مختصری درباره بازاریابی

بازاریابی شامل تبلیغات، فروش و تحویل محصولات به آدم‌ها می‌شود.

درباره بازاریابی (marketing): بازاریابی یا مارکتینگ (marketing) مجموعه فعالیت‌های یک شرکت در رابطه با خرید و فروش یک محصول یا خدمت است. بازاریابی شامل تبلیغات، فروش و تحویل محصولات به آدم‌ها می‌شود. در واقع مهم نیست که بازاریابی را چه تعریف کنیم. مهم این است که بدانیم نمی‌شود در دنیای مدرن امروز بدون بازاریابی به فعالیت اقتصادی ادامه داد و باز مهم تر این که، بازاریابی همان تبلیغات نیست!

– بازاریابی به همه کسب و کارها مربوط می شود. اما هنوز به درستی شناخته شده نیست و اغلب با تبلیغات و فروش اشتباه می‌شود.
هرآنچه درباره بازاریابی باید بدانید در زیر آورده شده است.

هشت تعریف درباره بازاریابی:

– ایجاد رابطه بین مشتریان و محصولات است. Jeremiah Owyang
– پیدا کردن فردی است که نیاز دارد شما را بشناسد، به شما علاقه داشته باشد و به شما اعتماد نماید. John Jantsch
– دادن یک وعده بزرگ و ارائه چیزی بیشتراست. Seth Godin
– کسب سود و حفظ مشتریان فوق‌العاده است. Jeffery J. Fox
– فرایند ایجاد علاقه در مشتری نسبت به محصولات و خدمات شرکت است. Wikipedia
– فرایند پیش‌بینی ، مدیریت ، رضایت از محصولات موردتقاضا ، خدمات و ایده‌ها است. Wharton Business School
– هدف از بازاریابی ، ایجاد فروش اضافی است. Peter Drucker
– هدف از بازاریابی ، ایجاد و حفظ فروش بیشتر است. Tom Asacker

چهار عامل مهم در بازاریابی عبارت هستند از: محصول، موقعیت، قیمت، و تبلیغات.

اهداف عمومی بازاریابی:

بهبود موقعیت شرکت در بازار
افزایش رضایت مشتری
تقویت چهره شرکت
ارتقای سابقه شرکت

تعریف بازار:

تعریف بازار عبارت است از “محلی برای مبادلات بالقوه” اگر برای محصول یا خدمت ما حتی یک نفر هم وجود داشته باشد، می توانیم بگوییم که بازار وجود دارد. اندازه بازار به تعداد افرادی بستگی دارد که:
1- به محصول به معنی عام یا شی مورد نظر علاقمند هستند.
2- حاضرند منابع لازم را برای به دست آوردن محصول مبادله کنند.

تعریف بازار ما را به مفهوم بازاریابی می رساند.

بازاریابی یعنی تلاش در جهت از قوه به فعل درآوردن مبادلات برای ارضای نیازها و خواسته های بشر.

۹ جنبه مختلف مارکتینگ:

۱. بازار گرایی / ۲. بازار شناسی / ۳. بازاریابی / ۴. بازار سازی / ۵. بازار گردی / ۶. بازار سنجی / ۷. بازار داری / ۸. بازار گرمی / ۹. بازار گردانی

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی زیرشاخه ای از بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای محسوب می شود. در این روش صاحبان یک کسب و کار می کوشند تا با تولید محتوای مفید و استراتژیک در سایت خود، افراد را از طریق موتورهای جستجو (مانند گوگل) وارد سایتشان کرده و به بازاریابی و تبلیغ محصولات و خدماتشان بپردازند

تفاوت بازاریابی با تبلیغات:

تبلیغات انتشار پیام‌های ترغیب کننده است به منظور معرفی و ترویج محصولات و خدمات شرکت به مشتریان موجود و بالقوه در ازای پرداخت مبلغی معین. بازاریابی برنامه‌ریزی، اجرا و هدایت هدفمند آمیخته‌ای از فعالیت‌های تجاری است، به قصد نزدیک سازی خریداران و فروشندگان به یکدیگر به منظور تبادل منافع یا انتقال محصول.

  • 0/5
  • 0 ratings
0 ratingsX
Very bad!BadHmmmOkeGood!
0%0%0%0%0%
برچسب ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close