۱۰ راه برای اینکه بدانید ایده کسب و کار بزرگی دارید

آیا ایده ی که دارید ارزش دارد یا نه؟

بیگ والت: آماده دنیای کارآفرینی هستید؟ برای پیدا کردن و راه اندازی یک کار موفق، شما نیاز به یک ایده کسب و کار بزرگ دارید. اما یک ایده کسب و کار برنده بیش از چیزی است که شما در مورد آن هیجان زده هستید. باید مطمئن شوید که ایده شما واقعاً قابل اجرا است.

روزانه از کارشناسان پرسید میشود که: چگونه می توانید بگویید که آیا ایده کسب و کار شما برای موفقیت آماده است یا نه؟ در اینجا ۱۰ سوال برای پیشبرد ایده کسب و کار شما مطرح میکنیم.

می توانید ایده‌ی خود را در ساده ترین حالت توضیح دهید؟

Kris Duggan مدیر عامل شرکت BetterWorks میگوید که: کسب و کار شما ممکن است یک مشکل پیچیده را حل کند، اما شما باید بتوانید آن را با اصطلاحات ساده توضیح دهید تا کسی بتواند آن را درک کند. پیشنهاد کریس دوگگان استفاده از آزمونی است که به آن “آزمون مادربزرگ” میگوید.

Duggan میگوید: “وقتی که شما به طور معمول می شنوید کسی ایده ی خود را درک می کند، معمولا این اصطلاح پر اهمیت است که به ندرت پیش می آید کسی ایده خود را درک کرده باشد”. “هنگامی که شما در مورد ایده کسب و کار جدید خود فکر می کنید، از خودتان بپرسید:” آیا می توانم آزمون مادربزرگ را بگذرانم؟ ” یا به عبارت دیگر این آزمون این را میگوید: آیا مادربزرگ شما می تواند بفهمد که شما چه کاری میکنید؟ شاید کسب و کار شما یک مشکل پیچیده را حل کند، اما در اوایل، راه هایی برای توضیح دادن آن برای افراد وجود دارد.”

آیا در مورد اهداف خود واقع بین هستید؟

همانطور که ممکن است در مورد یک ایده کسب و کار جدید هیجان زده باشید مهم است که پای آن باقی بمانید و واقع بین باشید. توماس جی گروانا – رئیس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ابر خدمات Evolve IP، میگوید: هنگام شروع کسب و کار ذهنیت شما نباید “زمینه رویاها” داشته باشید.

گراوینا میگوید: “فقط به این دلیل که شما یک چشم انداز دارید و تصمیم به ساخت آن ندارید، به این معنی است که بقیه دنبالش هستند. در حالی که ممکن است ایده ای وجود داشته باشد که  انقلابی در زمان خود باشد، باید یک فرصت واقعی و جامع بازار برای اطمینان از موفق بودن آن ایده وجود داشته باشد. هر مورد تجاری جدید یا تلاش های جدید باید یک بازار قابل اعتماد داشته باشد که به آن اعتقاد داشته باشید اکنون می توانید خدمات خود را به فروش برسانید – نه به لحاظ نظری و نه به فرض اینکه آینده برای این ایده بازار وجود دارد.”

چگونه کسب و کار خود را به بازار عرضه می کنید؟

بسیاری از کارآفرینان درمورد مشکلی که میتوانند به کمک کسب و کارشان حل کنند فکر می کنند، اما در مورد چگونگی فروش محصولات خود به مشتریان هدفشان فکری نمیکنند. جسی لیپسون، معاون شرکت و مدیر کل شرکت Citrix Cloud Services، میگوید: استراتژی بازاریابی شما می تواند تعیین کند که آیا ایده کسب و کار شما خوب است یا خیر.

لیپسون میگوید: “اگر شما یک استراتژی خوب در بازار داشته باشید و یک محصول مناسب و معقول داشته باشید، احتمالاً موفق خواهید بود. اما اگر یک محصول فوق العاده بدون هیچ گونه ایده ای در مورد چگونگی دستیابی به مشتریان بالقوه خود داشته باشید، موفقیت آن بسیار سخت خواهد بود. فکر کردن به این موضوع ممکن است خیلی کلیدی باشد.”

 آیا شما به مشاوره خواستن باز می گردید؟

اگر شما به فکر تغییر یا تطبیق ایده های خود برای سازگاری با آنچه مشتریان شما نمی خواهند باز گردید، ممکن است ایده کسب و کارتان ارزش پیگیری را نداشته باشد.

Angie Yasulitis مدیرعامل و شریک مدیریت استراتژی های بازاریابی و کسب و کار YaZo میگوید: موفقیت زمانی رخ میدهد که شما مایل به گوش دادن و کمک گرفتن از نظرات دیگران هم باشید.
“بسیاری از ایده های خوب برای به دست آوردن بازار به برخی از کم کاری ها کمک می کنند. کارنکردن درست ذهن قاتل کسب و کار است.”

آیا ایده ی خود را آزمایش کرده اید؟

شما نمی دانید که آیا کسب و کار شما پایدار است یا نه تا زمانی که ایده خود را از دید دیگران تست کنید.

Lisa McCartney رئیس PLYTer در ریاضیات آموزشی در باره آزمایش کردن ایده می گوید: ” آن را آزمایش كنید – نه فقط با دوستانی كه بیش از حد مودب هستند تا به شما حقیقت را بگویند، بلکه با افرادی که شما را تشویق و خوبی های  ایده شما را میگویند. و سپس به بازخورد هر دو گروه توجه کنید.

“اگر مخاطب هدف شما می گوید ایده شما فوق العاده است و می پرسد که کجا چنین ایده ی به ذهن شما رسیده، بدانید که ایده خوبی دارید، اما اگر خیلی مشتاق نباشد، همانطور که فکر می کنید احتمالا ایده خوبی نیست، ”

آیا شما در مورد آن به اندازه کافی پرشور هستید؟

کسب و کار شما به احتمال زیاد تمام وقت شما را می گیرد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی در مورد آن پرشور و مصمم هستید تا موفق شوید.

Melissa Bradley یکی از کسانی که در این زمینه مهارت و تجربه دارد و همچنین مدیر اجرایی و مدیر کارآفرینی و نوآوری در دانشکده تجارت Kogod  آمریکا است میگوید: “از آنجا که شروع کسب و کار در ایده آل ترین حالت نیز نیاز به مقدار زیادی از زمان، انرژی و صبر دارد پس شما باید در انجام دادن آن پرشور باشید.”

آیا در بازار جایگاه عظیمی برای آن وجود دارد؟

بدون یک بازار رقابتی بزرگ، ایده کسب و کار شما ممکن است هرگز از میان برداشته نشود. Ruben Soto، مدیر عامل شرکت shapewear Hourglass Angel، میگوید: “کسب و کارتان باید به یک بازار طاقت فرسا قوی تبدیل شود.”

Ruben Soto میگوید: “میدانید که با تمرکز بر یک جایگاه در بازار، می توانید بهتر شوید. اطمینان حاصل کنید که بازار شما به اندازه کافی بزرگ است و شما می توانید به مشتریان بهتر از رقیبان خود خدمت کنید. اگر شرکت های بزرگ در بازارهای شما تمرکزی نداشته باشند، می توان راحت تر رقابت کرد و از انتظارات مشتری فراتر رفته.”

نقطه قیمت شما چیست؟

Charlie Harary، بنیانگذار و شریک شرکت سرمایه گذاری H3 & Co. میگوید: در حالی که راه های بسیاری برای حل مشکلات وجود دارد، ایده های کسب و کار بزرگ آن را به طریقی که ارزان تر از آنچه بازار تحمل خواهد کرد معرفی میکنند.

همچنین Charlie Harary میگوید: هنگامی که شما متوجه شده اید که ایده شما یک مشکل مشروع را در راه مقیاس بزرگ حل می کند، لازم است که ارزش آن در سطح جهان مطرح شود. در نتیجه هنگامی که ارزشش را تعیین میکنید، می توانید ارزیابی کنید که آیا راه حل شما سودآور است یا خیر، همجنین چه افرادی برای آن ارزش قائل هستند.”

آیا مردم برای آن پرداخت خواهند کرد؟

Wil Schroter، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Fundable، میگوید: مشتریان به مشتریان اعتماد می کنند و تصمیم می گیرند که کدام یک بیشترین فرصت را برای موفقیت داشته باشند.

در ادامه Wil Schroter میگوید: “یک ایده تنها یک ایده است تا اینکه یک مشتری پرداخت کننده به آن متصل شود. هر کس می تواند یک ایده ساده را بی اعتبار کند، اما هیچ کس نمی تواند ایده ی را که به مشتریان پرداخت بدهد بی اعتبار کند.”

آیا مشکل حل می شود؟

Mike McGee کارآفرین و بنیانگذار مدرسه طراحی وب The Starter League فکر می کند بهترین ایده های کسب و کار آنهای هستند که به نوعی یک مشکل را حل می کنند.

McGee میگوید: “اگر یک مشکل وجود داشته باشد که روی شما، دوستان، خانواده، همکاران و غیره تاثیر بگذارد، این احتمال وجود دارد که این افراد بر روی افرادی که نمی دانید نیز تاثیر بگذارند.”

♥ امتیاز شما
[votes: 0 Rating: 0]

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *