شروع تبلیغات موبایلی متقاعد کننده

5 روش برای شروع تبلیغات موبایلی شما + 5 روش متقاعدکننده ی تبلیغات موبایلی

شروع تبلیغات موبایلی برای صاحبان کسب و کار یک فرصت خوب است تا این امکان جدید تکنولوژیک را امتحان کنند. به خصوص که امروزه این مدل بسیار مقرون به صرفه است. در این چندسال اخیر بر اساس تحقیقات انجام شده نصف صاحبان کسب و کار مایل بوده اند تبلیغات موبایلی را انجام بدهند.

چگونه می توان فهمید که تبلیغات موبایلی چگونه می تواند به کسب و کار ما سود برساند و آنرا متحول کند.

برای شروع این 5 توصیه را می توانید در نظر بگیرید.

1- تشخیص بدهید مشتریان شما کجا هستند.

اغلب شبکه های موبایلی این امکان را به شما می دهند به مکان واقعی مخاطب دسترسی بگیرید.

به این ترنیب می توانید مخاطبان را تعیین کنید در کدام محدوده ی جغرافیایی تبلیغات شما را دریافت کنند.

تبلیغات موبایلی در بین انواع تبلیغات بیشترین بازگشت سرمایه را برای کسب و کارهایی که می توانند به مخاطبان در همه جا سرویس بدهند داشته است.

یک طراح جواهر که می تواند هر جایی ارسال داشته باشد.

یا یک متل نزدیک یک مکان توریستی می توانند مورد خوبی برای تبلیغات موبایلی باشند.

اما کسی که خدمات ماساژ به فرض ارائه می دهد، به مشتریان محلی خودش وابسته است و پول را در جای دیگری خرج کند.

2- نقطه ی تبدیل خودت را تعیین کن.

وقتی شما یک تبلیغات موبایلی را راه می اندازید تنها نمی خواهید به مشتریان خود حضور را اعلام کنید. بلکه می خواهید بگوئید برای خرید بیایند. مردم چه کاری می توانند در موبایل خود انجام دهند که به شما کمک کنند. کاربران می توانند به شما ایمیل بزنند، اطلاعات تماس خود را از طریق فرم آنلاین به شما بفرستند. با شما قرار ملاقات بگذارند، شما را در شبکه ی اجتماعی دنبال کنند، برای خبرنام هی ایمیلی شما عضو شوند و یا به سادگی از شما بصورت آنلاین خرید کنند. این کارها “نقاط تبدیل ” قابل اندازه گیری هستند.

بررسی مقدار تبدیل شما ( حاصل تقسیم بازدیدکنندگان سایت بر کسانی که عکس العمل نشان می دهد) نشان می دهد کدام تبلیغ موبایلی موثرتر بوده است.

3- یک صفحه ی فرود موبایلی درست کنید.

ممکن است وبسایت شما حتی اگر سازگار با موبایل باشد نیز برای تبلیغات موبایلی شما مناسب نباشد. شما باید یک صفحه ی فرود مخصوص موبایل طراحی کنید تا بازدید کنندگان موبایلی شما را به مشتری تبدیل کند. صفحه ی فرود موبایلی شما باید به وبسایت شما و صل باشد و تمام اطلاعات مربوطه را نیز در خود داشته باشد. آدرس دفتر کار شما، ساعت کاری شما، زمان ملاقات های آنلاین شما، به این ترتیب این اطلاعات می تواند مکمل تبلیغات موبایلی شما باشد. اگر بتوانید صفحه ی فرود موبایلی خود را در سایت خود بسازید خیلی عالی است. در غیر اینصورت لازم نیست این صفحه جزئی از سایت اصلی شما باشد.

می توانید یک صفحه ی فرود سایت روی سایت های گوگل به صورت یکساله مجانی درست کنید. به این صورت به داده های آماری سایت خود در مورد آمار ترافیکی کاربران دسترسی خواهید داشت. البته سایت های پولی با امکانات بیشتری نیز وجود دارند که می توانید استفاده کنید. مثلا امکانات نقشه ی گوگل یا حتی ممکن است بخواهید بیشتر از یک صفحه ی فرود را داشته باشید. هر صفحه ی فرود برای برای یک کمپین که روی یک گروه خاص از مخاطبان تمرکز دارد.

4- شروع کار با گوگل ادوردز

جستجوی تبلیغات یکی از بزرگترین بخش های بازار موبایل است. گوگل ادوردز خدمات مختلفی را برای تبلیغات موبایلی ارائه می دهد. بعلاوه اینها تبلیغات متنی هستند و شما نیاز ندازید برای آنها بنر درست کنید تا بنوانید استفاده کنید.

می توانید یک کمپین ادوردز مختص موبایل درست کنید که روی موبایل های متمرکز شود که دارای مرورگر وب کامل وب هستند. می توانید پیشنهادات ادوردز را روی جستجوهای موبایلی فقط تنظیم کنید. کنترل هزینه ها با تنظیم هزینه به صورت حداکثر مبلغ خواهد بود. مثلا تعیین می کنید 30 تا 50 دلار در ماه می خواهید مصرف داشته باشید. سپس کارآیی ادوردز موبایلی خود را پایش می کنید تا نرخ تبدیل به حد مطلوب شما باشد.

5- شبکه ی تبلیغاتی موبایلی دیگری را راه اندازی کنید.

شما باید تبلیغات بنری دیگری را روی شبکه ای دیگر راه داندازی کنید تا روی برخی وبسایت های موبایلی دیگر و اپ ها کار کند. کاربران ادوردز می توانند از Google display and builders استفاده کنند برای ویرایش تبلیغات خود، اما می توانید از نرم افزارهای دیگری نیز استفاده کنید. هزینه ها، دسترسی ها، هدف گیری ها و سایر مشخصات را می توان به صورت گسترده ای ویرایش کرده و تغییر داد. می توانید هزینه ی حداکثری آنرا به صورت روزانه تعیین کنید.

5 روش متقاعدکننده ی تبلیغات موبایلی

1- در مورد تبلیغات بنری مجدداً فکر کن.

تبلیغات طولانی بنری برای رفتن به حالت آنلاین، برای استراتژی های تبلیغات موبایلی مناسب نیستند.

برخی بازاریابان تبلیغات موبایلی را به نحوی طراحی کرده اند که به محض کلیک، یک صفحه ی جدید در مرورگر باز می شود.

این اصلا برای سبک تبلیغات موبایلی مناسب نمی باشد و برای کاربر آزاردهنده است.

تبلیغات بومی موبایل باید مناسب تر باشند، کاربران به تبلیغات بومی موبایل 52% بیشتز از بنری ها توجه می کنند.

اگر برند شما به نحوی است که می باید از مدل بنری استفاده کند باید استراتژی ای را بکار ببرید تا آن را بومی سازی برای موبایل کنید.

2- یک تصویر مناسب است.

وقتی می خواهیم تبلیغات موثر موبایلی درست کنیم، تصاویر بهتر از ترکیببات دیگر نوشتاری و فونت به کار ما خواهند آمد.

نشنال جئوگرافی در 2013 یک کمپین موبایلی را راه اندازی کرد برای معرفی یک فیلم مستند در مورد رئیس جمهور لینکلن.

کار با جزئیات دقیق در مورد تصویر پرتره ی او بود، و با نور کلمات را روشنائی داده بود، و همزمان با آن یک تجربه ی تعاملی را نیز خلق کرده بود. به این ترتیب مرتباً محتویات نیز بروزرسانی می شدند.

3- تبلیغات تعاملی مهم ترین جز است

کاربران موبایل انتظار دارند هر کلیکی یک کاری را انجام بدهد. پس ناامید نشوید. مطمئن شوید تبلیغ شما نوع تعاملی را که مشتری انتظار دارد را برآورده می کند. اسکرول کردن باید راحت باشد و به راحتی به صفحه ی مورد نظر شما منتقل شود. گزینه هایی را باید انتخاب کنی که با ماهیت محیط موبایلی سازگاری داشته باشد. از امکاناتی مانند پیام کوتاه که مختص محیط موبایل به خوبی استفاده کن.

4-اجتماعی رفتار کنید.

اگر بتوانید طوری تبلیغات را پیش ببرید که با حضور برند شما در نرم افزارهای اجتماعی شما همخوانی داشته باشد بهترین ترکیب را درست کرده اید.

تحقیقات نشان می دهد 74% بزرگسالان آنلاین از سایت های اجتماعی استفاده می کنند و 40% آنها با موبایل به آن سایت ها دسترسی دارند.

شما باید مشتریان را قانع کنید محتوای شما را با دوستانشان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

البته آنها این کار را وقتی می کنند که شرکت شما چیزی را برای عرضه داشته باشد.

تخفیف روی محصول، یک موضوع رقابتی، کوپن خرید، یا هر موضوع ترغیب کننده ی دیگر.

برخی از برند مشتریان وفاداری را دارد که اینکار را می کنند تا از مزایای ویژه شدن توسط شرکت در اینستاگرام یا فیس بوک استفاده کنند.

البته جوایز مجانی این چنینی به کسی آسیب نمی رساند.

5- سادگی

در آخر مطمئن شوید که تبلیغ شما ساده است و در نهایت مسئولیت محول شده اش را به انجام رسانده است. لازم نیست تبلیغ شما مشتری را به هیجان بیاورد. فقط کافی است بی نظیر باشد و به مشتری ارزش افزوده ای را بدهد. سعی کنید از کلمات و مفاهیم فشرده شده و تکنیک های عجیب و غریب اجتناب کنید.

“اگر می توانید کار خاصی را انجام دهید، دلیل نمی شود حتما آنرا انجام بدهید.”

برچسب ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close