بازاریابی و فروشمقالات آموزشی

آموزش ساخت Call to Action مؤثر

تکنیک های کاربردی برای ساخت یک Call to Action تاثیرگذار

ساخت Call to Action یا فراخوان عمل CTA، به زبان ساده عبارت است از دعوت از افراد برای انجام کاری

معمولاً هدف از طراحی Call to Action فروش کالا و خدمات است، اما می‌توان برای دریافت اطلاعات کاربر یا افزایش ثبت‌نام کاربران هم استفاده شود.

عبارات معمول برای فراخواندن:
¤ ثبت نام
¤ زنگ زدن
¤ اشتراک در
¤ اهدا کنید
¤ خرید
¤ سفارش
¤ دانلود
¤ اینجا را کلیک کنید برای
¤ رایگان
¤ تخفیف
¤ ضمانت
¤ ویژه
¤ شگفت انگیز
¤ اشتراک گذاری
¤ دنبال کردن

ساخت Call to Action موثر

یک Call to action باید بتواند مشتریان را به انجام یک فعالیت خاص ترغیب کند. این کار باید در همان زمانی که تبلیغ یا پیام دیده می شود انجام گردد.
Call to action نباید فعالیت یا عملی را پیشنهاد کند. این پیام باید از کاربر بخواهد فعالیت مدنظر را انجام دهد.
Call to action باید کار دنبال کردن دستورالعمل ها را برای کاربر ساده تر سازد.

خواندن ذهن مشتریان

شما قبل از شروع به ساخت Call to Action باید مشتریان خود را بشناسید.
بهترین کال تو اکشن ها به نیازها، خواسته ها و رفتارها متصل می شوند. در نتیجه به نظر میرسد که آنها ذهن مشتریان خود را می خوانند، اما این اتفاق نمی افتد مگر زمانی که شما وقت زیادی را برای یادگیری و دانستن درباره مصرف کنندگان خود قرار دهید.
فرآیند کال تو اکشن را با اطلاعات و بینش تکمیل کنید. این به ما کمک می‌کند که در هر وضعیت خاص کال تو اکشن های موفق بسازیم. همه اینها مستلزم این است که مشخص کنیم چه مشتریانی مورد هدف هستند و به چه محصولی نیاز دارند.
در حال حاضر نمی‌توانید نیازهای خود را به مشتریان خود تحمیل کنید، اما می‌توانید نیازهای آن ها را درک کنید و یک راه حل عالی برای آنها ارائه کنید.

طراحی جذاب و خیره کننده

برای اینکه کسی روی لینک Call to Action شما کلیک کند، اول باید آن را ببیند. رنگ های کال تو اکشن شما باید با رنگ قالب وبسایتتان کنتراست داشته باشد و همچنین به اندازه کافی بزرگ باشد تا دیده شود.

مطمئنا هیچ کس فقط با یک کلمه عضویت یا ثبت نام، کاری انجام نمی دهد. در طراحی خود از یک عبارت مختصر ولی حاوی افعال دستوری استفاده کنید که توجه کاربر را جلب نماید. افراد باید دقیقا بدانند وقتی روی دعوت به اقدام شما کلیک می کنند، چه چیزی بدست خواهند آورد.

چند تکنیک ساده:

  • رنگ CTA باید از رنگ Background در تضاد باشد.
  • سایز بزرگی برای آیکن CTA خود انتخاب کنید.
  • سعی کنید از اَشکال متفاوت تری از مستطیل استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد CTA را به دکمه شبیه‌تر کنید.
  • سعی کنید در صورت امکان، فونت Call to Action از فونتی که بیشتر در محتوای صفحه استفاده شده متفاوت باشد.
  • جمله‌ای که برای CTA در نظر گرفته‌اید باید واضح و مرتبط به موضوع باشد.
  • از رنگ‌های شارپ، ترجیحاً رنگ‌های گرم که نگاه را به سمت خود جلب می‌کند استفاده کنید.
  • از افکت‌های گرافیکی مثل Drop Shadow استفاده کنید تا وجه تمایز آن با المان‌های دیگر مشخص باشد.
  • CTA را در مکانی جدا و با فاصله از سایر محتویات قرار دهید.
  • بسته به محتوا و قصدی که از CTA دارید، می‌توانید از آیکن‌های مختلفی چون فِلِش استفاده کنید.

تست و بهینه سازی

خوب حالا باید call to action خود را تست کنید و آن ها را در صورت نیاز بهینه سازی نمایید. رنگ، پیام، موقعیت، کمیت ، فرمت، اندازه و طول آن را تست کنید. نتایج را با هم مقایسه کنید و از طراحی های موثر استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید طرحی که در یک بخش از بازاریابی به طور موثر کار می کند ممکن است در بازاریابی های دیگر موثر نباشد. تنها کاری که می توانید انجام دهید تست call to action و بهینه سازی آن بر اساس شرایط موجود است.

خلاصه: نحوه نوشتن Call to Action

  1. بدانید که چه اقداماتی را می خواهید انجام دهید. (این هدف شماست.)
  2. شناسایی مزیت کلیدی که مشتریان دریافت خواهند کرد.
  3. برای مشخص کردن اقداماتی که باید انجام دهند، از کلمات عملی استفاده کنید.
  4. راحت باشید. از کلمه “شما” یا از اول شخص استفاده کنید تا با مشتری احساس نزدیکی کنید.
  5. جمله اقدام را کوتاه نگه دارید، اما کمی طولانی، تا مردم بدانند که چه باید بکنند و چه نتیجهای کسب کنند.
  6. ریسک را حذف کنید، هیچ مانعی برای اقدام وجود ندارد.
  7. یک انگیزه را ارائه دهید، مانند یک میلیارد.
  8. تشویق واکنش سریع با استفاده از کلمات کمیاب.
  9. اطمینان پیدا کنید که CTA شما منحصر به فرد است و کپی ندارد.
  10. CTA خود را در جای مناسب قرار دهید و آزمایش کنید تا مطمئن شوید که کار می کند.

چند نمونه CTA:

هدیه رایگان: 100 نفر اول یک هدیه رایگان دریافت خواهند کرد. قبل از اینکه تمام هدایا از بین بروند، سفارش دهید!
آزمایشی رایگان: ثبت نام تا 30 مهر برای استفاده آزمایشی و رایگان 60 روزه
اکنون خرید کنید: صبر کنید، امروز با خرید در پول خود صرفه جویی کنید!
افزایش قیمت: قیمت های ما در روز اول مهر افزایش می یابند. امروز با قیمت پایین تری خرید کن!
ارتقا خودکار: در صورت سفارش در 30 روز آینده، به صورت رایگان به سطح بالاتری ارتقاء خواهید یافت.
مهلت تخفیف: 10٪ تخفیف برای سفارش تا انتهای هفته
فروش شگفت انگیز: در کمپین جمعه های ما شرکت کنید و شگفت زده خواهید شد! منتظرتان هستیم.

به این مطلب امتیاز دهید
برچسب ها
Call To Action استراتژی های بازاریابی افزایش مشتری
کانال تلگرام بیگ والت

فرهاد دهقان

موسس و مدیرعامل بیگ والت ✍ "زمان شما محدود است، بنابراین آن را با زندگی به سبک دیگران هدر ندهید. اجازه ندهید زمزمه های دیگران باعث شوند تا صدای درونی خود را نشنوید. از همه مهم تر، شجاعت این را داشته باشید که به حرف دل خود و یافته های درونی خود عمل کنید. آنها به خوبی می دانند که شما دوست دارید چه کاری انجام دهید. همه چیزهای دیگر در درجه دوم اهمیت قرار دارند. "

نظرات کاربران

avatar
  اشتراک در  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن