قانون بیست هشتاد (20/80) در مشتری یابی

قانون بیست هشتاد (20/80) در مشتری یابی و بازار یابی

قانون بیست هشتاد (20/80) در اصل توسط اقتصاددان ایتالیایی، ویلفردو پارتو دیده شد و توسط جوزف ام. جوران به نام اصل پارتو نامیده شد. قانون 20/80 ادعا می‌کند تقریبا 80 درصد از تاثیراتی که توسط هر سیستم بزرگی ایجاد می‌شود از 20 درصد متغیرهای آن سیستم نشات می‌گیرد. به زبان ساده 80 درصد از محصولات شما را 20 درصد از مشتریان تان خریداری می کنند .
یعنی 20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از درآمدتان را تامین می کنند . پس برای مشتریان بهتر ، زمان بیشتری صرف کنید .

این قانونی است که تقریبا به طور طبیعی همواره شاهد رخ دادن آن هستیم. با دانشی که از وجود این اصل یا الگوی وقوع آن داریم، به اطلاعات ارزشمندی مجهز می‌شویم تا تصمیماتی که قابلیت استفاده برای جذب مشتری و تاثیرگذاری طراحی‌هایمان را بهبود می‌بخشند ، بگیریم.

  • 0/5
  • 0 ratings
0 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%0%
برچسب ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close