iraniantraders
umoforex

hushetalayi
dogeminers

invexpert
irandogebank
بازاریابی و فروشمقالات آموزشی

شرایط، زمان و چگونگی استفاده از روابط عمومی؟

استفاده صحیح از روابط عمومی

چطور از روابط عمومی استفاده می‌کنیم؟ چه زمانی از روابط عمومی استفاده کنیم؟

روابط عمومی Public relations یا به اختصار PR در واقع به مفهوم متقاعد کردن انسانهاست.

روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباطات مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط اند انجام می‌دهد.

چگونه از روابط عمومی استفاده کنیم؟

به کمک ابزارهای روابط عمومی می توان ذهنیت افراد جامعه را نسبت به کالا یا خدمت خاصی تغییر داد و شهرت و معروفیت برای آن کالا یا خدمات ایجاد کرد.
همچنین می‌توان با خلق زمینه‌های مناسب فکری و عاطفی نسبت به یک شرکت یا کالا امکان موفقیت آن را در آینده فراهم نمود.

ابزارهای مورد استفاده در روابط عمومی شامل موارد زیر است:

  • برگزاری سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها
  • مصاحبه و مدیریت پوشش خبری
  • ارتباط با مطبوعات
  • تحقیقات بازار مبتنی بر اطلاعات مشتریان و مخاطبان سازمان
  • برگزاری مراسم و رویدادها
  • استفاده از شبکه‌های مجازی و ارتباطی تحت وب
  • کنترل و مدیریت راهبردی بحران‌های مرتبط با روابط عمومی
  • پوشش تبلیغات رسانه‌ای و پاسخگویی به نظرات مثبت و منفی خارج سازمان
  • توجه به امور خیریه و اجتماعی

در چه شرایطی از روابط عمومی استفاده کنیم؟

در بسیاری از شرایط، نمی‌توان به طور مستقیم در مورد یک کالا اطلاع‌رسانی و یا تبلیغات کرد، در نتیجه مجبور میشوید از روابط عمومی کمک بگیرید. مانند:

  1. هنگامی که قوانین جامعه و مقررات دولتی اجازه‌ی تبلیغات مستقیم را ندهد؛ مثل اطلاع‌رسانی در مورد سیگار در ایران.
  2. در مواقعی که ماهیت کالا به گونه‌ای باشد که تبلیغات مستقیم در مورد آن موفق نباشد؛ مثل اطلاع‌رسانی در مورد یک نوع داروی جدید.
  3. در صورتی که اخلاق و ارزش‌های حاکم بر جامعه با اطلاع رسانی‌در مورد یک کالا یا خدمات تعارض داشته باشد؛ مانند اطلاع‌رسانی در مورد قرص‌های جلوگیری از بارداری یا لباس‌های شب.
  4. وقتی که بنگاه بخواهد ذهنیت و عقیده رایج در مورد یک کالا یا بنگاه را عوض کند یا بهبود بخشد.
  5. در شرایطی که فقط فروش مطرح نیست بلکه اعتبار بنگاه و بالابردن منزلت و موقعیت آن در سطح ملی مطرح است.



invexpert

persiandogecoin

ads
ads
برچسب ها

قانون سبز نظرات معتبر مانیتورینگ بیگ والت

کاربران گرامی برای این که نظرات مفید شما برای ما خیلی مهم است و می تواند روی تصمیم دوستان تاثیر داشته باشد پس ما از نظرات فیک و تخریب کننده پیشگیری می کنیم، شما طبق قانون جدید سایت مانیتورینگ بیگ والت باید در سایت ثبت نام کنید و اطلاعات خود را کامل وارد کنید تا بتوانید در سایت نظر بفرستید. همچنین از این پس می توانید مدارک برداشت های خود را در قسمت نظرات سایت ارسال کنید.

نظرات کاربران

لطفا برای نظر دادن وارد شوید.
  اشتراک در  
اطلاع از
دکمه بازگشت به بالا
بستن