10 عادت روزانه بازاریابان جهانی

بازاریابان موفق جهانی چه عادت‌های دارند؟

بدون تردید بازاریابی از حوزه های جذاب دنیای اقتصاد محسوب می شود، با این حال به علت تنوع و حضور افراد متعدد در این عرصه، قدم نهادن در این مسیر امری آسان نبوده و به همین خاطر افراد همواره خواهان ارتقای سطح خود هستند. در این راستا الگوبرداری از افراد موفق می تواند اقدامی هوشمندانه در راستای کسب موفقیت باشد.
بدون تردید به کار بردن این 10 عادات برای خود در نهایت باعث خواهد شد به سطح حرفه ای آنها نزدیک شده و به جایگاه مدنظر خود دست پیدا کنید.

1- تعیین اهداف

نخستین اقدام روزانه افراد تعیین کارهایی است که در پایان روز حتماً باید به سرانجام برسند. این امر باعث خواهد شد از بی برنامگی خارج شده و متمرکز روی کارهایی باشید که برای شما ضروری و اولویت محسوب می شود. بسیاری از افراد در این رابطه به تعیین برنامه های هفتگی یا ماهانه اکتفا کرده یا صرفاً کارهایی را که باید صورت گیرد یادداشت می کنند، با این حال توجه به این نکته ضروری است که این اقدامات تنها یک جنبه از کار تعیین اهداف بوده و به همین خاطر ضعف های فاحشی را با خود به همراه دارد.

در این راستا لام است زمان دقیق انجام هر یک را نیز مشخص سازید. با این حال توجه داشته باشید که همواره جایی برای اتفاقات از پیش تعیین نشده و غیرمنتظره نیز داشته باشید. همچنین در این رابطه لازم است به سطح توانایی و آستانه تحمل خود نیز توجه داشته باشید تا از ایجاد برنامه ای غیرعملی جلوگیری شود. با این حال در صورت نیاز لازم است مقاومت خود را در برابر حجم بالای کاری افزایش دهید.

2- فراگیری اصول رقابت

به عنوان یک بازاریاب لازم است همواره در تصمیمات خود، واکنش های احتمالی رقبا را نیز مدنظر قرار دهید. مشکل بسیاری از افراد در این رابطه این است که نسبت به اصول رقابتی آشنایی کافی نداشته و همین امر باعث می شود تصمیمات آنها توام با احساسات و اقدامات عجولانه باشد. این امر می تواند شما را در جایگاه بسیار بدی قرار داده و در نهایت منجر به دلسردی شما از کاری که مشغول انجام آن هستید، شود. در همین راستا لازم است همواره مطالعات لازم در رابطه با اصول و فنون رقابت داشته باشید. در این امر صرفاً نباید به مطالعه کتاب ها و مقالات موجود اکتفا کرده و بررسی و بازبینی اقدامات افراد موفق نیز می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی در این رابطه باشد.

3- شناسایی مخاطبان هدف

در یک تعریف کلی و جامع، مخاطب هدف به افرادی اطلاق می شود که احتمالا به جمع مشتریان شما خواهند پیوست. واقعیت این است که به همان اندازه که فروش محصول یا خدمات شما مهم است، درک کامل مخاطب هدف نیز ضروری است، چرا که شما باید دقیقا بشناسید چه افرادی می خواهند از کالا یا خدمات شما استفاده کنند. آنها چه نیاز هایی دارند تا با این شناخت، بهتر بتوانید آنها را پیدا کنید و در طیف مشتریان تان قرار دهید. به همین خاطر است که بسیاری از شرکت های جهانی در رابطه با فروش محصولات خود در کشورهای دیگر با مشکل مواجه می شوند.

در همین راستا لازم است ویژگی های مردم هر منطقه ای را که در آن قصد فعالیت دارید به خوبی تحلیل کنید. این اقدام به شما کمک خواهد کرد تا در مسیری گام بردارید که نیاز مشتری بوده، که نتیجه آن دستیابی به موفقیت خواهد بود.

4- ایجاد محتوا

همواره لازم است اقدامات و محصولات خود را در معرض نمایش مشتری قرار دهید. در بسیاری از موارد میزان فروش به نحوه عملکرد شما در این زمینه بستگی دارد. در این راستا لازم است به هر طریقی که ممکن است اقدام کنید. حضور در شبکه های اجتماعی، ایجاد وب سایت، انتشار مجله و مواردی از این شکل همگی اقداماتی سودمند محسوب می شوند. با این حال توجه داشته باشید که تنها برخی از افراد قادر به حضور در تمامی این عرصه ها بوده و همین امر باعث می شود پای انتخاب وسط بیاید. درواقع لازم است بهترین مقصد و حوزه را برای این امر انتخاب کرده و به شیوه ای نوین و کاملاً خلاقانه آن را مدیریت نمایید.

5- امکان رشد

در رابطه با دنیای اقتصاد لازم است در هیچ نقطه ای خود را متوقف نکرده و همواره رو به جلو در حرکت باشید. در این رابطه توصیه می شود دایره ارتباطی خوبی با افراد فعال و موفق در حوزه کاری خود ایجاد کرده و از تجربیات و نظرات آنها استفاده کنید. همچنین در بسیاری از شرایط بنا بر نیاز بازار، لازم است با افراد دیگر همکاری خود را تا سطحی که به یک برند مشترک برسید گسترش دهید. این امر از اصول طبیعی کسب و کار بوده و نباید به بهانه های سنتی و دلایل غیرمنطقی آن را کنار گذاشت. فراموش نکنید که هدف، رسیدن به موفقیت است نه این امر که صرفاً موفق به نظر برسید.

6- انجام آزمایش

این امر یک واقعیت غیرقابل انکار است که هر اقدامی با ضعف هایی همراه خواهد بود. با این حال میزان آن نباید در حدی باشد که بار منفی آن بیشتر به چشم بیاید. در این راستا توصیه می شود قبل از اجرایی کردن هر تصمیم خود آن را مورد آزمایش قرار داده تا از نتیجه بخش بودن آن اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که شرایط و نوع انجام این امر نیز تعیین کننده بوده و باید به شکلی کاملاً حرفه ای صورت گیرد تا نتیجه حاصل از آن قابل استناد باشد.

7- اعمال بازبینی

همواره لازم است اقدامات گذشته خود را مورد بازبینی قرار دهید تا با آگاهی نسبت به نقاط ضعف موجود، از تکرار آنها جلوگیری کنید. زمان انجام آن نیز بستگی به شرایط خودتان داشته، با این حال توصیه می شود حداکثر سالی یکبار این عمل انجام شود. فراموش نکنید که بهتر است همواره یک سیستم اطلاعات قوی در این رابطه داشته باشید که شامل ارقام و آمارهای متعدد باشد. با این اقدام امکان بازبینی با دقت و سرعت بیشتری مهیا خواهد بود.

8- نوآوری

در صورتی که کاری را انجام دهید که فردی دیگر مدت ها قبل با تکیه بر آن به موفقیت دست پیدا کرده است، در صورتی که بهترین عملکرد را نیز داشته باشید صرفاً یک مقلد خواهید بود. بدون تردید این اقدام شما نمی تواند نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد که این خود مانعی جدی در راستای تبدیل شدن به بازاریابی جهانی خواهد بود. در این راستا بهتر است ابتدا اشراف کاملی نسبت به نیاز جامعه هدف خود داشته باشید تا از دل آن بتوانید اقدام خود را شکل داده و مخاطب هدف خود را به دست آورید.

9- اهمیت سخنرانی

تا زمانی که در حوزه کاری خود به سطح مطلوب نرسیده اید بهتر است صرفا در این زمینه شنونده باشید. در واقع گوش دادن به صحبت های سایر افراد باعث خواهد شد به سطح علمی و آگاهی های شما افزوده شود که این خود امری مطلوب در راستای موفقیت خواهد بود. در همین راستا لازم است از شبکه های بارگذاری ویدئو استفاده کرده و در صورتی که زمانی برای شرکت در نشست ها ندارید، خلاصه آنها را تماشا کنید.

با این حال در نقطه ای لازم است خود نیز در این رابطه اقدام کرده و در مسیر سخنرانی قدم بردارید. به همین خاطر لازم است در رابطه با اصول آن اطلاعات لازم را به دست آورده و تمرین کافی داشته باشید. درواقع در این امر دیگر صرفاً در اختیار داشتن بار علمی مطلوب کافی نبوده و نوع عملکرد شما روی صحنه نیز تعیین کننده خواهد بود.

10- امکان ارتباط با مخاطب

بدون تردید عملکرد شما باعث خواهد شد عده ای خواهان برقراری ارتباط با شما باشند. به همین خاطر لازم است همواره پلی ارتباطی برای این امر در اختیار داشته باشید. فراموش نکنید که این امر تنها در ابتدا ممکن است با مخاطبان کمی رو به رو باشد، با این حال این امر مطلق نبوده و با گسترش حوزه فعالیت و کسب شهرت شما بدون تردید با موارد متعددی مواجه خواهید شد که ممکن است خارج از وقت شما باشد.

بدون تردید اگر بخواهید به تمامی درخواست های دریافتی پاسخ دهید، از سایر اقدامات خود عقب خواهید ماند و با معضل کمبود وقت مواجه خواهید شد. به همین خاطر توصیه می شود فردی را مسئول انجام این امر کنید تا از دیدن پیام های تکراری و غیر ضروری جلوگیری شود. با این حال فراموش نکنید که فرد منتخب تحت هیچ شرایطی نباید پاسخی را از خود به مخاطب دهد. این امر در صورت وقوع باعث خدشه دار شدن وجهه و شخصیت شکل گرفته شما نزد مخاطب خواهد شد. /روزنامه فرصت امروز/

برچسب ها

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Close