از شما خرید کند خریدار است و اگر همیشه از شما خرید کند به مشتری تبدیل میشود.

خریدار کسی است که تمایل به معاوضه دارایی خود با دارایی دیگری دارد. این دارایی می‌تواند کالای مشخص، یا یک موضوع معنوی باشد.

یا به بیان دیگری مشتری شخص یا شرکتی است که کالاها و خدمات را خریداری میکند.

مفهوم مشتری در دنیای امروز در تقابل با مفهوم فروشنده معنا می‌یابد.

خریدار کیست؟

فردی است که به طور اتفاقی با شما برخورد کرده و از شما خرید می کند.
خریدار میتوانید از شما حضوری یا اینترنتی خرید کند.

انواع خریداران

خریداران وفادار: آن‌ها بیش از ۲۰ درصد از مجموع خریداران‌ را تشکیل نمی‌دهند، ولی بیش از ۵۰ درصد از فروش‌تان را تشکیل می‌دهند.
خریداران چانه‌زن: آن‌ها مرتبا به فروشگاه‌تان می‌آیند، ولی تصمیم‌شان به خرید منوط به میزان تخفیفی است که به آن‌ها ارائه می‌دهید.
خریداران آنی: این نوع از خریداران برنامه‌ای برای خرید کالایی خاص ندارند، ولی صرفا از روی هوس پا به فروشگاه‌تان می‌گذارند. آن‌ها هر آن‌چه را به نظرشان خوب باشد، به صورت آنی خریداری می‌کنند.
خریداران نیاز محور: آن‌ها با هدفی خاص و برای خرید کالایی خاص به فروشگاه‌تان می‌آیند.
خریداران گذری: آن‌ها بدون هیچ نیاز یا تمایل به خرید کالایی خاص وارد فروشگاه‌تان می‌شوند. آن‌ها بیش‌تر به دنبال کسب تجربه و یا معاشرت با دیگران هستند.

مشتری کیست؟

فردی است که مکررا از شما خرید می کند و شما را می شناسد و به کسب و کارتان وفادار است.

مشتری مهمترین بازدید كننده در محدوده كار شماست.
او به شما وابسته نیست، بلکه شما به او وابسته هستید.
او مزاحم كار شما نیست، بلکه هدف شما است.
او بخشی از کسب و کار شماست.
شما با انجام یک خدمتی به او به او لطف نمیکنید بلکه اوست كه با فراهم كردن این فرصت به شما لطف می كند.

انواع مشتریان در زمینه خدمات به مشتری

در جهان امروزی خدمات به مشتری، مشتریان اغلب به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند:

مشتریان خارجی:

کسانی هستند که افراد معمولاً آن‌ها را مشتری تصور می‌کنند. آن‌ها می‌توانند بازدیدکنندگان مغازه‌ها و فروشگاه‌ها، دوستانی که در هتل اقامت دارند یا کسانی که یک وعده شام در رستوران سرو می‌کنند باشند. به دلیل اینکه آن‌ها خارج از مکانی هستند که شما در آن مشغول کار و فعالیت هستید به آن‌ها مشتریان خارجی گفته می‌شود. آن‌ها به عنوان درآمدی هستند که شرکت‌ها را در مسیر دادوستد شناور نگه می‌دارند. افرادی که در صنعت کار می‌کنند بیشتر زمان خود را صرف تلاش برای اطمینان حاصل کردن این نوع مشتری‌ها می‌کنند تا تجربه لذت بخشی داشته باشند. مهمترین و آخرین هدف در دادوستد داشتن اطمینان از این است که مشتریان خارجی بسیار خشنود بوده و دوباره به پیش فروشنده بازگشته و نزد دیگران از محصولات آن فروشنده تبلیغ و تعریف کنند.

مشتریان داخلی:

مشتریان تنها شامل کسانی نیستند که وارد فروشگاه‌ها یا شرکت‌ها شده یا سفارش تلفنی و اینترنتی می‌دهند. بلکه مشتریان کسانی هستند که همه روز کار و تلاش انجام می‌دهند تا عملکرد یک سازمان با موفقیت انجام شود و آن‌ها کسانی نیستند جز کارکنان خود شرکت.

امتیاز شما به این مطلب
[votes: 0 Rating: 0]
برچسب ها

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

مطالب مرتبط

دیدگاه بگذارید

  اشتراک در  
اطلاع از
بستن