راه‌اندازی سوپرمارکت موفق و درآمدزا

راه اندازی یک سوپرمارکت - هایپرمارکت - بقالی

سوپرمارکت – هایپرمارکت – بقالی شغلی پر زحمت اما پرطرفدار

بازکردن یک سوپرمارکت

سوپرماركت داری یكی از مشاغل پر دردسری است كه هر كسی سراغ آن نمی رود. به طور قطع می توان گفت كه مدیریت یک سوپرماركت مانند مدیریت یک شركت بزرگ است.

اندازه سوپرمارکت ها معمولاً از بقالی‌های سنتی بزرگتر و محصولات بیشتری می‌فروشند ولی از هایپرمارکت‌ها و سوپرسنتر‌ها کوچکتر هستند.
کالاهای سوپرمارکت ها کلیه گروه‌های غذایی را شامل می‌شود از جمله گوشت، محصولات تازه و روزانه مثل نان، میوه و سبزیجات و محصولات غیر غذایی مثل شوینده‌ها و لوازم بهداشتی را در بر میگیرد که معمولاً در قیمت پایین عرضه می‌شوند. البته بسیاری از سوپرمارکت‌ها در ایران به نام سوپرمارکت شناخته می‌شوند ولی تمام موارد ذکر شده را عرضه نمی‌کنند.

محصولات خوش آب و رنگی که در همه سوپرمارکت ها پیدا نمی شود، می تواند برگ برنده کسب و کار شما باشد. پس این محصولات را در معرض دید مشتریان مشکل پسند قرار بدهید تا به مشتریان ثابت و وفادار سوپرمارکت شما تبدیل شوند.

برای اینکه مشتری انتخاب بهتری داشته باشد بهتر است برای قفسه هر محصول اتیکت قیمت گذاشته شود.

انتخاب مکان مناسب:

برای داشتن یک سوپرمارکت موفق به مکانی نیاز داریم که در منطقه شلوغ و پر رفت و آمد باشد تا مشتری و در نتیجه سود بیشتری داشته باشیم.
به طور کلی باید جایی را انتخاب کرد که از نظر هزینه ها برای شما به صرفه باشد پیشنهاد میکنیم مغازه درخیابان اصلی قرار داشته باشد.
اندازه مغازه نیز باید باتوجه به کاربری آن مهم است.

برای هایپرمارکت ها: واضح است که یک فضای کافی برای پارک اتومبیل های مشتریان از ویژگی های مهم است.

چیدمان و دکور مناسب مهم است.

برای جذب بهتری مشتری و یافتن آسان محصولات و همچنین دید بهتر صاحب مغازه نسبت به کالاهایی که مشتری بر میدارد و نوع زیبا یی و تنوع رنگ اقدام به ایجاد دکور و چیدمان محصولات نماید.

جداسازی محصولات غذایی از دیگر محصولات:

برای اینکه مشتری درست بر سر محصولات موردنظرش برود بهتر است محصولات خوراکی و غیر خوراکی از یکدیگر جدا شوند.

استفاده از محصولات متنوع:

برای بازده ی بیشتر مغازه بهتر است که از تک فروشی محصول جلوگیری کرده و با آوردن محصولات مختلف چشم مشتری را پر نشان داده تا با آمدن مشتری چند نوع محصول فروخته شود.

تمیزی داخل و خارج مغازه:

برای شیک جلوه دادن محیط سوپرمارکت می بایست داخل و خارج مغازه را هر روز چندبار شسته و تی کشیده شود تا مشتری از مغازه شما احساس رضایت کند.

استفاده از وسایل زیبا و به روز:

به عنوان مثال: ازترازوی الکترونیکی جدید استفاده شود. همچنین از یخچال های زیبا و بروز با مصرف انرژی A برای صرفه جویی انرژی و کارای بهتر استفاده شود.

و در انتها بازاریابی محصولات و ارائه آنها با قیمت مناسب راهی برای موفقیت است.

کسب مجوز سوپرمارکت

مراحل دریافت جواز کسب سوپرمارکت و سوپر موادغذایی و پروتئینی:

  1. معرفی ملک جهت راه اندازی سوپر مارکت، ملک مورد نظر باید دارای متراژی حدود 100 متر یا بالاتر باشد و همچنین دارای شرایطی باشد که مشکل ترافیکی بوجود نیاورد. مغازه مورد نظر باید دارای ممنوعیت بهداشتی نیز نباشد یعنی حداقل تا زیر سقف کاشی باشد، همچنین کف شو داشته باشد.
  2. مراجعه به اتحادیه و تکمیل فرم درخواست
  3. بازرسی از محل کسب توسط کارشناسان اتحادیه
  4. تکمیل مدارک در صورت موافقت هیئت مدیره
  5. استعلام از مراجع ذیصلاح (نداشتن سابقه کیفری، عدم اعتیاد و گزارش وضعیت سلامتی و بهداشت)
  6. واریز فیشهای مورد نظر

سرمایه لازم برای این کار

برای راه‌اندازی یک واحد سوپرمارکت با متراژ حدود 70-60 مترمربع حداقل 50 میلیون تومان سرمایه اولیه (جدا از هزینه مکان) مورد نیاز است.

هزینه های مربوط به خرید یا اجاره مغازه که با توجه به شهر و منطقه ای که در آن هستید متفاوت است.

تجهیزات داخل مغازه مثل یخچال، قفسه ها و دکور 20-30 میلیون تومان که میتوانید از وسایل دست دوم استفاده کنید تا هزینه ها کمتر شوند.

20-40 میلیون تومان سرمایه برای خرید اجناس اولیه که این هزینه با توجه به اندازه مغازه و موقعیت شما متفاوت است.

گرفتن یک شاگرد برای مغازه با دستمزد 1میلیون تومان برای 15 الی 18 ساعت کاری

هزینه های آب، برق و…

سود سوپرمارکت ها

اگر شما حداقل 50 تا 100 میلیون تومان همان اول سرمایه گذاری کنید. اگر بتوانید روزانه 2 میلیون تومان جنس بفروشید، با احتساب 10 تا 20 درصد سود متداول خرده فروشی ها، ماهانه حدود 9 میلیون تومان درآمد خواهید داشت که البته 5 تا 7 میلیون تومان آن بابت هزینه های جاری کسر خواهد شد. لذا درآمد ماهیانه شما می تواند 2 تا 4 میلیون تومان باشد. البته همه اینها برای روشن شدن حساب و کتاب اولیه و تعیین اهداف مناسب است. مثلا این نکته روشن می شود که اگر کمتر از حدود 1 میلیون تومان در روز فروش داشته باشید، تقریبا ورشکسته خواهید شد! البته ممکن است شما در یک مکان مناسب بسیار بیشتر بفروشید یا در هزینه ها به شکلی صرفه جویی کنید.

امتیاز شما به این مطلب
[votes: 44 Rating: 2.8]
برچسب ها

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

مطالب مرتبط

دیدگاه بگذارید

  اشتراک در  
اطلاع از
بستن