finllo

YESSS
wssavior

BSFinance.biz - 6500% AFTER 90 DAYS
dogeminers-biz

شغل آزادکارآفرینی و اشتغالزایی

راه‌اندازی بوتیک لوکس و لاکچری، حالا میتوانید کمی گران بفروشید!

اداره بوتیک یكی كسب و كارها مدرن در ایران

برای راه اندازی یک بوتیک تحقیقات و بررسی های اولیه یک اصل مهم است. باید دقت داشت که چه مشتریانی از چه قشری مخاطبان آن هستند. برای راه اندازی یک بوتیک باید نوع اجناس قابل ارائه در آن را تعیین کرد.

امروزه بوتیک و اداره بوتیك یكی از كسب و كارهای مدرن به حساب می‌آید. بوتیک جایی برای ارائه زیباترین‌ها و بهترین‌ها به مشتریان است اما همیشه فقط جنس خوب تعیین‌كننده میزان فروش نیست و عوامل دیگری نیز دخیل هستند.

بوتیک دقیقاً چیست؟

با شنیدن نام بوتیک اغلب افراد فکر می کنند منظور مغازه ای کوچک برای فروش لباس های زنانه و مردانه است اما در واقع بوتیک در انواع مختلفی راه اندازی می شود؛ بوتیک کلمه ای فرانسوی است و به معانی بسیاری ترجمه شده است، مانند: مغازه ای که در آن لباس، عطر، کفش، کیف و… می فروشند و یا معانی مختلفی مانند: دکان، لوکس فروشی و… را به آن اطلاق کرده اند.

انواع بوتیک

اما همانطور که گفتیم، بوتیک انواع مختلفی دارد و لزومی ندارد مغازه ای با اجناس مختلف باشد؛ بوتیک می تواند به صورت تخصصی نیز راه اندازی شود، که برخی از آنها عبارتند از:

  • بوتیک لباس زنانه
  • بوتیک لباس مردانه
  • بوتیک لباس بچه گانه
  • بوتیک خیاطی
  • بوتیک لوازم آرایشی و بهداشتی
  • بوتیک عطر و ادوکلن
  • بوتیک اسباب بازی
  • بوتیک کیف و کفش
  • بوتیک شال و روسری

ویژگی های یک بوتیک لباس حرفه ای

دكوراسیون مناسب و مشتری‌پسند، از لوازم یك بوتیك مجلل است كه تاثیر مستقیم بر میزان فروش دارد. دکور بوتیک نقش حیاتی در موفقیت بوتیك ایفا می‌کند. به همین دلیل قبل از شروع این كار، باید به فكر یك دكور مناسب برای كسب و كار خود باشید. امروزه فضا و دكور یك بوتیك ارزشی بیش از كالاهای موجود در آن دارد.

لباس اسپورت را نمی‌توان در كنار كت و شلوار به فروش رساند. هر كدام از این اجناس دكوری ویژه خود می‌طلبد و توجه به این مسائل مانع سردرگمی خریدار می‌شود و درآمد شما را افزایش می‌دهد.

بوتیك خود را به چند منطقه مجزا تقسیم كنید. قسمت فروش و قسمت پرو باید جدا باشد. یادتان باشد كه مشتری در این اتاق تصمیم به خرید می‌گیرد. پس با اتخاد راهكارهای مناسب ویترین یك بوتیك مهمترین قسمت یك بوتیك است.

موجبات راحتی مشتریان خود را را فراهم كنید تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند و بوتیک شما را به علت گرمی یا سردی بیش از حد ترك نكنند.

گام بعدی اضافه کردن مبلمان به بوتیك است. وقتی خریداران جایی برای نشستن داشته باشند، شما می‌توانید از این فرصت استفاده كنید و اجناس خود را به آنها معرفی كنید.

اضافه کردن لوازم جانبی به یک بوتیک مساوی است با افزایش فروش آن. با استفاده از مجسمه‌ها، تابلوهای نقاشی، عكس‌هایی از مناظر زیبا، پارچه‌های رنگی، صدف‌ها و لامپ‌های كم‌نور زیبا، گل‌های خشك شده و معطر، فضایی هنری در بوتیك خود ایجاد كنید.

شروع کسب و کار بوتیک

تامین مالی

پیش از راه‌اندازی یک کسب و کار خاص و جدید، لازم است با دقت یک طرح کسب و کار فراهم کنید. راه اندازی کسب و کار لباس فروشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. طرح کسب و کار‌ی‌تان باید شامل هزینه‌های اولیه، و طرح‌ریزی نحوه‌ی اداره‌ی کسب و کار برای بازپرداخت وام‌های‌تان باشد. چنان‌چه قصد راه‌اندازی یک بوتیک جدید دارید و برای کسب و کار‌تان نیازمند دریافت وام هستید، لازم است اشکال مختلفی از وثیقه را از پیش تهیه کنید. وقتی سوابق فروش تایید شده‌ای را برای خود فراهم کنید، مرجع وام دهنده ممکن است به اصلاح مبلغ و شرایط وام اقدام کند.

هم‌چنین، جهت کمک به کنترل بودجه‌ برای کسب و کارتان ۸ روش تامین مالی سرمایه گذاری در کسب ‌و کار جدید را نیز مد نظر قرار دهید.

مکان بازکردن مغازه

مکان فروشگاه‌تان نیز بر نحوه‌ی اداره‌ی مناسب کسب و کارتان تاثیر می‌گذارد. باید مکانی را انتخاب کنید که به برای قرار گرفتن قفسه‌ها و رگال‌های مورد نیاز برای نمایش محصولات‌تان به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد. به علاوه، لازم است فضاهای کافی را نیز برای حرکت مشتری در میان قفسه‌ها و ویترین‌ها تامین کنید. از آن‌جا که این نوع از سرمایه‌گذاری ریسک بسیار زیادی به همراه دارد، بنابراین، به جای خرید یک ملک،‌ باید مکان مناسبی را اجاره کنید.

تامین اجناس

تامین کالا برای فروشگاه یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی کسب و کار لباس فروشی است. باید فروشگاه‌تان را با طیف گسترده‌ای از سبک‌ها، رنگ‌ها، و سایزها‌یی پر کنید که با سلایق و علایق جمعیت هدف هماهنگ باشد.

تامین اجناس مورد نظر بوتیک بیشتر از کشورهای همسایه و یا جزایر مختلف کشور صورت می گیرد. بیشتر لباس های مارک تولید کشورهای همسایه بوده که به نام مارک معتبر خارجی در کشور به فروش می رسد. سرمایه مورد نیاز خریداری و وارد کردن این لباس ها بسیار متفاوت است.

لباس‌های ساده‌‌ی متعلق به برند‌های ناشناس در مقایسه با محصولات مربوط به برندهای شناخته شده دارای جذابیت کم‌تری هستند برای همین شما باید با مراجعه‌ی دائمی به مجلات مد، وبلاگ‌ها، نشریات تجاری، و شرکت در رویدادهای مربوط به خرید و فروش لباس باید همیشه به‌روز باشید.

هر یک از لباس‌های موجود در فروشگاه‌تان باید دارای برچسبی باشد که قیمت لباس به شکل واضح روی آن درج شده باشد.

لاکچری یا ارزان فروشی؟

برای این‌کار شما بدانید برای چه قشری و چه جنسی می‌خواهید بوتیك بزنید؟

محصولات و خدمات خودتان رو باید با ارزش واقعی‌‎ آن بفروشید، باید با قیمتی بفروشید که می‌ارزد، نه اینکه با قیمت ارزان و ناچیز به فروش برسانید.

قیمت‌های پایین‌ باعث فروش کمتر و ورشکستگی شما می‌شود و لی درمقابل اگر قیمت های شما بیشتر باشه، میتونید فروش بسیار بالاتری داشته باشد!

فاکتورهای زیادی برای افزایش محبوبیت برند و کسب و کار و همچنین افزایش فروش و رضایت مشتریان وجود دارد که قیمت، کم اهمیت ترین انهاست!

دکوراسیون، خدمات، جذابیت الگوهای لباس‌، کیفیت اجناس، میزان رفت و آمد مشتری به فروشگاه، و موقعیت مکانی فروشگاه بر میزان موفقیت‌تان تاثیرگذار خواهند بود.

[تعداد: 0 امتیاز: 0]
تلگرام بیگ والت اینستاگرام بیگ والت

برچسب ها

فرهاد دهقان

موسس و مدیرعامل بیگ والت ✍ "زمان شما محدود است، بنابراین آن را با زندگی به سبک دیگران هدر ندهید. اجازه ندهید زمزمه های دیگران باعث شوند تا صدای درونی خود را نشنوید. از همه مهم تر، شجاعت این را داشته باشید که به حرف دل خود و یافته های درونی خود عمل کنید. آنها به خوبی می دانند که شما دوست دارید چه کاری انجام دهید. همه چیزهای دیگر در درجه دوم اهمیت قرار دارند. "

نظرات کاربران

  اشتراک در  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن