همکاری در فروش یا راه اندازی فروشگاه اینترنتی؟

خودم فروشگاه بزنم یا با یک فروشگاه همکاری کنم؟ کدام بهتر است!؟

کسب درآمد از همکاری در فروش یا راه اندازی سایت فروش اینترنتی؟ با کدام یک شروع کنم؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یکی از کارهایی است که این روزها بسیاری از مردم ایران با آن آشنا شده و دوست دارند شروع کنند. کسب و کار اینترنتی مزیت های فراوانی دارد ازجمله داشتن آزادیِ زمان و مکان، به این معنی که مجبور نیستید سر ساعات مشخصی سر کار حاضر شوید یا در محل خاصی کسب و کار خود را کنترل و مدیریت کنید.

به عنوان مثال میتوانید حتی در سفر هم به کسب درآمد پرداخته و فروش داشته باشید. همچنین زمان دیگر در دست شماست و میتوانید هر طور که مایلید از زمان خود استفاده کنید.
راه اندازی کسب و کار اینترنتی برخلاف کسب و کارهای سنتی ریسکی نداشته و برای راه اندازی آن نیاز به هزینه یا سرمایه بسیار کمی دارید.

با افزایش روز افزون خرید و فروش های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین در ایران، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی چیزی است که ذهن بسیاری از افراد را برای ایجاد یک درآمد غیر فعال و رسیدن به آزادی مالی مشغول کرده است.
اما سوالی که ممکن است پرسیده شود این است که چگونه یک کسب و کار اینترنتی را شروع کرده و چه مدل از کسب و کار اینترنتی را انتخاب کنیم؟

کسب و کار اینترنتی مدل های مختلفی دارد که میتوانید برای شروع با توجه به توانایی ها و میزان بودجه و امکاناتی که در اختیار دارید، یکی از مدل ها را انتخاب کنید.
برای کسب و کار اینترنتی باید چیزی برای فروش داشته باشید، این میتواند کالای فیزیکی باشد یا یک محصول دیجیتالیِ قابل دانلود.

برای فروش محصولات فیزیکی از طریق اینترنت دو حالت وجود دارد، یکی راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات فیزیکی که برای خودتان است یا خود اقدام به تولید آن میکنید و دیگری فروش محصولات دیگران و دریافت پورسانت، که به آن همکاری در فروش گفته میشود.

در این مقاله قصد داریم تا مقایسه ای بین این دو مدل کسب و کار اینترنتی که متمرکز بر فروش محصولات فیزیکی است، انجام دهیم تا در نهایت بتوانید یک یا ترکیبی از این دو مدل را برای شروع کسب و کار خود انتخاب کنید.

سایت فروشگاه اینترنتی با کسب درآمد از همکاری در فروش چه تفاوتی دارد؟

همکاری در فروش یعنی زمانی که شما محصولِ فرد دیگری را به فروش رسانده و از بابت هر فروشی که انجام دهید درصدی پورسانت به شما تعلق خواهد گرفت. به عنوان مثال اگر محصولی قیمت ۲۰۰۰۰ تومان داشته باشد و از بابت فروش هر محصول، ۲۰ درصد به شما پورسانت تعلق بگرید، شما میتوانید ۴۰۰۰ تومان سود کنید.

از طرفی راه اندازی فروشگاه اینترنتی به این صورت است که شما محصولات خودتان را به فروش میرسانید و قیمت آن را نیز خود تعیین میکنید، در نتیجه اگر محصولی ۲۰۰۰۰ تومان قیمت داشته باشد، بعد از فروش آن ۱۰۰ درصد سود متعلق به شما خواهد بود.

البته شاید در نگاه اول راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و فروش محصولات خودتان بسیار بهتر باشد، اما هر کدام از مدل های معرفی شده مزیت ها و معایبی دارند که در ادامه به آن اشاره میکنیم.

مزایای سایت فروشگاه اینترنتی چیست؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی کار آسانی نیست اما آنقدرها هم که فکر میکنید سخت نیست. برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی نیازی نیست یک تولید کننده یا مخترع باشید، خیلی از افراد فروشگاه اینترنتی راه اندازی میکنند تا کارهای دستی خودشون رو به فروش برسونند یا محصولات آموزشی مثل سی دی یا دی وی دی های آموزشی، بازی های کامپیوتری، پک های نرم افزاری یا کتاب های صوتی و الکترونیکی و یا حتی کاغذی را به فروش برسونند.

بسیاری نیز محصولاتی را به صورت عمده و با قیمت پایین تر خریداری کرده و سپس آن را برای فروش آنلاین در سایت فروشگاه اینترنتی خود قرار میدهند.

مهمترین مزیت راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در مقایسه با کسب درآمد از همکاری در فروش را میتوان در داشتن آزادی برای قیمت گذاری، دریافت ۱۰۰ درصد سود و ارتباط مستقیم با مشتریان و دسترسی به اطلاعات تماس آن ها چون ایمیل شان نام برد.

زمانی که شما با مشتریان خود ارتباط مستقیم داشته باشید و محصول را بدون واسطه به مشتری برسانید، میتوانید با دریافت ایمیل آن ها و اطلاعات تماس شان، برای محصولات دیگر خود نیز با آن ها ارتباط برقرار کرده، تخفیفاتی را ارائه دهید، قیمت محصولات را خود تعیین کنید و در نهایت برای تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات تان نیز هیچ محدودیتی نخواهید داشت و میتوانید هر طور که دوست دارید محصولات خود را تبلیغ کنید.

برخی از سیستم های همکاری در فروش ممکن است به شما امکان تبلیغ محصولات شان را به هر روشی ندهند، لذا در این مورد محدودیت خواهید داشت، اما اگر سایت فروشکاه اینترنتی خود را داشته باشید میتوانید هر طور که مایلید تبلیغات انجام دهید، محصولات خود را قیمت گذاری کنید و صد در صد سود را به دست آورید.

یکی دیگر از مزیت های مهم راه اندازی فروشگاه اینترنتی این است که میتواند به سرعت پیشرفت کند. در صورتی که با برنامه ریزی درست و اصولی فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید، میتوانید به سرعت آن را به درآمد رسانده و با هزینه کردن برای بهترین نوع بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین فروش خود را افزایش دهید.

معایب سایت فروشگاه اینترنتی چیست؟

راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی در کنار مزایای خوبی که دارد، یک مشکل بزرگ هم دارد و آن این است که نیاز به سرمایه اولیه تقریبا بالایی برای شروع دارد، به عنوان مثال اگر بخواهید محصولاتی را به صورت عمده خریداری کنید نیاز به هزینه کردن برای خرید محصولات به تعداد زیاد دارید، که این هزنیه در ابتدا بالا است، سپس نیاز به جایی برای انبار کردن و نگهداری از محصولات خریداری شده خواهید شد.

فروشگاه اینترنتی نیاز به بسته بندی و تحویل محصولات به مشتریان، پشتیبانی آن ها، مدیریت کالاهای مرجوع شده و یا دارای اشکال، مدیریت مشتریانِ ناراضی که خواهان بازگشت وجه شان هستند و بسیاری کارهای دیگر دارد که همه این ها زمان بر و مشکل هستند، البته در صورتی که توانایی کار با چند نفر دیگر را دارید، این کارها میتواند ساده تر شده و بین افراد تقسیم بندی شود.

مزایای کسب درآمد از همکاری در فروش چیست؟

در مقابل، کسب درآمد از همکاری در فروش از آنجایی که محصولات دیگران را به عنوان یک واسطه به فروش میرسانید، این مزیت را دارد که دیگر نگرانی بابت خرید عمده محصولات و هزینه کردن بالا و انبار داری نخواهید داشت.

همچنین مسائل مرتبط با تحویل کالا، مشکلات مرجوعی و پشتیبانی مشتریان نیز بر عهده فروشنده اصلی است و شما به عنوان بازاریاب یا واسطه تنها کافی است لینکی به صفحه فروش محصول داده و در نهایت بعد از هر فروشی پورسانت خود را دریافت کنید.

برای شروع کسب درآمد از این روش تنها کافی است در سیستم های همکاری در فروش که در ایران هم رو به افزایش هست عضو شوید و سپس لینک هر محصول یا لینک همکاری در فروش خود را برای جدب مشتری در سایت خود قرار داده یا به روش های دیگر ترویج کنید.

معمولا بنا به سیستم همکاری در فروش برای هر محصول بین ۵ درصد تا حتی ۷۵ درصد ممکن است پورسانت دریافت کنید.
خوشبختانه این روزها برای هر محصول و خدماتی که فکرش را بکنید یک سیستم همکاری در فروش وجود دارد، که میتوانید با توجه به موضوع سایت خود محصولات و خدمات مشابه را پیدا کرده و به فروش برسانید.

برای شروع همکاری در فروش نیاز به هیچ هزینه ای ندارید و هیچ محدودیتی سر راه شما وجود ندارد. بر عکسِ سایت فروشگاه اینترنتی، راه اندازی سایت همکاری در فروش و کسب درآمد به این روش بسیار آسان تر و کم ریسک تر است.

تنها چیزی که لازم دارید توانایی ساخت وبلاگ یا سایت است و سپس تولید محتوا برای ترویج محصولاتِ همکاری در فروش بدون نگرانی از بابت خرید عمده محصولات و هزینه و ریسک بالا.

معایب کسب درآمد از همکاری در فروش چیست؟

از مهمترین معایب کسب درآمد از همکاری در فروش این است که تمام سود برای شما نخواهد بود و باید تابع قوانین سایت اصلی فروشنده باشید.

ممکن است هر لحظه سیستم همکاری در فروشی که انتخاب کرده اید از فعالیت باز بماند یا به هر دلیلی شما را از ادامه کار با سیستمِ خود کنار بگذارد.

از دیگر معایب، نداشتن ارتباط مستقیم با مشتریان و عدم دسترسی به اطلاعات مشتریان چون نام ایمیل آن ها برای انجام فروش های بعدی است.

امکان قیمت گذاری برای محصولات در دست شما نیست و این سایت یا فروشنده اصلی است که مشخص میکند قیمت هر محصول چقدر باشد و شما از بابت فروش هر کالا چقدر پورسانت دریافت کنید.

بالاخره کدام یکی از این دو مدل را برای شروع انتخاب کنیم؟

اینکه با کدام یک شروع کنید در نهایت بستگی به شما و میزان بودجه تان دارد، اما پیشنهاد ما این است که اگر تازه کار هستید با سیستم های همکاری در فروش شروع کنید.

زیرا اولا نیاز به سرمایه و ریسکی برای شروع ندارد، ثانیا با فروش محصولات دیگران در ابتدا میتوانید تجربه کافی برای راه اندازی یک سایت فروش اینترنتی برای خودتان را به دست آورید.

البته هدف اصلی شما باید این باشد که کسب درآمد از هر دو مدل را مد نظر قرار دهید، یعنی باید کسب و کارتان هم از همکاری در فروش کسب درآمد کند و هم از سایت فروشگاه آنلاینی که خودتان راه اندازی و اداره میکنید.

میتوانید ابتدا با سیستم های همکاری در فروش شروع کرده و سپس بعد از مدتی که درآمد و بودجه کافی و مهارت لازم را به دست آوردید در کنار آن سایت فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده و فعالیت های تان را گسترش دهید.

چطور شروع کنم؟

چه بخواهید سایت فروشگاه اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید و یا از سیستم های همکاری در فروش برای کسب درآمد استفاده کنید، فرقی در نحوه شروع ندارد، در هر حال باید اقدامات اولیه زیر را انجام دهید:

انتخاب بازار هدف:

برای شروع ابتدا باید یک بازار هدف برای خود انتخاب کرده و مشخص کنید که میخواهید در چه بازاری و در مورد چه موضوعی فعالیت کنید و سپس مخاطبان و مشتریان هدف تان را شناسایی کرده و نیازها و مشکلات شان را پیدا کنید.

راه اندازی سایت و تولید محتوا:

سپس باید سایت خود را راه اندازی کرده و آن را با محتوای مرتبط با بازار و مخاطبان هدف خود و مشکلات موجود در آن حوزه پر کنید.

جذب بازدید کننده به سایت:

سایت شما حتی اگر بهترین محتوا را هم داشته باشد، اما هیچ بازدید کننده ای به آن سر نزند، بی فایده خواهد بود، در نتیجه بعد از تولید محتوا باید اولا سایت تان را با توجه به اصول سئو بهینه سازی کنید و سپس با استفاده از روش های مختلف برای جذب بازدید کننده سعی به افزایش ترافیک سایت خود داشته باشید تا بتوانید در مرحله بعدی اقدام به ترویج محصولات و خدمات برای فروش کنید.

کسب درآمد از یکی از دو مدل معرفی شده:

بعد از مدتی که از شروع فعالیت سایت تان گذشت و مشکلات موجود در بازار هدف خود را به خوبی شناسایی کردید، میتوانید با استفاده از سیستم های همکاری در فروش، محصولات و خدمات مرتبط با موضوع سایت تان را که ارائه دهنده راه حل مناسبی برای مشکلات موجود در بازار باشند، انتخاب کرده و آن ها را در سایت خود معرفی و تبلیغ کنید تا بتوانید از محل فروش آن پورسانت خوبی دریافت کنید.

یا اینکه در صورتی که امکاناتش را دارید میتوانید محصولات مرتبط با موضوع سایت خود را پیدا کرده، آن ها را به صورت عمده خریداری کرده و با راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، به صورت مستقیم اقدام به فروش آن کالاها در سایت تان کنید.

البته راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تنها به معنی فروش محصولات فیزیکی نیست، بلکه میتوانید محصولات آموزشیِ قابل دانلود مثل فیلم های آموزشی، پادکست های صوتی، خدمات طراحی و برنامه نویسی، ایبوک ها یا کتاب های الکترونیکی را نیز برای فروش قرار دهید که البته ریسک این روش هم بسیار کمتر از فروش محصولات فیزیکی است.

در پایان…

راه اندازی کسب و کار اینترنتی این روزها در ایران بسیار رو به افزایش هست، حتی اگر یک کارمند شاغل هستید و درآمد دارید باید برای دراز مدت و آینده خود به فکر ایجاد یک منبع درآمد غیر فعال باشید، برای این منظور راه اندازی کسب و کار آنلاین میتواند بهترین گزینه باشد که نیاز به سرمایه بسیار کم و ریسک پایینی برای شروع دارد.

مدل های مختلفی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین وجود دارد که در این مقاله دو نمونه از آن را مقایسه کردیم.
امروز بهترین موقع برای شروع و راه اندازی کسب و کارتان است پس دست دست نکرده و مدلی را که برای تان آسان تر است انتخاب کرده و همین امروز کسب و کار اینترنتی تان را شروع کنید.

میتوانید همین امروز با انتخاب بازار هدف و ایجاد سایت و تولید محتوا برای آن، اولین و مهمترین گام را برای شروع کسب و کار خود بردارید.

امتیاز شما به این مطلب
[votes: 1 Rating: 3]
برچسب ها

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

مطالب مرتبط

2
دیدگاه بگذارید

2 نظر داده ها
0 پاسخ ها
0 دنبال کنندگان
 
بیشترین موافقت یا مخالفت
پرطرفدارترین نظر
2 نظر نویسندگان
  اشتراک در  
جدیدترین نظرات قدیمی‌ترین نظرات نظراتی با رای بیشتر
اطلاع از
وحید

با سلام : دقیقآ درگیر همین موضوع بودم که چه کنم چه کنم هام باعث شد . سرچ کنم . و به همون فکر هایی که پیش خودم میکردم . که از کدوم شروع کنم ، که ماشاالله شما خیلی شیوا، جامع، رسا این موضوع رو باز کردین .
ممنون از راهنمایی های بجا و به موقع .
خیلی کمکم کرد.

طراحی سایت مشهد

ممنون خیلی خوب بود

بستن