شرایط، زمان و چگونگی استفاده از روابط عمومی؟

استفاده صحیح از روابط عمومی

چطور از روابط عمومی استفاده می‌کنیم؟ چه زمانی از روابط عمومی استفاده کنیم؟

روابط عمومی Public relations یا به اختصار PR در واقع به مفهوم متقاعد کردن انسانهاست.

روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراری ارتباطات مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط اند انجام می‌دهد.

چگونه از روابط عمومی استفاده کنیم؟

به کمک ابزارهای روابط عمومی می توان ذهنیت افراد جامعه را نسبت به کالا یا خدمت خاصی تغییر داد و شهرت و معروفیت برای آن کالا یا خدمات ایجاد کرد.
همچنین می‌توان با خلق زمینه‌های مناسب فکری و عاطفی نسبت به یک شرکت یا کالا امکان موفقیت آن را در آینده فراهم نمود.

ابزارهای مورد استفاده در روابط عمومی شامل موارد زیر است:

  • برگزاری سخنرانی‌ها و کنفرانس‌ها
  • مصاحبه و مدیریت پوشش خبری
  • ارتباط با مطبوعات
  • تحقیقات بازار مبتنی بر اطلاعات مشتریان و مخاطبان سازمان
  • برگزاری مراسم و رویدادها
  • استفاده از شبکه‌های مجازی و ارتباطی تحت وب
  • کنترل و مدیریت راهبردی بحران‌های مرتبط با روابط عمومی
  • پوشش تبلیغات رسانه‌ای و پاسخگویی به نظرات مثبت و منفی خارج سازمان
  • توجه به امور خیریه و اجتماعی

در چه شرایطی از روابط عمومی استفاده کنیم؟

در بسیاری از شرایط، نمی‌توان به طور مستقیم در مورد یک کالا اطلاع‌رسانی و یا تبلیغات کرد، در نتیجه مجبور میشوید از روابط عمومی کمک بگیرید. مانند:

  1. هنگامی که قوانین جامعه و مقررات دولتی اجازه‌ی تبلیغات مستقیم را ندهد؛ مثل اطلاع‌رسانی در مورد سیگار در ایران.
  2. در مواقعی که ماهیت کالا به گونه‌ای باشد که تبلیغات مستقیم در مورد آن موفق نباشد؛ مثل اطلاع‌رسانی در مورد یک نوع داروی جدید.
  3. در صورتی که اخلاق و ارزش‌های حاکم بر جامعه با اطلاع رسانی‌در مورد یک کالا یا خدمات تعارض داشته باشد؛ مانند اطلاع‌رسانی در مورد قرص‌های جلوگیری از بارداری یا لباس‌های شب.
  4. وقتی که بنگاه بخواهد ذهنیت و عقیده رایج در مورد یک کالا یا بنگاه را عوض کند یا بهبود بخشد.
  5. در شرایطی که فقط فروش مطرح نیست بلکه اعتبار بنگاه و بالابردن منزلت و موقعیت آن در سطح ملی مطرح است.
امتیاز شما به این مطلب
[votes: 1 Rating: 4]
ما را در تلگرام دنبال کنید ما را در اینستاگرام دنبال کنید
برچسب ها
نمایش بیشتر

تبلیغات

تبلیغات 1

دستگاه جوجه کشی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی حرفه ای Easy Bator 6 نمونه متفاوت در صنعتی جوجه کشی کشور ، مناسب برای جوجه کشی از پرندگان زینتی و گران تخم.کیفیت جهانی با راندمان جوجه کشی عالی و قیمت مناسب عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

تبلیغات 2

دستگاه جوجه کشی خارجی

فروش ویژه دستگاه جوجه کشی خارجی ، ساخت کره جنوبی در مدل ها و ظرفیت های مختلف مناسب برای جوجه کشی از تمامی پرندگان و خزندگان تخم گذار اهلی و زینتی با راندمانی فوق العاده عرضه در فروشگاه اینترنتی EIG-SHOP.

پربازدیدترین مطالب این بخش

دیدگاه بگذارید

  اشتراک در  
اطلاع از
بستن
بستن