طرح توجیهی و فرصت های سرمایه‌گذاریکارآفرینی

راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس و پوشاک

کسب درآمد از تولید و فروش لباس

محل تبلیغات شما

احداث و راه‌اندازی کارگاه تولیدی لباس مردانه و لباس زنانه – مهارت ها، نیازمندیها و سرمایه لازم برای تولید لباس – اشتغالزایی با راه اندازی کارگاه تولیدی لباس

تولیدکنندگان پوشاک معمولا از فروشندگی شروع می‌کنند و کم‌کم مغازه دار می‌شوند و بعد از آن به کار تولید می‌رسند.

در این طرح به صورت کلی تولیدی لباس و پوشاک را بررسی کرده ایم زیرا تولیدی لباس به انواع: تولید لباس بچه گانه، تولیدی کت و شلوار، تولیدی مانتو، تولیدی لباس کار، تولیدی لباس زیر و… تقسیم میشود.

اول برنامه ریزی و تحقیق برای تولیدی لباس

قبل از اینکه اقدام عملی برای راه اندازی تولیدی لباس انجام شود ، باید به صورت تئوری مورد بررسی قرار گیرد. از جمله مواردی که مورد بررسی قرار میگیرد:
– تعیین اهداف: آیا می خواهید این تولیدی پوشاک به چه صورت فعالیت داشته باشد؟ سفارش دوخت بگیرید یا با برندی خاص تولید کرده و عرضه کنید؟ یا اینکه هر دو
– تعیین نوع لباس تولید: قصد تولید چه نوع یا انواعی از لباس را دارید. آن را روی یک برگه یادداشت کنید.
– مقدار بودجه، شرایط فردی، مهارت ها و مشخصه های دیگر را نیز بنویسید.
– طبق نوشته های خود یک پلن برای تولیدی پوشاکتان مرسم کرده و مشکلات آینده را پیش بینی کنید.
-ی ک نام یا برند، لوگو و موارد مربوط به برند را برای فعالیت خود انتخاب کنید. سعی کنید بر طبق اصول روانشناسی و با کمک یک متخصص باشد.
– در مورد لباسی که قصد تولید آن را دارید تحقیق کنید . بازار و شرایط آن را بشناسید. برای این کار می توانید از تولیدی ها پرسجو کرده یا در اینترنت جست جو کنید.
– در صورتی که مهارت خاصی در خیاطی یا تولید مورد نظرتان ندارید پیشنهاد می شود کمی بیشتر به یادگیری بپردازید.
– اگر دارای مهارت نسبی هستید به آن اکتفا نکرده و به یادگیری ادامه دهید.

کار تولیدی لباس

اگر می‌خواهید وارد کار تولیدی شوید، بدانید با سختی‌های زیادی روبه‌رو خواهید بود. پیدا کردن خیاطان حرفه‌ای، تهیه کردن سرمایه اولیه، یافتن بازار برای فروش، توان رقابت در بازار و خلاقیت و بسیاری عوامل دیگر از دشواری‌های این حرفه محسوب می‌شوند.

نکات مهم در رابطه با تولید لباس:
بهتر است تولیدکننده با طراحی و مد آشنا باشد.
بازار را خوب بشناسد و مورد بررسی قرار دهد و راه‌های فروش یا سفارش را بیابید.
درباره نوع و قیمت پارچه هم آشنایی کامل داشته باشد.
ارتباطات خود را در این زمینه افزایش دهد و با افراد بیشتری آشنا شود.
به حساب و کتاب در همان ابتدای مسیر اهمیت دهید تا با مشکلات عدیده مواجه نگردید.
خط تولید را به گونه‌ای بچینید که در وظایف نیرو ها تداخل ایجاد نگردد.

اغلب این موارد هم فقط و فقط به صورت تجربی ممکن است و اگر کسی بخواهد وارد کار تولید شود، حداقل باید ۶-۷ سال را به فروشندگی و شاگردی بپردازد.
بقیه مهارت ها هم میتوانید با تحصیل در دانشگاه، مطالعه، کلاسهای فنی و حرفه ای، مشاوره و پرسش و پاسخ آموخت.

حتما برای کار خود یک طرح کسب و کار جامع و واضح بنویسید.

مراحل شروع این کار

تهیه مکان، دستگاه و لوازم مناسب: اولین کاری که برای راه‌اندازی کارگاهی کوچک باید انجام دهید، تهیه‌ی جایی مناسب و مواد و وسایل اولیه برای تولید است. اجاره یک مکان مناسب و خرید دستگاه های دوخت و تولید پوشاک قسمت زیادی از بودجه را به خود اختصاص می دهد. اگر فضا و بودجه کافی در اختیار دارید لوازم خیاطی و چرخ های دوزندگی بیشتری تهیه کنید در غیر این صورت باید به حداقل راضی باشید.

اخذ جواز کسب از اتحادیه: با تکمیل فرم های مربوط و ارسال مدارک لازم، منتظر مجوز باشید.

تهیه‌ی مواد اولیه: با تامین کنندگان پارچه و متریال، خرازی های صنعتی و فروشندگان عمده لوازم خیاطی ارتباط برقرار کنید.

الگو، برش و نمونه‌گیری: الگوی لباس و طرح های مورد نظر را تهیه کنید. (میتوانید از اینترنت کمک بگیرید)

جذب نیرو: فرآیند استخدام، نیروگیری و نمونه دوزی در ادامه فعالیت های تولیدی تاثیرگذار است.

تولید لباس و سپس بازاریابی و فروش برای فروش تولیدات خود و سوددهی

به چه کسانی نیاز داریم؟

برای اداره کردن یک تولیدی مانتو و به طور کلی پوشاک، به چند نوع حرفه و مهارت احتیاج است. اول از همه به چند نفر طراح نیاز است. برشکار و کمک‌برشکار، خیاط و کمک‌خیاط افراد دیگری هستند که در یک تولیدی پوشاک مشغول به کار هستند.

برای یافتن پرسنلِ آشنا با خیاطی می‌توان به مراکز فنی‌وحرفه‌ای مراجعه کرد. آگهی‌های تبلیغاتی هم روش مناسبی برای یافتن نیروی کار است.

سرمایه لازم برای احداث کارگاه تولیدی لباس

معمولا بیشترین سرمایه را زمین و مکان کار می‌گیرد. علاوه بر آن، سرمایه اولیه بستگی زیادی به گستردگی کار دارد. گاهی یک تولیدکننده کار را با پنج نفر شروع می‌کند و به تعداد ۱۰۰ الی ۲۰۰ عدد تولیدی در هفته بسنده می‌کند؛ اما یک تولیدکننده دیگر تصمیم می‌گیرد وسیع‌تر آغاز به کار کند؛ سرمایه این دو نفر با هم متفاوت است؛ اما به طور میانگین اگر کسی بخواهد یک تولیدی مانتوی با ۲۵ تا ۳۰ کارگر راه بیندازد، به طور میانگین باید حداقل ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشد.

مراحل تولید لباس و پوشاک

1- دوخت:
اولین مرحله از دوخت لباس تهیه پارچه هست. پارچه اصلی ترین جزء در تولیدی پوشاک به حساب میاد.

2- الگو:
اصلی ترین ابزار در تولیدی لباس هست. الگوی لباس بچه گانه، الگوی دامن، الگوی مانتو، الگوی کت و شلوار، الگوی پیراهن و هر لباسی که در تولیدی تهیه میشه باید دارای الگو باشد.

3- برش:
برش لباس یک کار تخصصی در تولیدی های پوشاک هست. مهم ترین قسمت برش، مربوط به استفاده صحیح از الگو روی پارچه هست

4- وسط کاری:
در این مرحله تکه های برش خورده پارچه بین چرخ کارهای وسط کار، پخش میشود. چرخکارهای وسط کار نقش مهمی در فرایند دوخت لباس دارند.

5- دوخت اولیه و نهایی:
دوخت اولیه، برای دوخت اولیه، خیاط ها قسمت های برش خورده را طبق نقشه اصلی آماده می کنند. عملیاتی مثل گلدوزی، چاپ، لبه دوزی و هر تغییری در این مرحله انجام میشود.
دوخت نهایی، در این مرحله همه قسمت های برش خورده و دوخت های پایه، به هم دوخته میشوند و دوخت های اصلی روی لباس انجام میشود. در دوخت نهایی، هیچ قسمتی ناقص باقی نمی مونه و لباس به طور کامل دوخته میشود. بعد از دوخت نهایی و آماده شدن لباس برای وسط کاران ارسال میشود تا با چرخ های مخصوص روی درزها رو چرخکاری و تمیز کاری انجام بدهند.

6- اتوکشی لباس:
با توجه به جنس پارچه، دمای مناسب انتخاب شده و چروک های لباس صاف میشود. درزها و همه خطوط دوخت هم باید به طور کامل اتوکشی شوند تا لباس تن خور مناسبی داشته باشد. در تولیدی های لباس از چندین نوع اتو برای این کار استفاده میشود. اتوی پرسی، اتوی بخار، اتو روی مانکن نمونه هایی از اتوکشی در تولیدی ها هستند که هر کدام برای کار خاصی استفاده میشود.

7- تکمیل کار:
در این زمان لباس آماده شده و باید برای فروش ارسال شود. قبل از ارسال لباس های دوخته شده، بسته بندی شده و آویزهای مارک، بروشور و کارت فروشگاه در بسته جاسازی میشود. حالا لباس های آماده و بسته بندی شده برای ارسال به مراکز فروش آماده هستند و کار دوخت لباس به پایان رسیده.

بازاریابی و فروش لباس های تولید شده

1.یک وب سایت برای ارتقاء خط لباس خود ایجاد کنید.
اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما بسیار حرفه ای به نظر آید و لباس های شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. اطلاعات تماس خود را برای مواردی که فروشگاهها یا سایر بازرگانان میخواهند با شما تماس بگیرند، در وبسایت قرار دهید. اگر می خواهید مردم توانایی خرید لباس از وب سایت شما را داشته باشند، باید یک سبد خرید و حساب تجاری برای سایتتان راه اندازی کنید، به این ترتیب خرید و پرداخت با کارت های اعتباری از سایت شما امکان پذیر می شود.

2. برقراری ارتباط با وب سایت ها و وبلاگ های دیگر، می تواند توجه ها را به نام تجاری و سایت شما جلب نماید. این شامل فروش لباس هایتان از طریق سایت های حراجی و صنایع دستی است.

3. خط تولید خود را تبلیغ کنید. برای تبلیغ نام تجاری خود، چند کار را می توانید انجام دهید:
یک مطلب مطبوعاتی بنویسید و آن را به روزنامه ها و مجلات محلی ارسال کنید.
آگهی های تبلیغاتی در مقالات و وب سایت هایی که مخاطبین مورد نظر شما می خوانند، منتشر کنید.

4. از خودتان به عنوان یک تابلوی تبلیغاتی متحرک استفاده کنید. مد خود را بپوشانید و نظرات مردم بپرسید و آنها را ضبط کنید؛ این نیز به شما در طراحی محصولی که دوست دارید کمک خواهد کرد.

5. سفارشات را بگیرید. در جشنواره ها، بازارها و هر کسی که می شناسید، لباس هایتان را بفروشید. لباس هایتان را در اینترنت ارائه دهید. همچنین می توانید کاتالوگ چاپ کرده و آن را برای فروشگاه های پوشاک و مشتریان خود ارسال نمایید.

6. اگر پول کافی دارید ، به فشن شوها بروید. پرداخت هزینه برای یک غرفه می تواند گران باشد، اما مطمئنا ارزشش را دارد، هم از لحاظ فروش و هم از جهت تبلیغات.

امتیاز شما به این مطلب:
[votes: 1 Rating: 4]

ما را در تلگرام دنبال کنید ما را در اینستاگرام دنبال کنید
برچسب ها
نمایش بیشتر

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

دیدگاه بگذارید

  اشتراک در  
اطلاع از
بستن